شنبه 2 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد لاريجانی: دوم خردادی‌ها دست به انتحار سياسی زده‌اند، ايسنا

ـ رويکرد جديد کودتاگران ترور و خشونت است
ـ کار رهبری برای صيانت از آراء ملت، بی‌نظير بود

محمد جواد لاريجانی در نشست سراسری دبيران استان‌های حزب موتلفه اسلامی گفت: کاری که رهبری برای صيانت از آراء ملت کردند بی‌نظير بود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) وی با اشاره به طراحی دشمنان نظام در ابطال آراء مردم در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری اظهار کرد: کاری که رهبر معظم انقلاب در حفظ مردمسالاری دينی در اين انتخابات کردند، در دفاع از شرف و حيثيت مردم بود و در تاريخ ايران بی‌نظير است و بايد اين حادثه مهم با همه ابعاد آن ثبت شود.

وی افزود: حتی کسانی که بی‌دين هستند اما طرفدار دموکراسی می‌باشند بايد دست رهبری انقلاب را ببوسند که فداکارانه از جمهوريت نظام دفاع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی ادامه داد: عده‌ای در داخل و خارج با کارگردانی بيگانگان اسلاميت و جمهوريت نظام را به بهانه برگزاری انتخابات رياست جمهوری هدف قرار داده بودند. اما هوشياری رهبری و بيداری مردم مانع از شرارت آن‌ها شد.

وی افزود: ما بايد شکر نعمت رهبری را به جا آوريم و اين کار فقط با درک درست وقايع و فهم رهنمودهای معظم له و حمايت مومنانه از ايشان امکان‌پذير است.

لاريجانی با اشاره به حفظ تمايز مکتب اسلام اهل بيت(ع) با ديگر مذاهب تصريح کرد: حفظ تمايز ما با ديگر مکاتب اعتقاد و التزام به ولايت است، ما ولايت را در اصول در کنار توحيد و معاد و در فروع جزء پايه‌های اسلام در کنار زکات، حج، نماز و روزه می‌دانيم.

وی افزود: ولايت کليد بهشت و اکسير اعظم است، رکن اول ولايت حساسيت به مشروعيت حکومت است، ولايت با دغدغه نان شروع نمی‌شود با دغدغه مشروعيت شروع می‌شود. دغدغه مشروعيت بيداری سياسی را در پی دارد.

وی افزود: بايد بيرق اسلام در دست کسی باشد که شرايط آن را داشته باشد. يک شيعه بايد ملاک مشروعيت و مصداق آن را بداند و اين در ادبيات اهل بيت(ع) رکن بزرگی است.

لاريجانی ادامه داد: اگر کسی نخواهد تولی و تبری را رعايت کند نوعی کاهلی در امر ولايت را مرتکب شده است و اين از کاهلی در نماز و روزه مهلک‌تر است. ممکن است اين کاهلی منجر به خروج بر امام عادل شود، خروج هميشه با شمشير نيست، خروج يعنی به هر دليل در برابر امام عادل قرار گيريم.

وی با اشاره به عملکرد ميرحسين موسوی در برابر نتايج انتخابات ابراز عقيده کرد: اين‌که ميرحسين موسوی بر خلاف همه مقررات و قوانين مربوط به انتخابات و بر خلاف رای شورای نگهبان و تنفيذ مقام معظم رهبری خود را پيروز انتخابات اعلام کرد اين نوعی خروج بر امام عادل است.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند صورت مساله دعوای بين دو نفر است، اگر روبوسی کنند مشکل تمام می‌شود. اين درست نفهميدن صورت مساله است.

لاريجانی با اشاره به مداخله قدرت‌های بزرگ در امر انتخابات رياست جمهوری اظهار کرد: آن‌چه که رخ داد يک کودتای تمام عيار با همکاری دول غربی بود، موسوی چه بداند و چه نداند وارد اين بازی ابلهانه شد و تمام دنيا هم از او حمايت کردند.

وی با طرح اين سوال که " چرا دوم خردادی‌ها دچار آفت خروج بر امام عادل شدند" گفت: همان سيری که منافقين در قبل از انقلاب در پذيرش مارکسيسم مرتکب شدند دوم خردادی‌ها در پذيرش ليبراليسم مرتکب شدند،اين پذيرش آن‌ها را به وادی نفاق انداخت و اين نفاق هم منجر به خروج بر حاکميت شد.

وی افزود: کودتای دوم خردادی‌ها ناکام و مفتضح شد، دولت‌های غربی هم فهميدند نظام تنومندتر از آن است که فکر کرده‌اند، استحکام نظام به واسطه فرهنگ ولايت و تشيع است.

لاريجانی با طرح اين سوال که " کودتاگران پس از اين چه خواهند کرد؟" تصريح کرد: اخيراً خاتمی حرفی زده است که قابل تأمل است، وی گفته اگر اجازه ندهند مردم تجمع داشته باشند آن‌ها می روند هسته عمل تشکيل می‌دهند. سوال اين است که چه عملی است که باقی مانده آقايان انجام نداده‌اند، به عقيده من رويکرد جديد آن‌ها ترور و خشونت است. يعنی آن‌ها به همان نقطه‌ای رسيده‌اند که منافقين رسيده‌اند.

وی ادامه داد: منافقين بچه مسلمانانی بودند که مجذوب مارکسيسم بودند،اين جذبه آن‌ها را به نفاق کشاند اين‌ها هم مجذوب ليبراليسم هستند اين‌ها مدهوش نظام سکولار هستند و نتوانستند خود را نگه دارند. مسير آن‌ها در نهايت به خشونت می‌رسد و اين علامت ختم کارشان است.

وی معتقد است: دوم خردادی‌ها هفت،هشت ماه عمر اين ملت را تباه کردند و ملتی که در گفتمان پيشرفت، خدمت و عدالت دنبال کارآمدی است خود را معطل اين‌ها نمی‌کند. آن‌ها دست به انتحار سياسی زده‌اند، نظام بايد مدل جديدی را برای طراحی رقابت سياسی در نظر بگيرد.

لاريجانی در پايان با اشاره به سابقه حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه اسلامی شجره طيبه‌ای است که سابقه آن به آغاز نهضت اسلامی می‌رسد، شاخ و برگ آن برای نظام مثمرثمر خواهد بود.

وی تاکيد کرد: قدر تشکيلات را بدانيد، حزب بايد جای تربيت نيروهايی باشد که کشور را اداره کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016