سه شنبه 5 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احکام بی سابقه انضباطی در دانشگاه آزاد

پاسخ کودتاچيان به دانشجويان: بيش از چهل ترم (۴۱) تعليق از تحصيل
اعتراف گيری حراست عليه دانشجويان

دانشجويان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز که از آغاز سال تحصيلی تا کنون در هر سه شنبه با بر پايی تجمعی مسالمت آميز اعتراض خود را به حکومت کودتا و وقايع پس از انتخابات نشان می دادند با احکام سنگين انضباطی مواجه شدند.
هفت نفر از دانشجويان واحد تهران مرکز با احکام سه ترم منع موقت از تحصيل با احتساب سنوات و ده تن ديگر نيز با احکام دو ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات مواجه شدند.
در حالی اين احکام به صورت فله ای و بر طبق تاريخی که در آن ها به وضوح مشخص است در روز ۲۹ مهرماه سال جاری صادر شده اند که آن روز با شهادت امام ششم شيعيان مصادف و تعطيل رسمی بوده است.
همچنين اين احکام فاقد هر گونه مهر و امضای شناخته شده ای نيز می باشند و شماره دانشجويی ذکر شده در آن با نام دانشجو تطابق ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر طبق آيين نامه های کميته های انضباطی صدور بيش از دو ترم منع موقت از تحصيل در صلاحيت کميته های بدوی انضباطی نمی باشد.
از نکات جالب توجه اين احکام ان است که بعضا شامل دانشجويانی شده است که در هيچ يک از تجمعات اعتراضی شرکت نکرده اند.
در اين احکام دانشجويان در حالی با اتهام ضرب و جرح رو برو شده اند که همه قرائن و شواهد و فيلم های منتشر شده نشان از ضرب و جرح دانشجويان توسط نيروهای بسيج در هفته های گذشته دارد.
گفتنی است سومين تجمع مسالمت اميز دانشجويان در دانشکده فنی در روز ۲۱ مهر ماه سال جاری با حمله نيرو های بسيج که از خارج دانشگاه با اتوبوس آورده شده بودند و به باطوم,شوکر الکتريکی,زنجير,اسپری فلفل و گاز اشک آور مجهز بودند به خشونت کشيده شد.
همچنين حراست دانشگاه واحد تهران مرکز ساير دانشجويان را جهت اخذ اعتراف مکتوب عليه فعالان دانشجويی زير فشار قرار داده است و تهديد به برخورد در صورت عدم همکاری نموده است.
حراست همچنين به تماس تلفنی با خانواده دانشجويان و تهديد ايشان اقدام نموده است.
همه موارد فوق نشان از روند غير عادی و خارج از قوانين و مقرراتی است که به تاييد خود دانشگاه آزاد نيز رسيده است.
از ديگر سو بيش از هفت نفر از دانشگاه آزاد واحد کرج که هفته گذشته و همزمان با چهارمين تجمع اعتراضی دانشجويان واحد تهران مرکز و در حمايت از ايشان تجمع کرده بودند نيز به کميته انضباطی احضار شدند و بيم صدور احکام مشابه برای ايشان نيز می رود.
لازم به ذکر است که صدور چنين احکام سنگينی از تاسيس دانشگاه آزاد در ۲۷ سال پيش تا کنون بی سابقه بوده است.
دانشجويانی که در دانشگاه آزاد با احکام تعليق مواجه می شوند علی رغم محروميت از تحصيل بايستی شهريه ثابت تحصيلی را نيز بپردازند .
گفتنی است مجموعه دانشگاه آزاد در انتخابات اخير از ميرحسين موسوی حمايت می کرد .
اين احکام می تواند حاکی از تفاهم دانشگاه با عوامل امنيتی دولت کودتا جهت سرکوب دانشجويان معترض در دانشگاه آزاد باشد.
اخرين اخبار حاکی است فضای دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز همچنان ملتهب است و نيرو های امنيتی به راحتی در ان رفت و آمد دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016