سه شنبه 5 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار ماه بازداشت بهمن احمدی امويی بدون قرار قانونی و اتهام مشخص، گفتگوی ويژه با فريده غيرت، حقوقدان

بهمن احمدی امويی
"طبق قرار وثيقه متهم بايد آزاد شود وگرنه دليلی ندارد برای کسی که در اختيارشان هست قرار وثيقه بگذارند. برای من جای سوال است که متهمی قرار وثيقه داشته باشد و باز هم در زندان نگهداری شود. من فکر می کنم آقای بهمن احمدی هم مثل تعدادی از سران اصلاحات که در بازداشت به سر می برند، قرار است تصميمی کلی برای آن ها گرفته شود"

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گويا نيوز - بهمن احمدی امويی، روزنامه نگار، بدون قرار بازداشت و اتهام مشخص بيش از چهار ماه است که در زندان اوين به سر می برد. او با وجود تحمل اين مدت حبس پرونده مشخصی در دادگاه انقلاب ندارد و تاکنون نيز پرونده اش بر خلاف ساير کسانی که در جريان حوادث پس از انتخابات دستگير شده اند به ثبت کيفری نرسيده است. ابتدا مسوولان دادگاه انقلاب درباره او می گفتند هيچ پرونده ای در دادگاه ندارد و سپس با پی گيری های مکرر خانواده و وکيل اين روزنامه نگار زندانی اعلام کردند که او پرونده ای نصفه در دادگاه انقلاب دارند که قابل ثبت کيفری نيست. فريده غيرت، وکيل بهمن احمدی از آخرين جزئيات وضعيت موکلش می گويد:

خانم غيرت، بهمن احمدی اموئی روزنامه نگار بيش از چهار ماه است که در بند ۲۰۹ اوين زندانی است آيا از اتهام ايشان اطلاعی داريد؟
اتفاقا نکته ای که درباره موکل من قابل ذکر است همين مطلب است که ايشان از نظر بنده که وکيل شان هستم نه اتهام شان مشخص است و نه قرار بازداشت دارند. در حالی که بقيه افرادی که در بازداشت به سر می برند تا حدودی هم اتهام شان مشخص است و يا قرار بازداشت دارند. مثلا در همين چند روزه برخی از آن ها را به دادگاه انقلاب برده و قرار بازداشت شان را تمديد کرده اند که اين تا حدودی وضعيت آن ها را مشخص می کند ولی ايشان تنها موردی است که نه اتهام مشخص و نه قرار بازداشت دارند.

موکل شما از يک نظر ديگر هم با بقيه تفاوت دارد اين که هيچ پرونده ثبت شده ای در دادگاه انقلاب ندارد؟ بالاخره پرونده ای از ايشان پيدا شد؟
من در اين هفته دو بار برای پی گيری کار ايشان به دادگاه انقلاب مراجعه کردم و به نزد بازپرس پرونده آقای سبحانی رفتم . ايشان دفعه اول مثل دفعه های قبل گفتند پرونده آقای احمدی نصفه است و بقيه پرونده وجود ندارد. اما بار دوم که به دادگاه رفتم لايحه ای را برای پی گيری وضعيت ايشان و اعتراض به ادامه بازداشت شان نوشتم تا درون پرونده قرار دهم. بازپرس اين بار گفتند که پرونده اين جا نيست و نمی توانم لايحه تان را بپذيرم.


فريده غيرت

پس باز هم ايشان پرونده ندارد؟
پرونده ثبت شده ندارد. اما بازپرس پرونده به من گفت آن را برای تعيين تکليف فرستاده اند.

پرونده به کجا برای تعيين تکليف ارسال شده است؟
در اين باره به من پاسخ مشخصی ندادند شايد هم به خاطر تغيير و تحولاتی که در اين شعبه رخ داده در اين باره نمی دانستند. ولی من فکر می کنم درباره بازداشتی های اخير و همبن طور بهمن می خواهند تصميمی کلی بگيرند دادستان هم در محل زندان با ايشان ديدار کرده و من فکر می کنم درباره همه اين زندانی ها تصميمی کلی گرفته خواهد شد.

اما اين که ايشان با قرار وثيقه در زندان به سر می برند عجيب نيست مگر نه اين که با توديع قرار وثيقه هر متهمی امکان آزادی موقت پيدا می کند؟
بازپرس پرونده اين بار به من گفتند گردش کارپرونده (نظريه بازجو) آقای احمدی امويی نرسيده است و هنوز درباره شان تصميم گيری نشده و برای تصميم گيری پرونده را ارسال کرده ايم اما با اين همه من به قرار وثيقه ايشان هم اشاره کردم . طبق قرار وثيقه متهم بايد آزاد شود وگرنه دليلی ندارد برای کسی که در اختيارشان هست قرار وثيقه بگذارند. برای من جای سوال است که متهمی قرار وثيقه داشته باشد و باز هم در زندان نگهداری شود. من فکر می کنم آقای بهمن احمدی هم مثل تعدادی از سران اصلاحات که در بازداشت به سر می برند، قرار است تصميمی کلی برای آن ها گرفته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016