دوشنبه 20 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه انجمن پژوهشگران ايران به رئيس شورای حقوق بشر سازمان ملل برای آزادی روزنامه نگار دربند، بهمن احمدی امويی، کانون زنان ايرانی


کانون زنان ايرانی : رويا کاشفی ،رييس کميته حقوق بشر انجمن پژوهشگران ايران با ارسال نامه ای خطاب به رئيس شورای حقوق بشر سازمان ملل برای برای آزادی سريع روزنامه نگار دربند بهمن احمدی امويی که از تاريخ سی خرداد ماه ۸۸ در بازداشت به سر می برد،در خواست اقدام فوری کرد.

متن نامه به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با گذشت حدود چهار ماه از انتخابات خردادماه رياست جمهوری ايران کماکان تعداد زيادی بدون اتهام همچنان در بازداشت به سر ميبرند اين در حاليست که از حق داشتن وکيل نيز محروم هستند و افراد جديدی نيز همچنان بازداشت می شوند.در ميان بازداشت شدگان نام بهمن احمدی امويی ، روزنامه نگار و نويسنده ای که پيش از اين به خاطر حمايت هايش از حقوق زنان در ايران محکوم شده بود نيز به چشم می خورد. بهمن در ساعات اوليه روز سی ام خرداد ماه به همراه همسر روزنامه نگارش ژيلا بنی يعقوب دستگير شد و حبس غير قانونی او در زندان اوين بند ۲۰۹ اطلاعات کماکان ادامه دارد.به بهمن احمدی امويی در هفته های اول دستگيری اش اعلام شد که به زودی به قيد وثيقه ازاد خواهد شد حتی مراحل مربوط به پرونده اش نيز در دست اقدام بود . باوجود اين وی همچنان در زندان است . شصت و پنج روز از کل دوره حبس او در سلول انفرادی وهمراه با بازجويی های مداوم بوده است . عليرغم بازداشت و بازجويی های به عمل امده از بهمن احمدی امويی تا دو روز گذشته هيچ پرونده ثبت شده ای چه دردادگستری و چه نزد نهادهای اطلاعاتی وجود نداشت اين بدان معناست که وکيل وی امکان پيگيری پرونده و اطلاع از نوع جرم ايشان را ندارد. همچنين اکنون با وحود اين که پرونده پيدا شده اما نه تنها شرايط تغيير نکرده بلکه تا حدودی پيچيده تر نيز شده است چرا که گفته می شود "پرونده هنوز تکميل نيست" . بازداشت اقای بهمن احمدی امويی مطابق با قوانين داخلی جمهوری اسلامی ايران غير قانونی است و همچنين ناقض قوانين بين المللی نيز هست .

لذا به عنوان حاميان حقوق بشر در کشورهای دنيا از شما خواهان آن هستيم که :

۱- امکان آزادی هرچه سريعتر و بدون قيد وشرط بهمن احمدی امويی و ديگر دستگيرشدگان و بازداشتی های غيرقانونی پس از انتخابات خرداد ماه را فراهم اوريد.

۲-تمامی اتهامات عليه بهمن احمدی امويی و ديگر زندانيايی که شرايطی مانند او را دارند ملغی اعلام شود.

با اميد به آزادی تمامی زندانيان عقيده در ايران

با احترام

رويا کاشفی
رئيس کميته حقوق بشر انجمن پژوهشگران ايران -ACI


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016