پنجشنبه 7 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: الآن به ما می‌گويند بياييد برای حل مسائل جهانی راه حل پيدا کنيم، ايلنا

- ايستادگی ملت، استواری رهبری و لطف امام عصر باعث پيروزی هسته‌ای شد
- زمانی که فشارهای دشمن در مساله هسته‌ای به نقطه اوج رسيده بود، کسانی در داخل به مثابه ستون پنجم دشمن پشت جبهه ملت را خالی می‌کردند.


ايلنا:رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه وضعيت ايران در انرژی هسته‌ای تفکيک شده است، خاطرنشان کرد: امروز فعاليت‌های هسته‌ای ايران برای همه کشورها، به صورت امری عادی، قطعی و حق مسلم ملت ايران تلقی می‌شود. روزی به ما می‌گفتند بياييد فقط در مورد موضوع هسته‌ای مذاکره کنيم، ما امتناع کرديم امروز می‌گويند بياييد برای حل مسايل جهانی راه حل پيدا کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا، محمود احمدی‌نژاد، پيش از ظهر امروز در جمع مردم مشهد و زوار حرم امام رضا (ع) گفت: ما امروز به نکته مهمی رسيده‌ايم. به ياد داريد چند سال قبل فرياد می‌زدند، قطعنامه صادر می‌کردند و تحريم می‌کردند. به ما می‌گفتند شما بايد فعاليت‌های هسته‌ای خود را تعطيل کنيد، اما امروز به جايی رسيده‌اند که اعلام می‌کند آماده همکاری‌های هسته‌ای با ملت ايران هستند.
وی با اشاره به اينکه آنها نمی‌خواستند عزت، اقتدار و عظمت ملت ايران به کرسی بنشيند امروز بزرگی ملت ايران تثبيت است، ادامه داد: علت اين مساله اول ايستادگی بی نظير و تاريخی شما ملت و استواری رهبری در برابر قدرت‌های زورگوی جهانی است و علت دوم لطف عنايت امام عصر است. زمانی به ما می‌گفتند که بايد مساله هسته‌ای را تعطيل کنيد ولی امروز اعلام آمادگی کردند به تبادل سوخت، ساخت راکتورهای اتمی را با ما همکاری کنند، از موضع تقابل به موضع تعامل رسيده است که اين نقطه حساسی برای جهش‌های ملت ايران است.
رييس جمهور ادامه داد: من به آنها می‌گويم شما چند سال مقابله با ملت ايران را تجربه کرديد سروصدا کرديد ما را تهديد به حمله کرديد ولی نتيجه‌اش را ديديد امروز می‌گوييد که رفتار خود را می‌خواهيد عوض کنيد، و من اعلام می‌کنم هر دستی که صادقانه به سمت ما دراز شود، می فشاريم، اما اگر کسی دنبال توطئه باشد، پاسخ ملت ما همان پاسخ قاطعی است که به بوش و اصناف‌اش بود.
وی خاطرنشان کرد: در اين فاصله آنها ضرر کردند، ملت ايران ضرر نکرد و به فضل الهی بر مشکلات خود غلبه کرد، دنيا بداند تا زمانی که اين دولت به دست ملت بر سر کار است به اندازه سر سوزنی از حقوق ملت ايران عقب نشينی نخواهد کرد.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه خوشبختانه شرايط برای همکاری هسته‌ای در سطح بين المللی فراهم است، ادامه داد: بحث تامين سوخت راکتور تهران فرصتی بود که صداقت برخی دولت‌ها و آژانس مورد ارزيابی قرار گيرد. آژانس در تلاش است که نقش قانونی خود که همکاری با کشورهای مستقل است را برعهده بگيرد و رابطه سالم هسته‌ای را برقرار کند ما از تبادل سوخت از ساخت نيروگاه و راکتور استقبال می‌کنيم ولی دولت‌های طرف مذاکرات ما بايد به قول‌ها و تعهدات گذشته خود عمل کنند.
وی تصريح کرد: ما در مسير درستی در حال حرکت هستيم و به فضل الهی گام به گام به سمت قله‌های عزت حرکت می‌کنيم و مطلقا از همکاری درست و قانونی نگرانی نداريم.
رئيس جمهور در مورد دولت آمريکا نيز گفت: دولت آمريکا اعلام کرده است که می‌خواهد تغييری ايجاد کند ولی در نظرسنجی که خود آنها منتشر کردند اعلام داشتند که بيش از ۸۰ درصد ملت آمريکا به وعده‌های اين دولت اعتماد ندارد و رفتارهای اول با نگاه ترديد می‌نگرند.
وی خطاب به دولت آمريکا گفت: شما گفته‌ايد که می‌خواهيد تغيير دهيد من به شما نصيحت می‌کنم بايد در سياست‌های خود در خاورميانه تغيير دهيد و دوستانه به شما می‌گويم بايد بين حفظ آبرو ومنافع خود و حمايت از رژيم صهيونيستی يکی را انتخاب کنيد. اين دو با هم قابل جمع نيستند.
رييس جمهور تاکيد کرد: ملت ايران و ساير ملت‌ها شعار تغيير شما در فلسطين، عراق، افغانستان و لبنان را ارزيابی خواهند کرد. ما علاقمنديم که شما روش خود را تغيير دهيد و بدانيد امکان ادامه سياست‌های گذشته وجود ندارد.
وی ادامه داد: زمانی که فشارهای دشمن در مساله هسته‌ای به نقطه اوج رسيده بود، کسانی در داخل تحت فشار دشمن و تحت عنوان تدبير، ما را به سازش دعوت می‌کردند و به مثابه ستون پنجم دشمن پشت جبهه ملت را خالی می‌کردند.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: چقدر حرف‌های بی ربط زدند که شما با ايستادگی‌تان، کشور رابه خطر انداختيد و امروز به پشتيبانی رهبری و ايستادگی ملت حقوق هسته‌ای ايران تثبيت شده است و دوره بهره برداری آن فرا رسيده است، عده‌ای به شدت انقلابی شده‌اند؛ البته ما از انقلابی شدن آنها استقبال می‌کنيم، از اينکه آنها متوجه شده‌اند که مقاومت بهترين راه است، خدا را شکر می‌کنيم؛ اما انتظار نداريم دستاوردهای ملت ايران را زير سوال ببرند بدانيد ملتی که با وحدت انسجام و حرکت در مسير ولايت ايستاده است در مقابل همه قدرت‌های بزرگ مقاومت خواهد کرد و در برابر جو‌سازی‌ها اثری نخواهد داشت.
وی تاکيد کرد: امروز بهره برداری از فناوری‌های هسته‌ای در زندگی ملت است و بدانيد ملت اين راه روشن را ادامه خواهد داد.
رييس جمهور در بخش ديگری از سخنان خود به پيگيری امر عدالت اشاره کرد و گفت: پيگيری امر عدالت ميثاق با دولت و ملت است، برخی‌ها خيال نکنند با ايجاد سروصدا و مسايل حاشيه‌ای موضوع عدالت از دستور کار دولت خارج خواهد شد، مطلقا چنين چيزی نيست. مساله عدالت نيازمند پيگيری است؛ ديديد که چند جمله درباره عدالت عده‌ای را بر آشفت و ديديد که از شرق و غرب عالم، با فضاسازی چقدر راه گم کرده‌اند.
وی افزود: بدانيد دولت برآمده از ملت در اجرای عدالت مصمم است و تا استيفای حقوق ملت ايستاده است و عقب نشينی در برابر جو‌سازی، محال است.
احمدی نژاد ادامه داد: آيين نامه‌های مربوطه در دولت در دست تنظيم است، حسابرسی‌های دقيق و پيگيری همه مسايل در دستور کار دولت است و به زودی آيين نامه آن به تثبيت می‌رسد و با قدرت اجرا خواهد شد.
احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنان خود به بخش هدفمند کردن يارانه‌ها اشاره کرد و گفت: بناست در کشور کاری بزرگی انجام شود؛ هدفمند کردن يارانه‌ها، اقدام بزرگی برای اصلاحات اقتصادی و اجرای عدالت است.
احمدی نژاد با بيان اينکه برخی‌ها بين دو موضوع خلط می‌کنند، گفت: در دوره طولانی عده‌ای دنبال حذف يارانه‌ها بودند و در قانون برنامه سوم و چهارم حذف يارانه تثبيت کردند و با اينکه آن را تثبيت کرده بودند، نتوانستند به آن نزديک شوند.
وی ادامه داد: در اين دولت بيش از سه سال بر روی طرح هدفمند کردن يارانه‌ها بررسی انجام شد و ما به نتيجه رسيده‌ايم که حذف يارانه‌ها بی معنی است و يعنی متلاشی کردن بخش وسيعی از زندگی مردم و پرکردن جيب عده‌ای قليل، بنابراين هدف ما رسيدن به بحث هدفمند کردن يارانه‌ها که در آن يارانه‌ها را درست و عادلانه توزيع کنيم است.
رئيس جمهور خاطرنشان کرد: امروز توزيع يارانه‌ها به گونه‌ای است که در جهت پرکردن چاله‌ها و حمايت از توليد، خدمت نيست، در جهتی است که اکثريت آن به نقطه خاص سرازير می‌شود و اکثريت ملت‌ نخورده و دهان سوخته هستند.
وی افزود: ما می‌خواهيم يارانه‌ها را هدفمند کنيم، يعنی اگر قرار است يارانه بدهيم به آنهايی که حقشان است داده شود، قرار نيست يارانه‌ها حذف شود بلکه قرار است عادلانه توزيع شود و به هيچ عنوان بنا نيست به مردم فشار بيايد.
رييس جمهور تاکيد کرد: عده‌ای مخالف اين طرح هستند، آنها می‌خواهند به توزيع يارانه به همين شکل فعلی باشد تا عده‌ای قليل سود اصلی را ببرند. ما نمی‌گوييم آنها نبايد از يارانه استفاده کنند اما بايد عادلانه توزيع شود و بايد در اختيار اقشار و دهک‌های درست هدايت شود.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجلس همکاری خوبی در اين ارتباط داشته است اميدواريم با اصلاح چند نکته باقی مانده اين طرح را اجرا کنيم ولی متاسفانه برخی شروع به ترساندن مردم کردند که بايد به آنها بگويم که چرا مردم را می‌ترسانيد، اين طرح در جهت حمايت و پشتيبانی مردم است.
وی ادامه داد: بايد سرمايه عظيم يارانه‌ها در اختيار خود مردم باشد و بناست دو تا سه ماه قبل از شروع طرح هدفمند کردن يارانه‌ها اين مبلغ در حساب مردم باشد، همه و همه بايددست به دست هم بدهيم تا از اين اقدام بزرگ حداکثر بهره را برای اصلاح صنعت و کشاورزی و فناوری و تجارت انجام دهيم.
رييس جمهور تاکيد کرد: خواهش من از مردم اين است که بدانيد اين طرح مال شماست و ما به دنبال اين هستيم که قدرت خريد ۷ دهک جامعه بيشتر شود البته شايد پس انداز سه دهک جامعه ديگر کمتر شود.
وی تاکيد کرد: پول يارانه‌ها در حساب مردم ريخته خواهد شد و آنها بايد مديريت کنند و اين کاری است برای ريشه کن کردن تورم متاسفانه ۳۰ سال است که به طور ميانگين ۱۵ درصد تورم داشته‌ايم.
احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود، با اشاره به اينکه وجود امام بالاترين هديه خداوند به بشريت است، اظهار داشت: امام غرق در رحمت و عشق الهی و آيين جهان نما معرفت است و بهترين راه شناخت خدا، شناخت امام است.
وی با تاکيد بر اينکه ورود به دايره عشق امام، ورود به دايره رحمت خداست، افزود: امام مجرای ورود به دايره رحمت، علم خدا و اسما الهی است و تنها مسير کمال، عشق، رحمت و حکمت و علم امام است. کسی که عاشق امام باشد عاشق خداست و به ميزانی که امام نزديک می‌شويم، به خداوند نزديک شده‌ايم و اسماء الهی در وجود ما متجلی می‌شود.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه راهی جز توسل به امام برای نجات کمال و طی طريق سعادت وجود ندارد، گفت: رسالت همه انبياء الهی، آشنا کردن دل انسان‌ها با حقيقت امام بوده و اين روح انقلاب اسلامی ماست و آرمان ملتی است که می‌تواند بشريت را به سرمقصد منزل برساند.
احمدی نژاد با بيان اينکه ما هر چه داريم از وجود نورانی امام رضا (ع) تصريح کرد: امام طی قرن‌ها منشا نور، هدايت، وحدت، همدلی و ايمان ملت ايران و ملت‌های همجوار بوده است. او جلوه همه زيبايی هاست و اگر امام نبود، هيچ زيبايی و خوبی ارزش و عشقی در عالم نبود.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره تحولات عرصه بين الملل، ادامه داد: اتفاقات عجيبی در عرصه بين المللی در حال وقوع است، جهان در حال دگرگونی و نقش ملت ايران در شکل دهی و هدايت اين تحولات يگانه و پيشتاز است و بايد خود را برای اين تحولات آماده کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016