پنجشنبه 7 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده ولی فقيه در بسيج: شينطت درباره ۱۳ آبان، خلاف خط امام و رهبری است، ايلنا

- بسيج بايد به دانشگاه‌ها و حوزه‌ها برود
- وظيفه اصحاب رسانه اين است که تدابير فرماندهی کل قوا را به خوبی تبيين کنند
- بحث آشتی ملی برای پاک کردن صورت مسئله طرح شده است


نماينده ولی فقيه در سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به راهپيمايی روز ۱۳ آبان، گفت: از حالا يک عده‌ای شيطنت را شروع کرده و می‌گويند در آن روز چه خواهيم کرد، که اين اظهارات شيطنت بوده و برخلاف خط امام و مقام معظم رهبری است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا حجت الاسلام محمدی صبح امروز در هفتمين همايش بسيج و رسانه که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، با بيان اين که ما بايد خط امام را از مقام معظم رهبری ياد بگيريم تاکيد کرد: چه کسی در عصر حاضر به ثامن الاحجج نزديک تر است اين مقام معظم رهبری است که در اين راه از هر چه دارد گذشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه بيش از ابلاغ حکم مقام معظم رهبری در خصوص تغيير نيروی مقاومت به سازمان بسيج مستضعفين تعابير نامناسبی همچون ادغام بسيج در نيروی زمينی و يا انحلال آن مطرح شد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال ۸۶ با توجه به جمعيت ۷۰ ميليونی ايران بسيج دهها ميليونی را مطرح کردند و فرمودند که بسيج بايد از لحاظ کمی و کيفی توسعه يابد. در سال ۸۸ نيز عنوان بسيج مستضعفين را که برگرفته از قرآن است را مطرح کردند.
محمدی با تاکيد بر اينکه مستضعفين انقلاب نبايد بدون هدف و سازماندهی رها شوند اظهار داشت: اين ماموريتی است که مقام معظم رهبری به پيروی از امام راحل ابلاغ نموده‌اند.
وی با اشاره به جملاتی از حضرت امام خمينی (ره) اظهار داشت: سازمان بسيج مستضعفين نه قيد ارتش و نه سپاه و نه هيچ نهاد يا سازمان ديگری را ندارد بلکه آنانی که به امام، ‌انقلاب و شهدا وفادارند در اين مجموعه سازمان دهی شده و هر کجا که نياز باشد حضور پيدا خواهند کرد.
نماينده ولی فقيه در سازمان بسيج مستضعفين با تاکيد بر اينکه بسيج مستضعفين جزو نيروهای مسلح نبوده و متشکل از مردم است تاکيد کرد: اين سازمان خود را دارای وظيفه حفظ و حراست از نظام، انقلاب مستضعفين و خون شهدا می‌داند و اعضای اين سازمان در کنار زندگی و مجموعه کارهای معمول خود برادران بسيج نيز هستند.
وی با بيان اينکه مجموعه بسيج پيرو ابلاغ رهبری توسعه قابل توجهی يافته است، ادامه داد: مقام معظم رهبری نفرمودند که تنها در عرصه نظامی بلکه در هر عرصه‌ای که نياز انقلاب باشد. همانطوری که امام (ره) فرموده بودند بسيج بايد به دانشگاه‌ها و حوزه‌ها برود، بنابراين فرماندهی کل قوا در يک قدم به جلو نسبت به مجموعه بسيج ماموريت وسيع تری را ابلاغ کردند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود به تشريح وظايف رسانه‌ها پرداخت و گفت: اصحاب رسانه در خصوص معرفی بسيج نقش اساسی دارد در برخی از حوزه‌ها بايد پشتيبانی‌کننده بوده و در برخی از حوزه‌های ديگر بايد در تدوين بيانات مقام معظم رهبری تلاش کنند.
حجت‌الاسلام محمدی با تاکيد بر اينکه رسانه‌ها نبايد درراستای اين وظايف عقب مانده ويا جلوتر حرکت کنند اظهار داشت: بلکه بايد همواره حرکت بدون زاويه و انحراف خود را با فرمايشات مقام معظم رهبری حفظ کنند.
وی با بيان اينکه در جبهه کنونی قطب نمای نظامی کاربردی ندارد، اظهار داشت: امروز قطب نمای خاصی به عنوان بصيرت و بينش سياسی نياز است، وظيفه اصحاب رسانه نيز اين است که تدابير فرماندهی کل قوا را به خوبی تبيين کنند.
نماينده ولی فقيه در سازمان بسيج مستضعفين با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در انعکاس بيانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: متاسفانه برخی از رسانه‌ها تنها به انتشار تيتر کوچک بسنده می‌کند در حالی که حق آن اين نيست.
وی همچنين به حوادث قبل و پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: شاهد بوديم که عده‌ای در روزهای قبل و پس از انتخابات فتنه‌ای به پا کردند و آب به آسياب دشمن ريختند.
حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: اين افراد اقداماتشان مورد قبول دشمن بود بعد فهميدند که اشتباه کردند و برخی نيز دانسته يا ندانسته بحث آشتی را مطرح و در واقع صورت مساله را پاک می‌کنند.
وی همچنين به فرمايشات اخير مقام معظم رهبری مبنی بر اينکه چه جرمی بالاتر از آن است که حرکت مردم زير سوال برود اظهار داشت: آيا نبايد هم‌اکنون رسانه‌ها،مجرم را دنبال کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016