جمعه 8 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ژيلا بنی يعقوب: هربار زمان ملاقات با همسرم کوتاه تر می‌شود، موج سبز آزادی

ژيلا بنی يعقوب؛ همسر بهمن احمدی، روزنامه نگار و تحليلگر اقتصادی که بيش از ۴ ماه است در زندان به سر می برد، درباره آخرين ملاقات با همسرش گفت: تاکنون حتی يکبار هم ملاقات حضوری با بهمن نداشته ام و ملاقات ها به صورت کابينی است. مدت زمان ملاقات های کابينی هم متاسفانه هربار کمتر می شود. بار اول ۲۵ دقيقه، بار دوم ۲۰ دقيقه و آخرين بار ۱۵ دقيقه بود!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش موج سبز آزادی، بنی يعقوب که او نيز همراه با همسرش بازداشت شده بود و بيش از يکماه است که آزاد شده، در ادامه سخنانش در حالی که نسبت به حضور مامور در کنار زندانی هنگام ملاقات کابينی معترض بود، افزود: اين موضوع تنها اختصاص به بهمن ندارد، ساير خانواده ها نيز در زمان ملاقات کابينی مجبورند در حضور يکی از ماموران با عزيز دربند خود صحبت کنند!

او همچنين گفت: متاسفانه نه تنها اجازه ملاقات حضوری به ما نمی دهند، بلکه حتی به خود زحمت نمی دهند که از ايتدای ملاقات به زندانی يا خانواده او اعلام کنند که مدت ملاقات چه قدر است. هربار درحين صحبت کردن ناگهان نه تنها صدا قطع می شود بلکه بلافاصله پرده سياهی نيز جلوی شيشه آويزان می شود! و تو می فهمی که پايان ملاقات است! بدين ترتيب نه صدای زندانی ات را می شنوی و نه می توانی او را ببينی و خداحافظی کنی.

او تاکيد می کند که همه اينها برای زندانی و خانواده او سخت است.

سرگذشت عجيب پرونده بهمن احمدی

اول گفتند پرونده نيست!، بعد گفتند گردش کار پرونده (نظريه بازجو) نرسيده، الان هم ميگويند که پرونده کامل نيست! سبحانی، بازپرس پرونده وقتی پرونده بهمن را ديد به من گفت که اين چه پرونده ای است؟ اين پرونده اصلا به درد نمی خورد!!! من ميدانم چه کسی بايد بعد از اين همه مدت اين پرونده را کامل کند؟! و اصولا چرا بعد از ۴ ماه نبايد پرونده کامل شده باشد؟ درحالی که ۲ماه است بازجويی ها از بهمن نيز پايان يافته است.

او در ادامه افزود: بهمن قرار وثيقه دارد، اما با اين بهانه ها نمی گذارند برايش وثيقه بگذاريم و من تصور ميکنم اين روند را تنها برای آزار ما در پيش گرفته اند.

نکته تاسف بار در پرونده بهمن احمدی امويی اين است که او تنها زندانی است که قرار بازداشت برايش صادر نشده است! اين روزنامه نگار ۴ ماه است که بدون قرار بازداشت در زندان به سر می برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016