جمعه 8 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو کميسيون حقوقی و قضايی مجلس: در صورت لزوم ۱۰۰۰ بار ديگر هم شکايت خود از موسوی را امضا می‌‌کنيم، فارس

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام محمدی که خود از جمله تنظيم کنندگان شکايت از موسوی است، تاکيد کرد که اگر هزار بار ديگر هم قرار باشد به دليل اقدامات و مواضع مير حسين موسوی از او شکايت کنيم اين کار را خواهيم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمد محمدی نماينده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی که پيش از اين، قضاوت و معاون قضايی رياست کل دادگستری تهران در دادگاه عمومی و انقلاب را بر عهده داشته است يکی از تنظيم کنندگان شکايت از ميرحسين موسوی است که در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به دلايل و چرايی تنظيم شکايت ۱۰۰ نماينده از او پاسخ گفت.
وی با اشاره به سناريوی برخی مبنی بر اينکه نمايندگان شکايت کننده از موسوی به دنبال پس گرفتن نامه خود هستند، تاکيد کرد که بايد ميرحسين موسوی به دليل اقدامات و مواضع ساختار شکنانه و مجرمانه‌اش هزار بار محاکمه شود و بايد پاسخگوی تمام خسارت‌های مالی، جانی و از همه بالاتر خسارت‌های که به نظام اسلامی زده است، باشد؛ ضمن آنکه عوامل اصلی مرتبط با وی در غائله آفرينی و فتنه اخير نيز بايد محاکمه شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدی با تاکيد بر اينکه قضاوت اسلامی اين را می‌طلبد تا موسوی و عوامل مرتبط با او محاکمه شوند، از آيت الله آملی لاريجانی رئيس دستگاه قضا خواست تا با جديت با او برخورد شود.

شکايت نمايندگان از موسوی به ۲۰۰ نفر هم می‌رسيد

عضو کميسيون حقوقی و قضايی مجلس هشتم با اشاره به تنظيم شکايت ۱۰۰ نماينده از موسوی، گفت: اگر زمان بيشتری دوستان برای اين کار می‌گذاشتند، امضای شکايت از ميرحسين به ۲۰۰ نفر هم می‌رسيد.
وی که قضاوت را در کارنامه خود دارد با اشاره به اتهامات ميرحسين و عواملش در غائله آفرينی در فتنه اخير، اظهار داشت: در قانون مجازات اسلامی موادی به عنوان سبب و مباشر وجود دارد که سبب اقوا از مباشر است از اين رو اقدامات، مواضع و سخنان ميرحسين موسوی سبب غائله آفرينی و اغتشاشات اخير تهران شد و افراد و عواملی که با او همراهی کردند به عنوان مباشر جرم شناخته می‌شوند که بايد هر دو يعنی سبب و مباشر در اغتشاشات اخير مجازات شوند.
اين نماينده تنظيم کنندگان شکايت از موسوی است در ادامه تاکيد کرد که اگر هزار بار از ما بخواهند به دليل اقدامات و مواضع ميرحسين موسوی از او شکايت کنيم اين کار را نه تنها انجام می‌دهيم، بلکه معتقديم هزار بار شکايت از او و عواملش کم است و بايد او هزار بار محاکمه شود.
وی اضافه کرد: نمايندگان اصولگرا و دلسوزان نظام اسلامی نيز پای شکايت خود از موسوی هستند و تا مجازات کامل او از پای نمی‌نشينند.
محمدی با اشاره به لطمات و خساراتی که به نظام اسلامی از سوی اقدامات و مواضع ميرحسين وارد شده است، گفت: اين نظام برآمده از خون هزاران شهيد است و با کوشش‌ها و مجاهدت‌های فراوان علمايی همچون شهيد شيخ فضل‌الله نوری، شهيد مدرس و امام راحل به ثمر نشسته است و يگانه نظامی است که بر پايه حکومت دينی استوار شده است از اين رو اين افراد نمی‌توانند اين نظام برآمده از مردم و خون شهدا را از بين ببرند.

تعيين شعب ويژه‌ای برای محاکمه ميرحسين و عوامل اغتشاشات اخير

وی که معاون قضايی رئيس کل دادگستری تهران در دادگاه عمومی و انقلاب را پيش از نمايندگی خود بر عهده داشته است با تاکيد بر اينکه دادگاه ميرحسين موسوی و عواملش بايد به صورت علنی باشد، متذکر شد: معتقدم بايد يک دادگاه ويژه و يا چند شعبه مخصوص برای رسيدگی به جرائم و جنايات ميرحسين و عواملش تشکيل شود تا رسيدگی به پرونده جرائم اين افراد با سرعت انجام شود چرا که اينقدر بار پرونده ميرحسين و عواملش سنگين است که نيازمند کار تخصصی است.
محمدی با اشاره به احتمال اقدامات هواداران و حاميان موسوی در روز ۱۳ آبان نيز، گفت: بايد با اقدامات انحرافی و ضد قانون اين افراد نظام برخورد کند. اگر چه معتقدم آنها با اينگونه اقدامات خود، همانند روز قدس بيشتر در ميان ملت رسوا می‌شوند.
وی در پايان سخنان خود مجددا از دستگاه قضايی خواست تا با ميرحسين و عواملش برخورد قانونی و قاطع انجام دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016