شنبه 9 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هنگامه شهيدی به بهداری زندان اوين منتقل شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - هنگامه شهيدی روزنامه‌نگار زندانی که از يکشنبه ۳ آبان ماه در اعتراض به ادامه بلاتکليفی‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود ساعاتی پيش به دليل وخامت شرايط جسمانی‌ به بهداری زندان اوين منتقل شد.

روز گذشته خانم "رضايی" رييس بند نسوان زندان اوين در ديدار با اين روزنامه‌نگار خواهان شکستن اعتصاب غذای وی شد. با اين وجود هنگامه شهيدی تاکيد کرد تا زمان آزادی اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد و در صورت عدم آزادی در اين اعتصاب می‌ميرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين روزنامه‌نگار که چهارماه است در زندان به سر می‌برد يکشنبه هفته گذشته با وعده آزادی از بند ۲۰۹ به بند عمومی زندان اوين منتقل شد. ادامه نگهداری هنگامه شهيدی در زندان در حالی صورت می‌گيرد که حدود ۱ ماه پيش از سوی دادگاه جهت آزادی وی قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی صادر شده بود اما به دلايلی نامشخص از آزادی وی خودداری شده است.

محمد مصطفايی وکيل اين روزنامه‌نگار چندی پيش اعلام نمود قرار وثيقه موکلش به قرار مجرميت تبديل شده و پرونده وی به دادگاه ارسال گشته است.

هنگامه شهيدی در تاريخ ۹ تيرماه و در جريان بازداشت‌های گسترده فعالان سياسی پس از انتخابات، دستگير شد و مدت ۵۰ را روز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ به سر برد. اين فعال سياسی در مدت بازداشت خود تحت شديدترين فشارهای روحی و روانی قرار گرفته است.

همچنين فريبا پژوه ديگر روزنامه‌نگار زندانی نيز با گذشت ۱ هفته همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد و تاکنون از وضعيت جسمانی وی اطلاعی به دست نيامده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016