یکشنبه 10 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معجون تجارت خارجی ايران در شش ماه نخست امسال: واردات دو برابر صادرات، ايلنا

بنزين " با ۹۷.۳ درصد سهم ارزشی و ۷۳.۵ درصد سهم وزنی و " ساير گندم سخت " با ۷۰.۳ درصد سهم ارزشی و ۸۹.۱۴ درصد سهم وزنی رتبه‌های دوم و سوم را در واردات به خود اختصاص دادند.


ايلنا: صادرات غيرنفتی در شش ماه نخست سال ۸۸ معادل ۱۱۳۷۵ ميليون دلار اعلام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارايی، براساس گزارش آماری گمرک ايران صادرات غير نفتی کشور در شش ماه اول سال جاری معادل ۵۹/۱۱۳۷۵ ميليون دلار(معادل ۸۲۳۵ ميليون يورو) بوده است.
از کل صادرات غيرنفتی کشور در زمان يادشده به تفکيک ميعانات گازی، ۵۹/۱۷۲۴ ميليون يورو محصولات پتروشيمی ۹۷/۲۳۱۵ ميليون يورو و ساير کالاها شامل کالاهای صنعتی، کشاورزی، معدنی، فرش و صنايع دستی ۹۴/۴۱۹۴ ميليون يورو، حدود ۸۰/۱۷ ميليون يورو (معادل ۴۶/۲۴ ميليون دلار) از محل تجارت چمدانی است.
همچنين صادرات قطعی با احتساب ميعانات گازی با افزايش ۲۵/۲۱ درصدی در وزن و کاهش ۳۱/۵ درصدی در ارزش يورو (معادل کاهش ۱۵/۱۵ درصدی در ارزش دلاری) نسبت به شش ماه اول سال ۸۷، مواجه بوده است.
برهمين اساس عمده صادرات کشور در شش ماه اول سال ۸۸ به کشورهای عراق، چين، امارات متحده عربی، هند و افغانستان به ترتيب ۸۴/۱۹، ۸۲/۱۴، ۶۶/۱۳ ، ۸۰/۵ و ۷۳/۴ درصد سهم ارزشی صورت گرفت.
واردات قطعی در شش ماه اول سال ۸۸، بالغ بر ۹۴/۲۳۶۶۸ ميليون دلار بود که نسبت به شش ماه اول سال ۸۷ از نظر ارزش ۷۸/۲۰ درصد به دلار کاهش يافت.
بيشترين ارزش و سهم واردات طی شش ماه اول سال ۸۸، مربوط به " شمش از آهن و فولاد غير ممزوح" با ۳/۱۱۰۵ ميليون دلار و سهم ارزش ۶۷/۴ و سهم وزن ۲۹/۱۰ است. " بنزين " با ۹۷/۳ درصد سهم ارزشی و ۷۳/۵ درصد سهم وزنی و " ساير گندم سخت " با ۷۰/۳ درصد سهم ارزشی و ۸۹/۱۴ درصد سهم وزنی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده است.
عمده واردات کشور در زمان يادشده از کشورهای امارات متحده عربی با ۴۵/۲۶ ، آلمان ۹۲/۹، چين ۹۰/۷، جمهوری کره ۶۲/۶ و سوئيس ۴۸/۴ درصد سهم ارزشی انجام گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016