چهارشنبه 1 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس کل بانک مرکزی: نرخ تورم ۲۰.۲ درصد است، نقدينگی به بيش از ۲۰۰ هزار ميليارد تومان رسيد، ايلنا

زمانی که نقدينگی به سمت توليد هدايت می‌شود بازدهی طرح‌ها را افزايش می‌دهد. از طرفی اثر عرضه نقدينگی را نيز خنثی می‌کند. اما اگر اين نقدينگی در جای ديگری مصرف شود موجب افزايش تورم می‌شود.


ايلنا: رييس کل بانک مرکزی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در هفته منتهی به پايان شهريور به ۲/۱۳ درصد کاهش يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در خصوصی ميانگين نرخ تورم در مدت ياد شده نير اظهار داشت: ميانگين نرخ تورم در مرداد ماه سال جاری به ۲/۲۰ درصد کاهش يافت.
وی همچنين حجم نقدينيگی موجود در کشور را بيش از ۲۰۰ هزار ميليارد تومان اعلام کرد و در پاسخ به اين سؤال که آيا با توجه به رابطه بين تورم و نقدينگی، اين افزايش حجم نقدينگی موجب افزايش تورم نخواهد شد، تصريح کرد: البته اين دو با هم مرتبط هستند و هرچه ميزان نقدينگی افزايش يابد، تورم نيز افزايش می‌يابد.
وی ادامه داد: ما همواره اين بحث را با خبرنگاران داشته‌ايم که مسئله اين است که اين نقدينيگی چگونه مصرف می‌شود؛ اگر نقدينگی درست مصرف شود اثر تورمی را نخواهد داشت.
رييس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: زمانی که نقدينگی به سمت توليد هدايت می‌شود بازدهی طرح‌ها را افزايش می‌دهد. از طرفی اثر عرضه نقدينگی را نيز خنثی می‌کند. اما اگر اين نقدينگی در جای ديگری مصرف شود موجب افزايش تورم می‌شود.
بهمنی گفت: نقدينگی مانند تيغ دو لبه عمل می‌کند؛ ممکن است ضمن اينکه توليد را افزايش نداده، تقاضا را بالا ببرد و موجب افزايش تورم شود که اين موضوع خطرناک است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016