سه شنبه 12 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش فارس از اعتراضات دانشجويان نسبت به سخنرانی سردار سعيد قاسمی در دانشگاه علم و صنعت

خبرگزاری فارس: قاسمی در واکنش به شعار کيانوش عزيزم راهت ادامه دارد، حاميان موسوی که با نمايش عکس اين فرد که در حوادث بعد از انتخابات کشته شده ، همراه بود،گفت: اينها اينجا شعار می‌دهند که شهيد فلانی راهت ادامه دارد اما همزمان می‌رقصند، آيا شهيدتان رقاص بوده است؟

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، نشست شکست پنجه عقاب بعد از ظهر امروز از سوی بسيج دانشجويی دانشگاه علم و صنعت در سالن شهيد بهرامی اين دانشگاه با سخنرانی جعفر گونزالس مبارز و کارشناس اسپانيايی و سردار سعيد قاسمی از يادگاران دوران دفاع مقدس و از همرزمان شهيد همت و جاويدنشان حاج احمد متوسليان برگزار شد که اين برنامه با حاشيه‌هايی همراه بود.

* پيش از آغاز اين برنامه تعدادی از حاميان مير حسين موسوی در سالن سلف اين دانشگاه تجمع کرده و با شعار الله اکبر به محوطه دانشگاه رفتند. اين جمعيت ۴۰-۵۰ نفره پيش از آغاز مراسم نيز در مقابل درب اصلی سالن شهيد بهرامی ايستاده و منتظر آغاز برنامه بودند.

* در قسمت ورودی سالن شهيد بهرامی نمايشگاه عکسی با موضوع ۱۳ آبان و استکبارستيزی برای تماشای دانشجويان و مدعوين آماده شده بود که تمام تصاوير آن مربوط به کتاب شهر فرنگ تاليف علی داودی بود که در اين مراسم از آن رونمايی شد. ضمنا همه ميهمانان و سخنرانان اين برنامه پيش از ورود به اين سالن از اين نمايشگاه بازديد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* بعد از تلاوت قرآن مجيد و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی در سالن شهيد بهرامی کليپی از وقايع و حوادث بعد از جنگ آمريکا در ويتنام نمايش داده شد.

* در قسمت انتهايی صحبت‌های سخنرانی جعفر گنزالس تعدادی از حاميان موسوی تلاش کردند با دست زدن و ايجاد هياهو در سالن برنامه را مختل کرده و اجازه ادامه سخنرانی به گنزالس ندهند؛ البته بعد از گذشت دقايقی گنزالس صحبت‌های خود را ادامه داد.

* در پايان سخنان گونزالس دانشجويان حامی موسوی که عموما در انتهای سالن نشسته بودند تلاش کردند با دست زدن‌های پی در پی در نظم برنامه ايجاد اختلال کنند که اين حرکت با تذکر مجری برنامه روبرو شد به نحوی که وی با لحن طنز خطاب به حاضرين در سالن نحوه دست زدن مرتب و نامرتب را با هم مقايسه کرد.

* در قسمت بعدی برنامه مجددا کليپی تصويری از جنايات آمريکا در جنگ با کشورهای جهان سوم نمايش داده شد که بعضا تصاوير اقدامات فجيعانه آمريکا باعث تاثر و تاسف دانشجويان می‌شد.

* همزمان با مهمترين بخش برنامه که به سخنرانی سردار سعيد قاسمی از يادگاران دوران دفاع مقدس اختصاص داشت، فعاليت اصلی حاميان موسوی در سالن شهيد بهرامی نيز آغاز شد. به نحوی که با حضور قاسمی بر روی جايگاه آنها تلاش کردند با دست‌ زدن مانع آغاز سخنرانی وی شوند. اما در اين هنگام و در پی تلاش برخی از مسئولين برای ايجاد آرامش در سالن، "هيس هيس " طرفداران موسوی جايگزين دست زدن آنها شد.

* سردار سعيد قاسمی سخنان خود را در حالی آغاز کرد که زمزمه‌ هيس هيس حاميان موسوی همچنان در سالن به گوش می‌رسيد اما سخنران برنامه نيز به سخنرانی خود ادامه می‌داد تا اينکه در قسمتی از اظهارات خود خواستار حفظ جايگاه و شان روز ۱۳ آبان شد که در اين هنگام حاميان موسوی نسبت به اظهارات وی واکنش نشان داده و مجددا شروع به دست زدن کردند؛ اين افراد در مقابل صلوات دانشجويان حاضر در سالن اقدام به هو کردن آنها کردند.

* حاميان موسوی در پی اين حرکت شروع به شعار دادن کرده و کاغذهايی که از پيش با شعارهای "مرگ بر ديکتاتور، مرگ بر روسيه،‌ما بی‌شماريم " آماده کرده بودند به روی دست گرفتند. در مقابل اين حرکت حاميان موسوی ساير دانشجويان حاضر در سالن نيز دست‌نوشته‌های خود با شعارهايی نظير "لبيک يا خامنه‌ای، لبيک يا حسين است "، "‌مرگ بر ضد ولايت فقيه "، "استقلال آزادی جمهوری اسلامی "، "‌جانم فدای رهبر "، "مرگ بر آمريکا "‌و "مرگ بر اسرائيل " را به سوی حاميان موسوی گرفتند.

* در اين بين بازار سردادن شعارهای مختلف نيز داغ شد و حاميان موسوی که شعاردادن را با "الله‌اکبر " آغاز کرده بودند شعارهايی نظير "يا حسين ميرحسين " و "موسوی کروبی حمايت حمايت " سر دادند.

* اکثر دانشجويان حاضر در سالن در مقابل اين شعارهای جمعيت محدود حامی موسوی شعارهايی نظير "مرگ بر آمريکا " "آمريکا حيا کن موسوی را رها کن "، "ديکتاتور واقعی، موسوی و خاتمی "، "خونی که در رگ ماست، هديه به رهبر ماست " را سر می‌دادند.

* در حاليکه حاميان موسوی در سالن به دوربين‌های فيلمبرداری واکنش نشان داده و شعار "جيره‌خور جيره خور دوربينتو خاموش کن "‌ سر می‌دادند سردار سعيد قاسمی سعی در آرام کردن فضای سالن داشت و خطاب به حاميان موسوی گفت اين حرکات شما تکراری شده و فايده‌ای ندارد.

* حاميان موسوی در واکنش به اظهارات قاسمی از جای خود برخاسته و در حاليکه پشت به جايگاه اجرای برنامه کرده بودند شروع به همخوانی شعر يار دبستانی کردند و در پايان نيز با هماهنگی قبلی از سالن خارج شدند.

* در پی خروج حاميان موسوی از سالن و در حالی که آرامش به سالن شهيد بهرامی بازگشته بود سردار قاسمی از انرژی و نشاط هر دو طرف حاضر در سالن تشکر کرد و گفت: به خصوص از اين حاميان جريان به اصطلاح‌ سبز تشکر می‌کنيم که در مجلس ما حاضر شده و آن را گرم کردند البته از خويشتنداری بچه‌های حزب‌الهی در مقابل اقدامات آنها بايد تشکر کرد.

* قاسمی در حالی که از دانشجويان حاضر در سالن تقدير و تشکر می‌کرد گفت: بايد در مقابل اين موج‌ها که همانند يک بادکنک هستند خويشتنداری کرده و آنها را کنترل کنيم؛ همين الان شما ديديد که باد اينها خالی شد.
وی ادامه داد: دانشگاه جای اين مباحث است و بايد تحمل کنيم تا حرفشان را بزنند و اينها اصلا در اين قد و قواره نيستند که بخواهيم با آنها برخورد کنيم.

* قاسمی در بخشی از اظهارات خود با انتقاد از کم‌اطلاعی حاميان موسوی از اتفاقات تاريخی خاطرنشان کرد: من به اين دانشجويانی که اينجا بودند جسارت نمی‌کنم اما اينها نمی‌دانند که ليدرشان يعنی مسعود و مريم رجوی سالها پيش در همين دانشگاه ابتدايی‌ترين مسائل اخلاقی را رعايت نمی کردند.

* قاسمی در بخش ديگری از اظهارات خود در واکنش به شعار کيانوش عزيزم راهت ادامه دارد، حاميان موسوی که با نمايش عکس اين فرد که در حوادث بعد از انتخابات کشته شده ، همراه بود،گفت: اينها اينجا شعار می‌دهند که شهيد فلانی راهت ادامه دارد اما همزمان می‌رقصند، آيا شهيدتان رقاص بوده است؟

* در بين سخنان قاسمی و درحالی که يکی از روحانيون دانشگاه وارد سالن شهيد بهرامی شد، قاسمی خطاب به وی سلام کرد و گفت: حاج‌آقا کمی دير آمديد ما شما را در آن کف و سوت‌زدن‌ها می‌خواستيم.

* قاسمی در پايان سخنان خود ياد و خاطره شهدايی مانند شهيد وزوايی و شهيد رجب‌بيگی را گرامی داشت و سخنانش را با قرائت شعری از شهيد رجب‌بيگی که از دانشجويان پيرو خط امام تسخيرکننده سفارت آمريکا بود به پايان رساند.

* در پايان اين برنامه و پس از تقدير و تجليل از مهمانان داخلی و خارجی حاضر در سالن از جمله سعيد قاسمی،‌جعفرگونزالس،‌نيکلاس کيکی کيکی سفير زيمبابوه، دانشجويان به محوطه جلوی سالن شهيد بهرامی رفته و با سردادن شعارهای مرگ بر آمريکاو مرگ بر اسرائيل پرچم اين دو کشور را به آتش کشيدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016