سه شنبه 12 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ششمين تجمع پياپی دانشجويان دانشگاه آزاد در واحد تهران جنوب برگزار شد، بامدادخبر

بامدادخبر: دانشجويان دانشگاه آزاد، در ششمين سه‌شنبه از آغاز سال تحصيلی جديد، ششمين تجمع پی‌درپی خود را برگزار کردند.

بنابر گزارش رسيده به بامدادخبر، دومين تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه تهران جنوب و ششمين تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه آزاد تهران، ساعت دوازده ظهر امروز سه شنبه ۱۲ آبان ماه در دانشکده فنی اين دانشگاه برگزار شد. دانشجويان دانشگاه تهران جنوب با وجود بارش شديد باران در تهران، تجمع خود را با شعار "الله‌اکبر" و "ياحسين ميرحسين" آغاز کردند.

بنا بر اين گزارش، از اين دانشگاه، بيش از هزار نفر از دانشجويان معترض، با حضور در صحن اصلی دانشکده فنی، همانند هفته‌ی گذشته، تجمع خود را در اعتراض به دولت کودتا و همچنين احکام صادر شده‌ی منع از تحصيل دانشجويان تهران مرکز، آغاز کردند که با گذشت اندک زمانی از آغاز تجمع، رفته رفته به تعداد دانشجويان معترض اضافه گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«سفارت روسيه، لانه‌ی جاسوسيه»، «ياحسين، ميرحسين»، «يا مهدی، شيخ مهدی»، «کروبی دستگير بشه، ايران قيامت ميشه»، «مرگ بر ديکتاتور»، «نه شرقی نه غربی، دولت سبز ملی» از جمله شعارهايی بود که توسط دانشجويان سر داده شد.

دانشجويان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب همچنين در حمايت از دانشجويان واحد تهران مرکز شعار «دانشجو دستگير بشه، دانشگاه تعطيل می شه» و «دانشجو دانشجو، حمايت حمايت» سر دادند.

سرودهای «ياردبستانی»، «محمود قاتل» و «ای ايران» نيز در اين تجمع اعتراضی خوانده شد.

لازم به ذکر است از صبح امروز به طرز چشمگيری بر تعداد مامورين حراست و انتظامات در دانشکده فنی واحد تهران جنوب افزوده شده بود و با کنترل شديد درب های ورودی دانشگاه و تطبيق مشخصات دانشجويان با کارت دانشجويی ايشان از حضور غيرضروری دانشجويان ممانعت بعمل می آوردند.

حضور نيروهای امنيتی و لباس شخصی نيز به شدت محسوس بود.

همچنين مامورين حراست که پيش از شروع تجمع با نصب اطلاعيه‌هايی تهديدآميز، و در جريان برگزاری آن، با تحريک و تهديد دانشجويان در صدد مقابله با برگزاری تجمع بودند، با استقبال پر شور دانشجويان در اين امر ناکام ماندند.

از نکات قابل توجه در برگزاری اين مراسم حضور پرتعداد مامورين لباس شخصی در ميان دانشجويان بود که بعضا از طريق پنجره‌های مشرف به حياط دانشگاه مشغول فيلمبرداری از تجمع اعتراضی بودند. بنابراخبار دريافتی، اين تجمع که در پی اعلام فراخوان دانشجويان معترض از روزهای قبل شکل گرفته بود، در حدود يک ساعت به طول انجاميد و در پايان دانشجويان بر حضور گسترده در روز ۱۳ آبان تاکيد کردند و بين دانشجويان تراکت‌هايی در اين خصوص توزيع شد.

گفتنی است اين تجمع ششمين تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه آزاد از آغاز سال تحصيلی جديد می باشد که به صورت پی در پی در ششمين سه شنبه سال تحصيلی جديد برگزار شده است. پيش از اين نيز در روز های سه شنبه در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز و کرج تجمعات اعتراضی به دولت کودتا برگزار شده بود.

همچنين در پی اين اعتراضات، بيش از چهل ترم حکم تعليق از تحصيل برای دانشجويان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز صادر شد.


اعتراض به دولت کودتا در دانشگاه آزاد رودهن

از سويی ديگر خبر می رسد اعتراضات به دولت کودتا به دانشگاه آزاد واحد رودهن رسيده است.

دانشجويان دانشگاه آزاد رودهن، در آستانه‌ی ۱۳ آبان، ديروز دوشنبه ۱۱ آبان، تجمعی در اعتراض به تقلب در انتخابات و دولت کودتا انجام دادند.

دانشجويان دانشگاه آزاد رودهن در سلف دانشکده حسابداری اين دانشگاه با سردادن شعارهای "ياحسين، ميرحسين"، "کروبی با غيرت، حمايتت می کنيم، اعتراض خود را آغاز کردند. سپس با دست زدن‌های ممتد از سلف خارج شده و در حياط دانشگاه با نمادهای سبز، حاضر و خواستار پيوستن دانشجويان ديگر شدند. اين تجمع اعتراضی، با شعار ""مرگ بر ديکتاتور"، "دانشجوی باغيرت ۱۳ آبان شده بيا به ما بپيوند"، "کروبی زنده باد، موسوی پاينده باد" ادامه يافت.

پس از شکل‌گيری اين تجمع که حدود ۴۰۰ تن از دانشجويان دانشگاه آزاد رودهن در آن حضور داشتند، بيست نفر از نيروهای شبه‌نظامی بسيج، که غافل‌گير شده بودند در گوشه‌ای به نظاره‌ی اعتراض دانشجويان پرداختند.

اين تجمع بعد از ۴۵ دقيقه با شروع کلاس‌های بعدازظهر، بدون هيچ درگيری به پايان رسيد

گفتنی است دانشگاه آزاد رودهن بعد از دانشگاه آزاد تهران مرکز، تهران جنوب، کرج و شهرکرد، پنجمين دانشگاه آزاد کشور است که دست‌خوش اعتراضات گسترده‌ی دانشجويی می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016