سه شنبه 12 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسداران! شما در "گارد کودتا" نمانيد و به مردم بپيونديد! بابک داد

بابک داد
مراقب باشيد "عامل سرکوب و جنايت" نباشيد و سرنوشت خود را با فرماندهان فاسد و خونريز گره نزنيد. سيزده آبان فرصتی است تا بدنه مردمی و سالم سپاه از ننگ "گارد کودتا" دوری کنند و به "گارد حمايت از ملت" تبديل شوند و به جريان ميليونی مردم بپيوندند. آغوش مردم باز است. شايد اين "سبزترين فرصت" برای شما باشد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديروز سپاه پاسداران يا "گارد کودتا" برای چندمين بار بعد از کودتای سياهش، بيانيه ای منتشر کرد تا از حضور مردم در يک "يوم الله" ديگر بکاهد! تا با تهديد مردم به خانه نشينی، از "حاکميت کودتا" و نه حتی از "کيان جمهوری اسلامی" که قبلا" جزو مأموريت هايش بود، حفاظت کند! آيا اين همان سپاهی است که بنا بود حافظ مردم و انقلاب و... باشد؟ اگر هست پس چرا اينگونه از حضور مردم وحشت کرده و می ترسد؟ و اگر ديگر آن سپاه سابق نيست، نيروهای صالح و بدنه سالم سپاه بايد انتخاب کنند آيا هنوز می خواهند خدمتگزار اين سپاه سياهکار و کودتاچی باشند؟ سپاهی که رسما" تبديل به "گارد کودتا" شده است؟

در انقلاب سال ۵۷ "گارد جاويدان" شاهنشاهی، مسئول اصلی سرکوبهای خونين مردم انقلابی بود. بعد از انقلاب، قرار بود سپاه پاسداران به مقابله با متجاوزان خارجی و دفاع از کشور و سرزمين و انقلاب ملت بپردازد و خيلی ها به آن سپاه مدافع ميهن پيوستند و بعد از جنگ هم از آن جدا شدند. اما سپاه "به تدريج" و نرم نرمک از اهدافش فاصله گرفت و بخصوص بعد از پايان جنگ، ابعاد اقتصادی و مالی و اطلاعاتی نيرومندتری يافت و در يک دوره بيست ساله، به تدريج به "گارد جاويدان رهبر" تبديل شد. چيزی شبيه همان "گارد جاويدان" در انقلاب سال ۵۷! امروز مسئول و مجری اصلی کودتای رهبر عليه مردم، سپاه است و تمام جنايتهای بعدی را هم سپاه و بخشی از نيروی انتظامی انجام داده اند.

با اينکه در اين سالها، سپاه بارها از موازين قانونی و وصيتهای بنيانگذار جمهوری اسلامی عبور کرده بود، اما بخصوص بعد از کودتای اخير و بخصوص در آستانه سيزده آبان، "عبور سپاه از امام و انقلاب ۵۷" علنی و تثبت شده و ديگر حتی در ظاهر هم به وصايا و آرمانهای بنيانگذار جمهوری اسلامی توجهی ندارند و سپاه پاسداران به گروهی مسلح، ثروتمند و خونريز تبديل شده اند که عملا" به عنوان "گارد کودتا" عمل می کنند.

با اين حال؛ به رغم چنگ و دندانی که سپاه نشان می دهد، بزرگترين ضيافت سبز ملی در "سيزده بدر آزادی" بی توجه به اين تهديدهای خام، در حال تدارک توسط حلقه های مردمی خودجوش است. حالا ديگر کودتاچيان کمتر از يک روز به "کابوس سيزده آبان" وقت دارند و از سر همين استيصال و وحشت زدگی است که همه چنگ و دندان خود را يکجا عرضه کرده و به ملت نشان می دهند. اينها نشانه وحشت کودتاچيان از اين زلزله عظيم است که برای اولين بار در تاريخ کشورمان، با همدلی همه گروههای مردمی در حال انجام است و ويرانگر کاخهای ريا و تزوير و ستم خواهد بود.

کودتاچيان از سيزده آبان سخت به هراس افتاده اند، اما اين تنها و آخرين کابوس آنها نخواهد بود و آنها ناچارند بالاخره از نظر ملت تمکين کنند. تمکين از ملت، ايجاد يک "جمهوری" حقيقی است با موازين شناخته شده جهانی و حق انتخاب برای همه ملت، قوميتها، مذاهب، اديان، برای تعيين نوع زندگی خود.

روز چهارشنبه اين سياهی های ننگين در جريان سيلاب آرام و سبز ملت ايران مقاومتی نخواهند داشت. مردم سياهی اين سپاه کودتاچی را که بر اساس مرامنامه اوليه اش، ديگر "حافظ کشور" نيست بلکه عملا" تبديل به "گارد کودتا" شده است، با "سبزی حضور" خود خواهند شست. فرماندهان سپاه پاسداران يا "گارد کودتا" با دانستن همين واقعيت به هراس افتاده اند و سعی می کنند با خط و نشان کشيدن برای ملت، آنها را از حضور در خيابانهای سرزمين خود بترسانند. در حالی که غير از اين "سيزده بدر بزرگ ملی"، دهها مناسبت مذهبی و ملی و سياسی ديگر در راه است و ملت ما اراده کرده اند اين وضعيت را "تغيير" دهند و تغيير می دهند. اگر کودتاچيان از طريق صندوقهای رأی نگذاشتند و خائنانه به رأی ملت دست درازی کردند، مردم با حضور سبز خود در کف خيابانها حق خود را پس خواهند گرفت.

سخنی با پاسداران!
مردم ما به خوبی می دانند در بدنه سپاه و نيروهای انتظامی، افراد شريف و سالم و صالحی هستند که به جبر روزگار در اين سپاه باقی مانده اند ودوست دارند به حرکت حق طلبانه ملت بپيوندند. خبر خوب برای شما عزيزان در بدنه سپاه و نيروی انتظامی اينکه ممکن است سيزده آبان "سبزترين فرصت" شما باشد و اگر هنوز وجدان و تقوايی در وجودتان داريد(که حتما" داريد)، بهترين کار اين است که از اين فرصت استفاده کنيد و به حرکت سبز و بزرگوارانه اين ملت بزرگ و ريشه دار بپيونديد. با نشانه ها و خبرهايی که در نهان و از درون مردم داريم، اين مردم به رغم بُغض های چندين ساله ای که در گلو دارند، و به رغم همه جنايتهای فرماندهان شما، فردا می خواهند حضوری آرام و سبز اما پر اقتدار در خيابانهای سرزمين خود داشته باشند. مبادا شما عامل ظلم حاکمان و وسيله سرکوب ملت شويد. به فرماندهان خود "نه" بگوييد و شجاعت و صداقت خود را محک بزنيد. زيرا اگر به اين حق مسلم ملت تعدی و تجاوز کنند و اگر دستشان به سرکوب اين مردم دراز شود، مردم با زبان ديگری با آنها سخن خواهند گفت و فقط غرش همان بُغض ها، نابودشان خواهد کرد.

پاسداران باوجدان!
شما بيشتر و بهتر از ما می دانيد درون اين سيستم فاسد سپاه و حکومت، هيچ قداستی و حرمتی و تقوايی نيست و پرسنل سپاه، در حقيقت "پاسدار" دنياطلبی و ظلم و ريا و تزوير حاکمان شده اند. فردا به سوی مردم بياييد و بگذاريد اين "سيزده بدر آ‍زادی" سبزی اين مردم، سياهی را از جان شما بشويد. مردم ما بخشنده اند، اما جنايتهای فرماندهان عالی شما و خونريزها را فراموش نخواهند کرد و در دادگاههايی انسانی آنها و هر عامل سرکوبگر ديگری را عادلانه محاکمه خواهند نمود. شما مراقب باشيد "عامل سرکوب و جنايت" نباشيد و سرنوشت خود را با فرماندهان فاسد و خونريز گره نزنيد. سيزده آبان فرصتی است تا بدنه مردمی و سالم سپاه از ننگ "گارد کودتا" دوری کنند و به "گارد حمايت از ملت" تبديل شوند و به جريان ميليونی مردم بپيوندند. آغوش مردم باز است. شايد اين "سبزترين فرصت" برای شما باشد. از دستش ندهيد.

فرصت نوشتن / روزنوشته های بابک داد
www.babakdad.blogspot.com
تماس:
babakdad@hotmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016