پنجشنبه 14 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرهاد پولادی، خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران دستگير شد، راديو فردا

فرهاد پولادی، خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ايران، روز چهارشنبه همزمان با راه‌پيمايی ۱۳ آبان در تهران به دست نيروهای امنيتی ايران دستگير شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه نيروی امنيتی جمهوری اسلامی که دوتن از آنها يونيفورم و ديگری لباس شخصی به تن داشتند حدود ساعت ۱۰:۴۵ فرهاد پولادی را دستگير می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين خبرگزاری به نقل از يک شاهد عينی افزوده است که يکی از نيروهای امنيتی بی‌سيم داشته است.

بر پايه اين گزارش، نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی فرهاد پولادی را هنگامی که بر ترک يک موتور سوار بود متوقف کرده‌اند.

به گفته راننده موتور، نيروهای امنيتی پس از ضبط موبايل فرهاد پولادی وی را با خود برده‌اند.

هنوز از محل نگهداری فرهاد پولادی اطلاعی در دست نيست و اين خبرگزاری در تماس با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به رسانه‌های خارجی برای پوشش ۱۳ آبان مجوز داده است پيگير وضعيت اين گزارشگر شده است.

پس از انتخابات ۲۲ خردادماه امسال، بسياری از روزنامه‌نگاران و از جمله چند گزارشگر که برای رسانه‌های خارجی فعاليت می‌کردند به دست نيروهای امنيتی دستگير شده و شماری از آنها نيز در دادگاه موسوم به «کودتای مخملی» به پای ميز محاکمه کشيده شدند.

جمهوری اسلامی پس از آن که رسانه‌های خارجی به طور گسترده اعتراض‌های ميليونی مردم را پوشش دادند، فعاليت آنها را به شدت محدود کرد و برخی از گزارشگران اين رسانه‌‌ها تنها اجازه داشتند از داخل دفتر خود گزارش تهيه کنند.

روز چهارشنبه ۱۳ آبان، ده‌ها هزار نفر از هواداران جنبش سبز ايران، جدا از مراسم حکومتی روز دانش‌آموز، در تظاهرات مسالمت‌آميزی شرکت کردند که به‌شدت از سوی نيروی‌های حکومتی سرکوب شد؛ نيروهای امنيتی در برخورد با مردم از باتوم و گاز اشک‌آور استفاده کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016