پنجشنبه 14 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

البرادعی: طرح پيشنهادی آژانس فرصت استثنايی برای آمريکا و ايران است، ايلنا

«محمد البرادعی» با تکرار اين‌که هيچ شواهد محکمی وجود ندارد که نشان دهد برنامه هسته‌ای ايران با اهداف نظامی پيگيری می‌شود، گفت: «ايران بهتر است زودتر اين طرح را بپذيرد تا ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌ای خود را نشان دهد.»


ايلنا: مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی طرح پيشنهادی خود را فرصت استثنايی برای آمريکا و ايران خواند.
به گزارش ايلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «محد البرادعی»، مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی اعلام کرد که برنامه هسته‌ای ايران برای پذيرش اين کشور به‌عنوان قدرتی منطقه‌ای به اجرا گذاشته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


البرادعی که در شورای روابط خارجی در نيويورک صحبت می‌کرد، گفت: «ايرانی‌ها بر اين باور هستند که اجرای برنامه هسته‌ای اين کشور را نيرومندتر می‌کند.»
البرادعی مدعی شد: «آنها بر اين باور هستند که دانش هسته‌ای برايشان اعتبار و قدرت به همراه می‌آورد و می‌خواهند آمريکا در پی گفت‌وگو با آنها باشد.»
وی ادامه داد: «ايران می‌خواهد به‌عنوان قدرتی منطقه‌ای شناخته شود.»
محمد البرادعی همچنين بار ديگر تاکيد کرد که هيچ شواهد محکمی که نشان دهد برنامه هسته‌ای ايران با اهداف نظامی پيگيری می‌شود، وجود ندارد.
البرادعی از طرح پيشنهادی خود برای معاوضه اورانيوم غنی‌شده ايران با سوخت هسته‌ای به‌عنوان فرصتی استثنايی برای ايران و آمريکا نام برد تا چند دهه تنش و دشمنی را کنار بگذارند.
وی با اشاره به پايان قريب‌الوقوع رياست خود بر آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، گفت: «ايران بهتر است هر چه زودتر اين طرح را بپذيرد تا ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌ای اين کشور را نشان دهد.»
البرادعی گفت: «اين طرح يک فرصت است و در اين حال فرصتی است که به سرعت از دست می‌رود.»
بنا بر اين گزارش، آمريکا و فرانسه که توافق خود را با طرح البرادعی اعلام کرده‌اند، خواستار پاسخ هرچه سريع‌تر ايران به اين طرح هستند.
البرادعی همچنين در صحبت‌های خود از سياست‌های دولت پيشين آمريکا و سه کشور اروپايی مذاکره‌کننده با ايران انتقاد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016