پنجشنبه 14 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش مراسم سيزده آبان، در دانشگاه آزاد برلين، شبکۀ جوانان ايرانی در برلين

دانشگاه آزاد برلين، در روز سيزده آبان همزمان با اوجگيری دوباره ی اعتراضات مردمی در ايران، ميزبان برنامه ای در راستای نشان دادن همبستگی دانشجويان خارج از کشور با معترضان داخل ايران بود. اين برنامه که توسط شبکه ی جوانان ايرانی در برلين تدارک ديده شده و با تبليغات گسترده ای هم همراه بود، با شرکت اعضای شبکه، دانشجويان ايرانی و آلمانی و ديگر ايرانيانی که به رغم هوای سرد و برفی برلين خود را به محل اين برنامه، مقابل سالن غذاخوری اصلی دانشگاه (MENSA ۲) رسانده بودند، در ساعت دوازده و نيم با نمايش فيلمی که توسط بهادر نيکفر بر اساس ويدئوها و تصاوير اتفاقات اخير تدوين شده بود، آغاز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با پيوستن دانشجويان غيرايرانی به جمع، اعضای شبکه با پخش بروشورهايی که در توضيح روز سيزده آبان و روز دانش آموز و به زبان آلمانی تهيه شده بود، به تشريح وضعيت کنونی در ايران و هدف از تجمع خود، برای اين دانشجويان غيرايرانی پرداختند. در ادامه ی برنامه، ويدئوهايی از تظاهرات اعتراضی امروز مردم ايران و همچنين گزارش شبکه ی خبری سی ان ان از وقايع امروز پخش شد که مورد توجه حاضرين در محل قرار گرفت.

در پايان برنامه نيز پروفسور فونکه، استاد علوم سياسی دانشگاه آزاد برلين در سخنانی کوتاه ضمن ابراز همبستگی با مردم ايران از دولتهای غربی خواست که از مردم ايران پشتيبانی کرده و در مذاکرات خود با دولت ايران، اولويت را به مساله ی حقوق بشر داده تا هر موضوع ديگری. سخنان فونکه با تشويق حاضران در جلسه همراه شد.

برنامه در ساعت دو و نيم به وقت محلی پس از نمايش آخرين ويدئوهای رسيده از تهران و شهرهای ديگر ايران از جمله شيراز و رشت، به پايان رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016