جمعه 15 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: زير بار مذاکره شيطانی نخواهيم رفت، آمريکايی ها با شعارهای دو سه هزار نفر اميدوار نشوند، فارس

خبرگزاری فارس: خطيب اين هفته نماز جمعه تهران گفت: تا وقتی که آمريکا خوی استکباری خود را کنار نگذارد، ملت ايران زير بار مذاکره شيطانی نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، آيت‌الله سيد‌احمد خاتمی عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان و خطيب اين هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه با بيان اينکه دولت و مجلس در زمينه ساماندهی يارانه‌‌ها در حال کار و تلاش هستند، اظهار داشت: دو قوه خدمتگزار اين کشور تلاش کنند تا آثار تورمی اين طرح به حداقل برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اين طرح در مسير خدمت به محرومين طراحی شده است و بعد از تصويب بايد يک مکانيزم نظارتی قوی بر آن نظارت کند تا به درستی اجرا شود.
خاتمی ادامه داد: اختلاف سليقه بين دولت و مجلس در خصوص لوايح به خصوص لايحه به اين مهمی طبيعی است و اکثريت مجلس دلسوز هستند و تلاش می‌کنند تا ساماندهی يارانه‌ها در مسير خدمت به مردم اجرا شود، دولت و مجلس بايد با صميميت لايحه‌ای کارشناسانه و مفيد را برای ملت تصويب کند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم ۱۳ آبان امسال اظهار داشت: مراسم ۱۳ آبان امسال با شکوه‌تر از هميشه برگزار شد و همه با نشاط در اين مراسم شرکت کردند و اين ماجرا امتحانی بود که اکثريت ملت در آن موفق شدند ولی متأسفانه اندکی هم مجددا در اين امتحان مردود شدند.
خطيب نمازجمعه در ادامه خاطرنشان کرد: بيگانگان و غربی‌ها به خصوص آمريکايی‌ها فکر نکنند که در اينجا خبری است، اگر در جمعيت چند‌صد هزار نفری، دو سه هزار نفر هم شعارهای متفاوت بدهند اين چيزی نيست که آمريکايی‌ها را اميدوار کند.
عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان با اشاره به افرادی که در مراسم اين روز به دنبال اغتشاش بودند، گفت: افرادی که در اين مسير نادرست قرار گرفته‌اند ببينند چه کسانی از آنها حمايت می‌کنند، کسانی که امام آنها مرتد خواندند، همراهی با اين ملت چه عيبی دارد که اين افراد راهشان را از ملت جدا کرده‌اند.
خاتمی با اشاره به مباحث پيرامون مذاکره ايران با آمريکا تصريح کرد: قصه سازش‌پذيری با آمريکا نه از لجاجت است و نه تعصب، بلکه براساس يک موضوع کاملا خردورزانه است، از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تا امروز ملت ما هر چه از آمريکا ديده خيانت بوده است.
خاتمی ادامه داد: اوباما اخيرا بيانيه‌ای داده است و به دروغ گفته ما در حوادث ايران دخالت نمی‌کنيم در صورتی که آمريکا و رسانه‌‌هايش کاملا در حوادث ايران دخالت داشته‌اند و تا وقتی که آمريکا خوی استکباری خود را کنار نگذارد ملت ايران زير بار مذاکره شيطانی نخواهد رفت.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به مسائل هسته‌ای ايران اظهار داشت: موفقيت‌های ايران در عرصه انرژی هسته‌ای به دليل حکمت‌های مقام معظم رهبری و تلاش متخصصان داخلی بوده است و مطمئن باشيد با حضور مقام معظم رهبری در هيچ زمينه‌ای از حقوق خود کوتاه نخواهيم آمد.
خاتمی با بيان اينکه دشمنان نظام و آمريکايی‌ها در پايمال کردن حق ايران تخصص دارد، اظهار داشت: ما به چه تظمينی اورانيوم را به آنها بدهيم تا برايمان غنی کنند، اگر آنها بخواهند حق ايران را ضايع کند متخصصان داخلی سوخت راکتور اتمی تهران را هم تامين خواهند کرد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران در ادامه با اشاره به اظهارات مفتی اعظم عربستان خاطرنشان کرد: مفتی اعظم عربستان اخيرا گفته مراسم برائت از مشرکين در شريعت نيست و باطل است در حالی که اين مراسم در متن قرآن آمده است.
وی افزود: مشرکان ديروز بت‌پرستان بوده‌اند و مشرک امروز آمريکا است و مرگ بر مشرک ديروز، مرگ بر آمريکای‌ امروز است بنابر اين مراسم برائت از مشرکين مبنای قرآنی و سنت نبوی دارد و مفتی سعودی بايد هر چه سريعتر از اين گفتار ناصوابش توبه کند.
خطيب نمازجمعه تهران در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به سازمان ملل و اقداماتش برای بررسی جنايات رژيم صهيونيستی خاطر نشان کرد: سازمان‌ملل کميته‌ای برای بررسی جنايات رژيم صهيونيستی تشکيل داده است که اين کميته اعلام کرد اسرائيل جنايت‌کار جنگی است اما بعد کشورهای که فرياد دموکراسی‌ خواهی آنان گوش فلک را کر می‌کند، می‌‌گويند نمی‌گذاريم اين گزارش به شورای امنيت برود. اين سازمان ملل سازمان ملت‌ها نيست و ملت‌ها بايد به فکر سازمان ديگری باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016