جمعه 15 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نوع پيشرفته کلاهک های اتمی توسط ايران، راديو بين المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - روزنامۀ انگليسی گاردين در شمارۀ امروز خود جمعه با اشاره به اسنادی محرمانه نوشت که آژانس بين المللی انرژی اتمی خواستار توضيحات ايران در مورد آزمايش نوع جديدی از کلاهک های اتمی توسط اين کشور شده است.

بر پایۀ اسناد آژانس بين المللی انرژی اتمی دانشمندان ايرانی نوع جديدی از کلاهک ها را آزمايش کرده اند که دارای سيستم انفجار دوگانه اند و به همين خاطر نه فقط از فن شناسی پيشرفته برخوردارند، بلکه نيز در آمريکا و انگلستان از اسرار محرمانه دفاعی به شمار می روند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در واقع کاربرد اين فن شناسی به ايران امکان می دهد که کلاهک هايی کوچکتر و ساده تر توليد کند که نصب شان نيز بر روی موشک های حامل آسان تر است.

عناصر مربوط به اين آزمايشات در پروندۀ آژانس بين المللی انرژی اتمی تحت عنوان "وجوه محتمل نظامی برنامۀ اتمی ايران" گنجانده شده که همگی نيز بر پایۀ گزارش های سرويس های اطلاعاتی غربی جمع آوری و شناسايی شده اند.

با اين حال، مسئولان آژانس بين المللی انرژی اتمی و نيز مقامات ايرانی از اظهار نظر در مورد گزارش روزنامۀ گاردين خودداری کرده اند.

در سپتامبر گذشته خبرگزاری آسوشيتدپرس با استناد به يک سند محرمانه نوشته بود که از نظر کارشناسان آژانس بين المللی انرژی اتمی، ايران از اين پس توانايی ساختن کلاهک های اتمی و همچنين توسعۀ موشک های حامل اين کلاهک ها را داراست.

در واکنش به اين خبر، آژانس بين المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که سندی در تأئيد برنامۀ نظامی اتمی ايران در اختيار ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016