چهارشنبه 20 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی از تحريريه نشريه توقيف شده "نامه" در ارتباط با وضعيت کيوان صميمی در زندان

هم ميهنان گرامی؛

مهندس کيوان صميمی، روزنامه نگار و مدير مسئول نشريه توقيف شده نامه و فعال حقوق بشر فردای انتخابات دهم رياست جمهوری و قبل از اعلام نهايی نتيجه انتخابات، نيمه شب، دستگير شده است واينک حدود چهارو نيم ماه است که بدون برگزاری دادگاه و در زير فشار شديد در زندان به سر ميبرد.

او که صرفا به دليل فعاليتهای اجتماعی ، فرهنگی و بشردوستانه ، تحت فشار برای اقرار به گناه ناکرده ويا تعهد بر عدم پيگيری فعاليتهای اجتماعی ،قانونی و مسالمت جويانه خويش است، همواره با پافشاری بر حقوق شهروندی خود از تمکين به خواسته های غير قانونی سرباز زده است. او با تحمل انواع فشارها ی روحی و جسمی بر ضرورت رعايت قانون توسط صاحبان زور و قدرت اصرار ورزيده ودليرانه نشان داده است که حاضر به انصراف از حقوق شهروندی خود و معامله بر سر ارمانها و اعتقاداتش نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صميمی در تمام دوران عمرش با نهايت صداقت و صميميت تمامی دار وندار و هستيش را فدای ارمانها و باورهايش که همانا ازادی وبهروزی مردم اين سرزمين ميباشد نموده است. او که در جوانی عليه ستم شوريد ، در شکنجه گاههای ساواک مردانه بر ارمانهايش ايستاد تا اينکه سرانجام در استانه انقلاب و به دست مردم اززندان ازاد شد.

پس از انقلاب طی يک دهه در عرصه صنعت کشور برای اعتلای وطن کوشيد. صميمی انگاه که ميان قدرت برامده از انقلاب و خواستهای مردم احساس زاويه نمود ، مردم را ترجيح داد و با عضويت در شورای صلح، کميته مقابله با بازداشتهای خود سرانه، کميته دفاع از ازادی مطبوعات و نهاد دفاع از حق تحصيل دانشجويان که تنها به علت دگر انديشی و دگر باشی از حقوق قانونی خود برای تحصيل محروم شده بودند، به مقابله با بی قانونيها و بی اعتنايی به حقوق شهروندی مصرح در قانون اساسی پرداخت.

صميمی باور دارد که قانون اساسی، عليرغم ضرورت انجام اصلاحات دموکراتيک در پاره ای از اصول و مواد آن طی فرايندی قانون مدارانه و دموکراتيک، همچنان به عنوان پايه‌ای ترين ميثاق متقابل حاکميت و ملت محسوب می‌‌شود و از مبنايی‌ترين جايگاه در تنظيم نحوی رفتار هيئت حاکمه با مردم بر خوردار است. او به مصلحت انديشی دردفاع از حقوق انسانی باور نداشته و ندارد.

آری، کيوان هرگز در برابر قانون شکنی سکوت نکرد و با جسارت و شجاعتی منحصر به‌ خويش، در مقابل قدرتمدارانی که پستوهای بازداشتگاهها را عرصه اعمال قدرت بی کنترل و فرا قانونی تلقی ميکنند، سرفرازانه بر حقوق قانونی خود پای می فشاردو با ياداوری مکرر ان حاضر به هيچ گونه مصلحت انديشی وسازشی نيست.

ما همکاران کيوان صميمی در هيئت تحريريه نشريه نامه با ياداوری اينکه وی در زمستانی ترين فصل تاريخ معاصر اين مملکت روسپيد و سربلند امتحان خود را در دفاع از ازادی پس داده است ، از متوليان امر خواهان رفتار با وی براساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی بوده و آزادی فوری و بی‌ قيد و شرط وی را خواستاريم.

بی اعتنايی به هر يک از مواد و بخشهای قانون اساسی تنها به کاهش اعتبار ان در کشور و رشد قانون شکنی خواهد انجاميد و بازگشت ثبات و امنيت ملی با ارج نهادن و رعايت تمامی اصول ان بدون هيچ تبعيض و اغماض و پذيرش خواسته های حق طلبانه مردم و تسليم به‌ اراده آنان در مسير جنبش سبزی که در پيش گرفته اند، امکان پذير خواهد بود.

تحريريه نشريه توقيف شده "نامه"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016