چهارشنبه 20 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کانون ره آورد: اعدام احسان فتاحیان را محکوم می کنيم!

سرانجام صبح روز چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸، حکم اعدام احسان فتاحيان، فعال سياسی کُرد، در زندان سنندج اجرا شد.

طبق خبرهای منتشر شده نيروهای امنيتی خانواده فتاحيان را از اجرای حکم اعدام با خبر کردند و جنازه ی او را با آمبولانس به گورستان بردند. ماموران به خانواده فتاحيان گفته اند که طی يکی دو روز آينده، جسد وی را به خانواده تحويل خواهند داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احسان فتاحيان، به اتهام همکاری با يکی از احزاب کُرد در دادگاه اوليه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزيری محکوم شده بود که پس از اعتراض به حکم و ارجاع آن به دادگاه تجديدنظر، به شکل غيرمترقبه ای با حکم اعدام مواجه شد.

اين اعدام در حالی صورت گرفت که طی روزهای اخير، سازمان های مدافع حقوق بشر، از جمله سازمان عفو بين الملل، ديده بان حقوق بشر، فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر، جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران و کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران؛ فعالان حقوق بشر به ويژه در کردستان، فعالان سياسی - اجتماعی و خانواده ی احسان فتاحيان، بارها و بارها با نوشتن نامه، صدور بيانيه و درخواست های متعدد، خواستار توقف حکم اعدام احسان فتاحيان شده بودند.

کانون ره آورد در آخن، اعدام احسان فتاحيان را صرف نظر از تعلقات فکری و گروهی وی، به شدت محکوم می کند و اجرای آن را يکی از نمونه های فاحش نقض حقوق بشر در ايران می داند.

خشونت، سرکوب، اعدام، زندان، تجاوز و شکنجه از سوی جمهوری اسلامی ايران چهره ای است که هر روز مردم جهان با آن روبرو می شوند.

کانون ره آورد اعدام را به هر عنوان و در رابطه با هر فردی محکوم می کند. چه اعدام احسان فتاحيان که در زمره اعدام های سياسی به شمار می رود و چه هر اعدام ديگری، تنها به گسترش خشونت در جامعه ايران و روانپريشی اجتماعی دامن می زند و هيچ کمکی به رفع مشکلات و معضلات سياسی و اجتماعی ايران نمی کند.

آن ها که به جان انسان و حق اوليه ی زيستن احترام قائل اند، آن ها که برايشان کرامت انسانی ارزشمند است، نمی توانند نسبت به اين جنايت ها بی اعتنا بمانند.

اعدام احسان فتاحيان اقدامی جز افزودن برگه ی سياه ديگری به کارنامه ی قطور ضد حقوق بشری جمهوری اسلامی ايران، نيست.

کانون ره آورد - آخن - آلمان
چهارشنبه ۲۰ آبان ۸۸
برابر با ۱۱ نوامبر ۲۰۰۹

www.rahaward.org
kanoon@rahaward.org


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016