پنجشنبه 21 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم: پليس فضای اطلاعات به منظور مقابله با جرايم اينترنتی به زودی آغاز به کار می‌کند، فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران از فعاليت پليس فضای اطلاعات به منظور مقابله با جرايم اينترنتی در آينده‌‌ای نزديک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، اسماعيل احمدی‌مقدم پيش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ناپيدا شدن جرايم و وقوع جرم از طريق بستر‌های مجازی پليس فضای اطلاعات به منظور مقابله با جرايم اينترنتی به زودی فعاليت خود را آغاز می‌کند.
وی با اشاره به فراهم شدن ساز و کارهای لازم برای راه‌اندازی پليس فضای اطلاعات تصريح کرد: با توجه به وقوع جرايم در فضا‌های اينترنتی نيروی انتظامی بايد قابليت‌های خود را به منظور مقابله با اين نوع جرايم افزايش دهد چراکه اين فضاها نيز نياز به امنيت دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اقدام‌های تروريستی گروه‌های منافق بيان داشت: بدون شک اقبال مردم به نظام موجب تشديد فعاليت‌ گروهک‌‌های تروريستی در خاک کشور می‌شود.
احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: متاسفانه اقدامات تروريستی تنها سالی يک يا دو بار آنهم در مرزهای شرقی کشور انجام می‌شود، که به دليل ماهيت‌شان انعکاس شديدی در کشورهای مختلف دارد.
وی با بيان اينکه به جز شاخص حوادث ترورويستی ساير شاخص‌ها در مرز‌های شرق کشور رو به بهبود است، ادامه داد: با توجه به اينکه اين اقدامات در مرز‌های بين سه کشور ايران، پاکستان و افغانستان صورت می‌گيرد مذاکراتی با سران کشور پاکستان انجام شده است که انتظار می‌رود نتايج مثبتی به همراه داشته باشد.
فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه حرکت ناجا در برنامه پنجم توسعه بر مبنای پژوهش‌های علمی و تغيير کفه ترازوی نرم‌افزاری است، گفت: در گذشته حضور ناجا حضوری سخت‌افزاری بود، اما در برنامه پنجم توسعه اين حرکت به تدريج ناپيدا و نا محسوس شده و جای خود را به حضور نرم‌افزاری خواهد داد.
احمدی‌مقدم با بيان اينکه نيروی انتظامی بايد با اتکا به اقدامات اجتماعی، افزايش آگاهی مردم مشارکت‌‌های اجتماعی را تقويت کند، افزود: نظارت مردم بر فعاليت‌‌های نيروی انتظامی، استفاده از فناوری‌های جديد و تقويت و اشراف اطلاعاتی بايد به اجرای بهتر قوانين و تمکين مردم در حوزه قانونگرايی بينجامد.
وی ادامه داد: نيروی انتظامی در برنامه چهارم گام‌های بلندی در اين زمينه برداشته است که در برنامه پنجم نيز به سرعت انجام خواهد شد.
فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران در ادامه خاطرنشان ساخت: نيروی انتظامی در ۲۰ سال گذشته افزايش کمی قابل توجهی نداشته، در حالی که کشور در همه شاخص‌ها بين ۵/۱ تا ۳ برابر توسعه داشته است که اين امر موجب افزايش نيازهای امنيتی شده است.
احمدی‌مقدم در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به کاهش ميزان تصادف با آموزش‌های ارائه شده بيان داشت: امروز اکثر تصادفات و تخلفات رانندگی مربوط به خودروهای فرسوده است، چراکه ماشين‌های گران قيمت و با عمر کمتر از ۵ سال با حجم بيش از ۶۰ درصد تنها ۱۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند و خودروهای فرسوده بيش از ۵۰ درصد تصادفات را موجب می‌شوند.
وی خروج خودروهای فرسوده و بهبود حمل و نقل عمومی را از راهکارهای موثر در کاهش ميزان تصادفات دانست افزود: متاسفانه نرخ‌ جريمه بازدارندگی موثر در جلوگيری از تخلفات را ندارند که می‌طلبد با فرهنگ‌‌سازی ميزان تخلفات را کاهش داد.
فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران با اشاره به نقش موثر ترمز، کمربند و بدنه خوب و قوی در کاهش ميزان تلفات جاده‌ای بيان داشت: ما از عملکرد شرکت‌های خودرو ساز در اين زمينه راضی نيستيم، اما اين شرکت‌ها در چند سال اخير زير فشار قانون و پليس اقدامات موثری انجام داد‌ه‌اند که کافی نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016