پنجشنبه 23 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسامی چهار نهاد دولتی حمله کننده به سايت های اصلاح طلب، نوروز

نوروز: پايگاه اطلاع رسانی نوروز تنها رسانه خبری جبهه مشارکت ايران اسلامی بزرگترين حزب سياسی داخل کشور برای سومين بار پس از انتخابات رياست جمهوری فيلتر شد و کودتاچيان تا به امروز با انواع و اقسام روش ها از فيلترينگ و حمله به سرور تا دستگيری عوامل اجرايی سايت و تهديد مسئولان آن استفاده کرده اند تا سايت نوروز را از مدار اطلاع رسانی خارج کنند. يکی از روشهايی که کودتاگران از روز اول سعی داشتند به واسطه آن نوروز را به تعطيلی بکشانند حمله به سرور سايت بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی حوادث بعد از انتخابات، سايت نوروز تحت حمله مداوم و روزافزون قرار داشته ولی تا به حال به دليل ماهيت فنی اين حمله ها، تشخيص هويت حمله کنندگان ميسر امکان پذير نبود. اما به دليل عدم موفقيت حمله کنندگان در استفاده از نشانی ها جعلی اينترنتی در حمله هايی که تاکنون داشتند، در حملات جديد مجبور به استفاده از روشی شده اند که سايت نوروز موفق به شناسايی آدرسهای اينترنتی که منشا برخی از اين حمله هستند، شده است.

اين آدرسهای اينترنتی متعلق به سازمان تربيت بدنی، شرکت هواپيمايی آسمان، شرکت ايران خودرو و وزارت اطلاعات و فناوری هستند. اگر چه بر اساس اطلاعات موجود نمی توان گفت که اين حملات با اطلاع و هماهنگی مديران اين سازمانها انجام می گيرد، ولی اين سازمانها بر اساس قوانين بين اللمللی اينترنت مسوول چگونگی استفاده از آدرسهای اينترنتی هستند که به نام اين سازمانها ثبت می شوند و تمامی اين سازمانها تبعيت از اين قوانين را در هنگام ثبت نام و دريافت اين نشانی های اينترنتی قبول کرده اند

چهار نهاد دولتی و نظامی ياد شده که از بودجه بيت المال اداره می شوند و وظايف هيچ کدام از آنها به جز وزارت فناوری اطلاعات ذره ای به فضای مجازی مربوط نمی شود، با در اختيار قرار دادن نيرو و امکانات و تجهيزات خود -جدا از وظايف ساختاری و شرح وظايفشان- به کودتاگران، اسباب حمله به سايت های اينترنتی حامی جنبش سبز را فراهم کرده اند و سعی داشته و دارند تا بدين وسيله اطلاع رسانی به مردم را که از طريق سايت هايی مشابه سايت نوروز به انجام ميرسد متوقف کنند.

افرادی که نام آنها در زير می آيد از طرف سازمانهای خود مسوول اجرای اين قوانين هستند. سايت نوروز با ذکر نام و مشخصات آنها، به اين افراد هشدار می دهد که هر چه زودتر به جلوگيری و متوقف کردن حمله به سايت نوروز و سايتهای ديگر جنبش سبز از نشانی های اينترنتی تحت کنترل خود اقدام کنند.
سايت نوروز حق شکايت به مراجع بين المللی اينترنتی و پيگيری درخواست باز پس گيری اين نشانيهای اينترنی به دليل به نقض قوانين بين المللی اينترنت را برای خود محفوظ می داند و از طريق مراجع بين المللی اين مسئله را پيگيری خواهد کرد.

تمامی اطلاعاتی که در ادامه می آيد، اطلاعاتی عمومی هستند که اين سازمانها در هنگام ثبت نام در اختيار سازمان مسوول اختصاص نشانی های اينترنتی قرار داده اند.

سازمان تربيت بدنی
م.شمس
m.shams@afranet.com
شماره ۲۰ – خيابن سهند – خيابان بهشتی – تهران ايران

شرکت هواپيمايی آسمان
غ.خائف
info@iaa.ir
فرودگاه مهرآباد

شرکت ايران خودرو
ه. محمود زاده
mahmoudzadeh@ikco.com
کيلومتر ۱۴ اتوبان کرج

وزارت اطلاعات و فناوری
ق. خداياران
ساختمان مرکزی وزارت خيابان شريعتی تهران
Tehh2000@yahoo.co


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016