یکشنبه 24 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشيع پيکر پزشک بازداشتگاه کهريزک در فضای امنيتی، خانواده اجازه کالبدشکافی پيدا نکردند، نوروز

اطلاعات تکميلی در مورد مرگ پزشکی که محسن روح الامينی را ۲ روز قبل از شهادت ويزيت کرده بود


بعد از انتشار گزارش قتل يا خودکشی، رامين پوراندرزجانی، پزشک ۲۶ ساله بازداشتگاه کهريزک که روز گذشته در سايت نوروز منتشر شد، خبرنگار ما به اطلاعات جديدی در مورد اين قربانی جديد تيم تهديد و ترور قوه قضائيه و نيروی انتظامی دست يافت.

به گزارش نوروز و براساس گزارش های موثق دريافتی، رامين پوراندرزجانی روز سه شنبه در استراحتگاه خود در ساختمان بهداری نيروی انتظامی تهران بزرگ فوت می کند و علت فوت وی توسط مقامات مسئول، سکته قلبی در خواب عنوان می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين دکتر وظيفه تعدادی از قربانيان شکنجه در بازداشتگاه کهريزک را ويزيت کرده بود، از جمله اين قربانيان شهيد محسن روح الامينی است که دو روز قبل از شهادت توسط اين پزشک وظيفه ويزيت شده و وی از ابعاد بلايايی که بر سر اين شهيد جنبش سبز آمده بود، مطلع گشته بود.

به گزارش نوروز، او همچنين پس از شهادت روح الامينی، يک هفته بازداشت می شود تا اعلام کند که روح الامينی به علت ابتلا به مننژيت فوت کرده است؛ درحاليکه گزارش مستند پزشکی قانونی علت فوت را اصابت ضربه به سر اين شهيد جنبش سبز عنوان کرده بود.

پوراندرزجانی، بعد از انتشار گزارش پزشکی قانونی به قيد ضمانت آزاد می شود، اما چندين بار توسط بازرسی کل ناجا، دادسرای نظامی و شورای انتظامی پزشکی قانونی کشور مورد بازجويی قرار می گيرد و به علت آگاهی کامل از جزئيات آنچه که در کهريزک اتفاق افتاده بود از طرف افراد ناشناس بارها برای عدم انتشار حقايق اين بازداشتگاه تهديد می شود تا مبادا دخالت مستقيم سران نظامی و قضائی کشور را در اين بازداشتگاه فاش کند.

پوراندرزجانی، اتفاقات کهريزک را قبل از مرگ، برای عده معدودی از دوستانش بيان و در عين حال نسبت به امنيت جانی خود نيز اظهار ترس می کند تا اينکه ناگهان خبر مرگ او منتشر می شود.

با اينکه علت مرگ پوراندرزجانی، سکته قلبی عنوان شده، با اينحال به خانواده او اجازه کالبدشکافی داده نمی شود و مراسم تشيع جنازه وی نيز تحت تدابير شديد امنيتی برگزار شد؛ به طوری که بسياری از دوستان نزديک اين دکتر وظيفه جرات حضور در مراسم تشيع جنازه او را پيدا نکردند.

اقدامات امنيتی صورت گرفته، اين سئوال را ايجاد می کند که اگر واقعاً علت مرگ وی سکته قلبی بوده، چرا مراسم تشيع جنازه وی روز پنجشنبه در فضايی به شدت امنيتی در تبريز برگزار شد و چرا اجازه کالبدشکافی به خانواده وی داده نمی شود؟

در ماجرای شهادت ندا آقاسلطان نيز مقام های مسئول درحالی اين اتفاق را محصول کار خبری رسانه های خارجی و فعاليت منافقين در ايران اعلام کرده بودند که حتی حاضر نشدند اجازه برگزاری مراسمی برای وی در يکی از مساجد تهران را بدهند.

گفته می شود يکی از نمايندگاه تبريز در مجلس شورای اسلامی مجدانه پيگير بررسی علت فوت اين پزشک بازداشتگاه کهريزک است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016