یکشنبه 24 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور پنجمين حکم اعدام برای متهمان اعتراضات پس از انتخابات، گزارشی از پرونده رضا خادمی، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - رضا خادمی که در روز ۲۳ خردادماه در منزل پدريش در منطقه افسريه تهران دستگير شد، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده است.

خادمی که به اتهام " عضويت در سازمان مجاهدين خلق" و " حضور در اغتشاشات و هدايت کردن مردم" مورد محاکمه قرار گرفته ، در جلسه دادگاه از داشتن وکلای انتخابی محروم بوده است. اتهامات فوق درحالی به خادمی وارد شده که وی يک روز پس از انتخابات بازداشت شده و اساسا دخالتی در اعتراضات مردمی پس از انتخابات نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکم صادره تاکنون به وی و خانواده‌اش ابلاغ نشده است. گفته می‌شود، مستند صدور اين حکم، عکسی است که از او در خيابان گرفته شده و مبنای ايجاد آشوب قرار گرفته است.

نام رضا خادمی در کيفرخواست اوليه دادگاه‌های علنی نيز به عنوان " عضو سازمان مجاهدين" آورده شده است.

در اين کيفرخواست در مورد رضا خادمی آمده است:" رضا خادمی با نام مستعار حبيب فرزند عباس متهم است که به واسطه برقراری ارتباط با گروهک تروريستی منافقين عليه امنيت جمهوری اسلامی ايران اقدام نموده است. متهم مزبور به صورت غيرقانونی از کشور خارج و با حضور در قرارگاه اشرف در عراق و گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی نظامی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات به کشور بازگشته است. از ديگر اتهامات وی جذب نيرو برای گروهک منافقين و اعزام آنها به عراق است. متهم هم‌چنين در دوران انتخابات اقدامات تبليغی متعددی به نفع منافقين از جمله هوا کردن بالن با عکس سرکردگان گروهک منافقين و نصب تراکت و بيانيه درتهران نموده است. وی با ناصر عبدالحسينی، محمد نوری و حسين شيرمحمدی از ديگر اعضای منافقين درارتباط بوده است و اقدام به جمع‌آوری پنهان اخبار و گزارش‌های مربوط به اغتشاشات پس از انتخابات و حضور فعال در تجمعات غيرقانونی نموده است.".

رضا خادمی در خانواده‌ای با سطح زندگی ضعيف در محله افسريه زندگی می‌کند. پدرش دارای بيماری‌های قلبی و عروقی است و يکی از کليه‌هايش را از دست داده است.

خانواده پرجمعيت خادمی متشکل از ۶ خواهر و پدر و مادری پير و از کار افتاده است.

حکم اعدام رضا خادمی درحالی صادر شده است که پيش از اين نيز، چهارتن از متهمان حوادث پس از انتخابات به نامهای، محمدرضا علی‌زمانی، آرش رحمانی‌پور، ناصر عبدالحسينی و حامد روحی‌نژاد از سوی دادگاه به اعدام محکوم شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016