یکشنبه 24 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض به حضور سفير ايران در مدرسه‌ای در آلمان، دويچه وله

اعتراض دانش‌‌آموزان مدرسه‌ای در آلمان به حضور سفير ايران، موجب تعطيلی يک روزه‌ی اين مدرسه شد. قرار است روز دوشنبه در برلين دو تظاهرات در اعتراض به حضور نماينده‌ی ايران برپا شود.

مدير مدرسه‌ی "بنياد ملکه‌ لوئيزه"، واقع در داهلم ـ برلين، اين مدرسه را در روز دوشنبه (۱۶ نوامبر ـ ۲۵ آبان) تعطيل اعلام کرد. علت اين تصميم تظاهرات احتمالی دانش‌‌آموزان در اعتراض به حضور عليرضا شيخ‌عطار، سفير ايران، در کنفرانس معلمان ايران ـ آلمان است که قرار بود در اين روز بر پا شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش روزنامه‌ی "برلينر مورگن‌پست"، شاخه‌ی آلمان گروه United4iran يا "اتحاد برای ايران"، حضور سفير ايران در يک کنفرانس آموزشی را "غير قابل تحمل" ناميده و از دانش‌آموزان خواسته است، عليه حضور او دست به تظاهرات بزنند.

لوتس بوکليتيش، نمايند‌ه‌ی گروه "اتحاد برای ايران" می‌گويد، اين "تحقير بشر" است که نماينده‌ی رژيم فعلی ايران که "حامی شکنجه و سرکوب" است در اين مراسم شرکت می‌کند. وی اما از ديدار و گفت‌وگوی معلمان دو کشور به عنوان اقدامی که "همواره عاقلانه" است پشتيبانی کرد.

۱۰ معلم از ايران برای شرکت در اين کنفرانس اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنين قرار است که يک نماينده‌ نيز از وزارت خارجه‌ی آلمان در اين کنفرانس حضور يابد.

فرانک اولی، مدير مدرسه‌ی آلمانی "بنياد ملکه لوئيزه"، ضمن تأييد فراخوان گروه "اتحاد برای ايران" برای برپايی تظاهراتی اعتراضی گفت که به همين دليل تصميم گرفت، اين مراسم را لغو کند.

اولی می‌گويد، با وجود لغو مراسم مطمئن نيست که برگزاری تظاهرات منتفی است و برای رعايت احتياط تصميم به تعطيلی مدرسه گرفته است.

پليس آلمان دريافت مجوز برای برپايی دو تظاهرات در پيش از ظهر روز دوشنبه را تأييد کرده است.

زمان اين دو تظاهرات ساعت ‌۸ و نيم و ۱۱ صبح و مکان آن در برابر ساختمان مدرسه‌ی "بنياد ملکه‌ی لوئيزه" در Podbielskiallee پلاک ۷۸ اعلام شده است. انتظار می‌رود که حدود ۱۲۰ نفر در اين تظاهرات شرکت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016