دوشنبه 25 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدحسن رضائی؛ نوجوانی ديگر در آستانه اعدام، مجموعه فعالان حقوق بشر

محمدحسن رضائی، متولد ۲۶ شهريور ماه ۱۳۶۹، به جرم قتلی که در حدود ۱۷ سالگی (مرداد ماه ۸۶) مرتکب شده است، ۲ سال است که در زندان رشت زندانی است و هم اکنون با تائيد شدن حکم قصاص در آستانه اعدام قرار می گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش واحد کودکان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران ، وی متهم است طی يک نزاع دسته جمعی که بين مرحوم مهيار عليزاده و چند نفر ديگر رخ داده است با ضرباتی با چاقو به پشت مقتول وارد آورده که منجر به مرگ وی شده است. قابل ذکر است در اين پرونده يک نفر ديگر هم به عنوان قاتل مجرم شناخته شده است که محمد حسن رضايی و وی هر دو به قصاص نفس محکوم شده اند.

طبق ماده ۳۷ کنوانسيون حقوق کودک اجرای مجازات اعدام و حبس های طولانی مدت برای کودکان تا قبل از پايان سن هجده سالگی ممنوع است. در ضمن در بند ۶ ماده‌ی ۵ ميثاق بين المللی حقوق مدنی و سياسی صراحتا حکم به مجازات اعدام برای کودکان زير ۱۸ سال ممنوع اعلام شده است . عليرغم اين مهم کشور ايران بالاترين ميزان اعدام کودکان را در جهان داراست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016