چهارشنبه 27 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد شريف: دادگاه زيدآبادی عملا به صورت غيرعلنی برگزار شد، حکم زيدآبادی تاکنون ابلاغ نشده است، ايلنا

- اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم از نوشته‌های موکلم اسنباط نمی‌شود
- تا به حال دستور مقام مقضايی مبنی بر آزادی موکل به قيد وثيقه اجرا نشده است


ايلنا:وکيل احمد زيدآبادی با بيان اينکه تاکنون هيچ حکمی درمورد موکلش به وی ابلاغ نشده است، گفت:به دليل اينکه هفته گذشته دادگاه موکلم برگزار و آخرين دفاع از وی اخذ شد به همين دليل ممکن است پرونده زيدآبادی منتهی به صدور حکم شده باشد.
محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در پاسخ به اين پرسش که باتوجه به اينکه روز گذشته دادگستری تهران از صدور حکم ۸۵ نفر از متهمان بازداشت حوادث اخير خبرداده،آيا احمد زيدآبادی نيز شامل اين ۸۵ نفر بوده است، گفت: هنوز اطلاعی در مورد حکم موکلم ندارم و تا کنون نيز هيچ حکمی درمورد وی ابلاغ نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وکيل زيدآبادی ادامه داد:جلسه رسيدگی به اتهامات موکلم در هفته گذشته برگزار و آخرين دفاع نيز از وی اخذ شد به همين دليل ممکن است پرونده زيدآبادی منتهی به صدور حکم شده باشد.
وی با بيان اينکه اتهامات زيدآبادی اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم و تبليغ عليه نظام عنوان شده است اظهار داشت: با توجه به لايحه‌ای که به دادگاه ارايه شده و با توجه به جلسه برگزار شده اميدوارم موکلم از اتهامات انتسابی تبرئه شود.
شريف افزود: دلايلی که جهت اثبات اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم از سوی دادگاه اعلام شده مرتبط با نوشته‌های موکلم است که گويا تلاش بر اين بوده که از مجموعه نوشته‌های موکلم در دوران زمانی چندساله عنصر اجتماع و تبانی استنباط شود. اين امر ميسر نيست و تبانی بايد به صورت تصميم مخفيانه اتخاذ شده باشد و اجتماع نيز بايد با هدف تبانی صورت گرفته باشد.
اين وکيل دادگستری تاکيد کرد: تحقق اين امور از طريق استناد به مطالبی که به صورت علنی در رسانه‌ها منعکس شده به هيچ‌وجه امکان‌پذير نيست بنابراين انتساب اين اتهام به موکل بدون ترديد غيرممکن است.
وکيل زيدآبادی يادآور شد: اجتماع بايد به صورت مخفيانه صورت گرفته باشد و در آن اجتماع به صورت مخفيانه تصميمی اتخاذ شود که آن تصميم راجع به ارتکاب يک جرم مجرمانه باشد پس ترديد نيست اين اتهام مصداق ندارد.
وی درباره اتهام تبليغ عليه نظام موکل خود نيز گفت: اتهام تبليغ عليه نظام نيز متکی به دلايلی که بتواند چنين اتهامی را اثبات کند صورت نپذيرفته است و بديهی است که نمی‌توان نوشتن عبارت روزنامه‌های مجيزگوی قدرت، اتهام تبليغ عليه نظام را محقق سازد زيرا اين روزنامه‌ها نمی‌توانند مصداق نظام قرار گيرند تا بتوان تبليغ مفروض بر عليه آنان را تبليغ عليه نظام قلمداد کرد.
شريف با بيان اينکه دادگاه زيدآبادی به صورت علنی برگزار شد خاطرنشان کرد: هرچند جلسه به صورت علنی برگزار شد اما با توجه به اينکه امکان حضور تماشاچی فراهم نيست و هر کس که بخواهد وارد مجتمع دادگاه‌های انقلاب شود بايد با هماهنگی قبلی انجام گيرد لذا موجبات دادگاه علنی فراهم نبود.
وکيل احمد زيدآبادی با بيان اينکه از همان ابتدای بازداشت موکلش قرار وثيقه صادر شده اما به خانواده‌ی وی اعلام نشده بود،گفت:‌رييس دادگاه تصميم به اجرای قرار گرفت و وثيقه نيزتوسط خانواده موکلم تامين شده و در ثبت توقيف گرديده با اين حال تا به حال دستور مقام مقضايی مبنی بر آزادی موکل به قيد وثيقه اجرا نشده است.
شريف در پايان اظهارداشت: اينجانب ازعلت اجرانشدن دستور رياست دادگاه اطلاعی ندارم. روشن است که هيچ کس نمی‌تواند و نبايد در برابر دستور رييس دادگاه مقاومت کرده و از اجرای آن سرپيچی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016