چهارشنبه 27 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها به‌نحوی دنبال می‌شود که ملاحظات مجلس در آن مورد توجه واقع شود، ايسنا

علی لاريجانی امروز - چهارشنبه - در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماينده‌ مردم مرند و جلفا مبنی بر اين که چرا لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها را با توجه به اين‌که برای مملکت بسيار مهم بود و حتی مجلس نيز تعطيلات خود را برهم زد تا به بررسی اين لايحه بپردازد و هر چه زودتر سامان يابد؛ از دستور کار مجلس خارج کرديد، اظهار کرد: مذاکراتی انجام شده و به گونه‌ای پيش می‌رود و لايحه به نحوی دنبال می‌شود که همه ملاحظات مجلس در آن مورد توجه واقع شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس مجلس شورای اسلامی افزود: اين لايحه از دستور خارج نشده است و در دستور کار امروز مجلس نبود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازدار نماينده مردم مرند و جلفا مجددا در ادامه گفت: بالاخره يک هياتی تشکيل شده تا تکليف نهايی اين لايحه مشخص شود، البته اين درست است که تعامل خوب است، اما برای لايحه‌ای که در جلسه‌ علنی مجلس مطرح می‌شود نبايد اين‌گونه منتظر ماند تا رضايت دولت را گرفت. به طوری که يک روز در مطبوعات می‌نويسند مجلس در مقابل دولت کوتاه آمده است.

نماينده مردم مرند و جلفا در خانه ملت، تصريح کرد: اين کار با اصل قانون اساسی مغاير است.

لاريجانی در پاسخ به سازدار گفت: تذکر شما مربوط به دستور نبود ضمن آن‌که شما در جريان هستيد يک بند آن مورد مناقشه بود که به کميسيون ويژه داده شد تا نظرشان را در مورد ارايه دهند.

وی اظهار کرد: در اين بين مذاکراتی انجام شده و ترديد نداشته باشيد که مبنا اجرای قانون اساسی است، و به گونه‌ای پيش می‌رود و لايحه به نحوی دنبال می‌شود که همه ملاحظات مجلس در آن مورد توجه واقع شود.

هم‌چنين لاريجانی در پاسخ به تذکر زارعی نماينده‌ مردم تهران که نسبت به توزيع گزارشی درباره جلسه مشترک کميسيون ويژه با رييس جمهور که از سوی توکلی در صحن علنی صورت گرفته بود، انتقاد داشت، گفت: طبق ضابطه بايد از هيات رييسه اجازه می‌گرفت، حال بررسی می‌شود تا ببينيم چه بوده است.

هم‌چنين علی لاريجانی دليل تاخير در شروع به کار جلسه‌ علنی امروز مجلس را مربوط ارائه گزارش غلامرضا مصباحی‌مقدم رييس کميسيون ويژه طرح تحول اقتصادی درباره لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها به نمايندگان اعلام کرد.

به گزارش ايسنا، رييس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز با تسليت سالروز شهادت امام جواد(ع)، درباره‌ تاخير در شروع به کار جلسه‌ علنی گفت: آقای مصباحی‌مقدم لازم ديد تا در جلسه‌ای غيرعلنی گزارشی درباره لايحه هدفمندکردن يارانه‌ها به نمايندگان مجلس ارائه دهد تا نمايندگان در جريان بحث‌های مربوط به لايحه و رايزنی‌ها پيرامون اين موضوع قرار گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016