پنجشنبه 28 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه دفتر تحکيم وحدت در محکوميت بازداشت مجدد عباس حکيم زاده: مسئولين برای سرکوب و حذف رقابت می کنند، اميرکبير

دفتر تحکيم وحدت با صدور بيانيه ای بازداشت مجدد عباس حکيم زاده را محکوم کرد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت بازداشت عباس حکيم زاده عضو شورای مرکزی اين اتحاديه و بازداشت های دانشجويان دانشگاه‌های مختلف طی چند هفته اخير را نشانه بی تدبيری و آشفتگی مسئولان برای کنترل اوضاع جامعه دانست.

متن اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساعاتی قبل عباس حکيم زاده، عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، در منزلش بازداشت شد. اين در حاليست که وی به همراه برخی ديگر از دانشجويان دانشگاه اميرکبير از ۶ اسفند ماه سال گذشته به مدت ۴ ماه و نيم بازداشت بوده و برای دادن اعترافات ساختگی تحت ضرب و شتم شديد قرار گرفته بود.

در آستانه ۱۶ آذر شاهد بازداشت گسترده دانشجويان دانشگاه های خواجه نصير، آزاد تهران، شريف، اميرکبير، آزاد، تفرش و علم و صنعت هستيم. بی تدبيری و آشفتگی در مسئولان امر برای کنترل اوضاع جامعه تنها به رقابت آنان برای سرکوب و حذف منجر شده است. راهکاری که چهار سال ترمز بريده و چشم بسته بر عليه منتقدين بکار گرفتند و روز به روز خشم ملت را انباشته تر کرد، امروز قطعا چاره ساز نخواهد بود.

دفتر تحکيم وحدت، با توجه به تجربيات اخير دانشجويان بازداشتی از خشونت بکار رفته در بازجويی ها، ضمن ابراز نگرانی جدی نسبت به وضعيت بازداشت شدگان، خصوصا عباس حکيم زاده، مجددا بر اين تحليل خود پای می فشارد که اعتراضات به حق ملت ايران به دروغ پردازی و تقلب نشأت گرفته از عملکرد حاکمان است. ملت نه ديگر منتظر جريان و گروه و حزبی باقی می ماند، و نه چشم اميد به آمدن قهرمانی دوخته است. اين که می بينيد خشم و خروش يکپارچه ملت ايران است بر عليه ظلمی که تاکنون به نام دين و به کام قدرت تان به کامشان ريخته ايد. قربانی کردن افرادی که هر چه گفته اند و هر چه نوشته اند در چارچوب نقادی و روشنگری بوده، به حال حاکمان سودی نخواهد داشت.

روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت
۲۸ آبان ماه ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016