پنجشنبه 28 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فدائيان خلق (اکثريت): اجازه ندهيم که کشور به دهه ۶۰ برگردد و فجايع آن دهه تکرار شود!

اعلاميه هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

ماشين اعدام و ترور کودتاگران راه افتاده است!
اجازه ندهيم که کشور به دهه ۶۰ برگردد و فجايع آن دهه تکرار شود!

دادگستری کل استان تهران اعلام کرده است که تاکنون ٨۹ نفر از بازداشت شدگان در جريان رويدادهای بعد از انتخابات محاکمه شده، ۵ نفر از آن‏ها به جهت وابستگی به سازمان‏های اپوزيسيون به اعدام و ۸۱ نفر به حبس از شش ماه تا ۱۵ سال محکوم شده‏اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عده‏ای از روشنفکران کردستان ايران نيز در نامه‏ای به دبيرکل سازمان ملل متحد نوشته‏اند که هم اکنون دوازده نفر دانشجو، روزنامه‎نگار و روشنفکر کُرد به نام‏های شيرکو معارفی ـ حبيب لطيفی ـ زينب جلاليان ـ رمضان احمد ـ فرهاد چالش ـ رستم ارکيا ـ فصيح ياسمنی ـ رشيد آخکندی ـ علی حيدريان ـ فرهاد وکيلی ـ حسين خضری ـ فرزاد کمانگر در بيدادگاه‏های رژيم محکوم به اعدام شده‎اند. در نامه قيد شده است که رژيم برای ايجاد جو ارعاب و خفقان قصد دارد، يکايک آنان را بدون رعايت اصول مسلم قضايی و با نقض ميثاق‎های حقوق بشر اعدام کند.
در هفته گذشته رژيم کودتا احسان فتاحيان را به جرم وابستگی به کومله به جوخه اعدام سپرد. احسان فتاحيان در دادگاه اول به ده سال حبس محکوم شده بود. تعدادی از سازمان‎ها و نهادهای دفاع از حقوق بشر از رژيم ايران خواسته بودند که او را اعدام نکند.
همزمان با اعدام مبارز کرد، دکتر رامين پوراندرجانی پزشک سرباز وظيفه بازداشتگاه کهريزک به خاطر داشتن اطلاعات از جنايات فرماندهان نيروی انتظامی، سربه نيست شد و قتل او به عنوان خودکشی اعلام گرديد.

هم‏ميهن!
کودتاگران به شدت از موقعيت متزلزل خود و از بحران سياسی نگران هستند. ترس از گسترش جنبش اعتراضی، تمام وجودشان را فراگرفته است آن‏ها تا کنون با دستگيری‏ها، شکنجه‏ها و تجاوزها قادر نشده‏اند که بحران را مهار سازند و به حيات جنبش اعتراضی مردم پايان بخشند. کودتاگران در واهمه از گسترش جنبش اعتراضی و برای حفظ سلطه خود، دوباره ماشين اعدام و ترور را راه انداخته‏اند. آن‏ها بر اين تصور باطلند که همانند دهه ۶۰ با کشتار نيروهای آزاديخواه قادر خواهند شد که جنبش اعتراضی را مهار سازند و بر اوضاع سياسی کشور مسلط گردند.

هم‏وطن!
جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ به جنايات بی‏سابقه‏ای دست يازيد و هزاران تن از اعضای سازمان‏های سياسی مخالف را در خيابان ها و زير شکنجه‏ها کشت و يا دسته دسته به جوخه اعدام سپرد. اکنون که سرکوب‏گرترين جريان حکومتی بر قدرت چنگ انداخته و برای حفظ قدرت خود از دست‏يازی به هر جنايتی رو يگردان نيست، اين خطر وجود دارد که اعدام‏ها و ترورها همانند دهه ۶۰ ابعاد گسترده‏ای پيدا کند. اما نبايد اجازه داد که کشور ما به دهه ۶۰ برگردد و فجايع آن دهه تکرار شود. در اين رابطه ضروری است که اکسيون‏های اعتراضی را سازمان داد، به مجامع ‏بين‏المللی مراجعه کرد، افکار عمومی جهانی را جلب نمود و از سازمان‏های حقوق بشر خواست که عليه اعدام‏ها و قتل‏ها موضع بگيرند.

هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
۲۷ آبان ۱۳۸۸ (۱۸ نوامبر ۲۰۰۹)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016