شنبه 30 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از مراسم همبستگی با جنبش دانشجويی ايران، در پاريس

به دعوت انجمن " جنبش برای ايران " و با همکاری گسترده شبکه جهانی " اتحاد برای ايران " و به مناسبت ۱۷ نوامبر روز جهانی دانشجو سلسله برنامه هايی در پاريس و چند شهر ديگر برگزار گرديد.
در اين برنامه ها انجمنهای ايرانی با دعوت از سنديکاهای دانشجويی و دانشگاهی اروپايی و نيز در کانادا و آمريکا به جلب حمايت ايشان از جنبش دانشجويی ايران پرداختند. سنديکاهای دانشجويی اروپايی نيز ضمن ارسال پيامهای حمايت آميز ، نمايندگان خود را برای ايراد سخنرانی و اعلام همبستگی با مبارزات دانشجويی در ايران برای نيل به دموکراسی ، آزادی و حقوق بشر اعزام نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين طرح از دوستداران جنبش سبز خواسته شده بود تا برای جلب حمايت بين المللی از اين جنبش بويژه حمايت از جنبش دانشجويی در ايران اقدام به تهيه پيامهای حمايت آميز نوشتاری و ويدئويی از شهروندان کشورهای مختلف نمايند. در پيامهای ويدئويی ، هر يک از حاميان جنبش سبز با زبان کشور خود به ابراز حمايت از جنبش دانشجويی به همراه نماد سبز پرداختند و در انتهای پيام به فارسی جمله " ما بيشماريم " را بيان کردند. اين ويدئو بر روی سايت يوتيوب انتشار پيدا کرد.
در پاريس اين مراسم در سالن اجتماعات انستيتو زبان و آوا شناسی وابسته به دانشگاه سوربن جديد برپا گرديد و ابتدا آقايان سعيد قاسمی نژاد از فعالان دانشجويی مرتبط با " سازمان ادوار تحکيم وحدت " ، احمد سلامتيان ، نماينده پيشين مجلس و تحليلگر سياسی و خانم سپيده فرخنده روزنامه نگار و نويسنده ، متخصص جامعه مدنی به سخنرانی و تحليل وضعيت گذشته و حال جنبش دانشجويی ايران پرداختند. در ادامه اين مراسم ويدئو کليپ حمايت دانشجويان کشورهای مختلف از جنبش دانشجويی و جنبش سبز به نمايش درآمد.
در بخش پايانی اين مراسم نمايندگان چند سنديکا و تشکل دانشجويی فرانسوی سخن گفتند و به قرائت پيامهای حمايت آميز از جنبش دانشجويی ايران پرداختند.
در بزرگداشت اين روز ، دانشجويان ايرانی در فرانسه ( پاريس ، گرونوبل ، رن ) ، ايتاليا ( رم و فلورانس ) ، آلمان ( دوسلدروف ، کلن ، بن ، آخن ، بوخوم ، فرانکفورت ) بلژيک ( بروکسل ) آمريکا (ايالات فلوريدا و کاليفورنيا و واشنگتن دی سی همراه با رونمايی از طومار سبز ) اقدام به برپايی مراسم سخنرانی ، نمايشگاه و يا تهيه ويدئوهای حمايت آميز نمودند.
در بيانيه پايانی " جنبش برای ايران " که در انتهای مراسم به دليل ضيق وقت بين حضار توزيع گرديد آمده است ؛
"... بسيار حائز اهميت خواهد بود که دانشجويان و دانشگاهيان در سراسر جهان به انعکاس صدای اعتراض دانشجويان در ايران بپردازند برای اينکه به دولت متقلب احمدی نژاد اثبات کنند که جهان از نزديک ناظر آنچه در دانشگاههای ايران می گذرد می باشد.
اين همبستگی بين المللی بايد ادامه پيدا کند برای فشار نه تنها بر روی دولت ايران بلکه بر روی ساير دولی که با ايران روابطی دارند تا آنکه حقوق بشر اهميت پيدا کرده و به ميز گفتگو کشانده شود و خشونت عليه انسانها در اسرع وقت متوقف شود.
اين آغازی بود برای آماده سازی حمايت های بين المللی و حساسيت برانگيزی جنبشهای دانشجويی جهان برای ورود جنبش سبز و جنبش دانشجويی به آيين های بزرگداشت ۱۶ آذر روز دانشجو در ايران که بی ترديد تبديل به نمايشی باشکوه از اعتراض عموم مردم ايران و بويژه جنبش سرافراز دانشجويی به خشونت و سرکوب و اختناق و ديکتاتوری و نقض حقوق بشر در ايران خواهد شد ".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016