شنبه 30 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير: بازداشت ها جز بر آتش خشم دانشجويان نمی افزايد، اميرکبير

انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير با انتشار بيانيه ای بازداشت عباس حکيم زاده عضو سابق اين انجمن و عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت را محکوم کرد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير اين انجمن در بيانيه اش بازداشت عباس حکيم زاده و دانشجويان ديگر دانشگاه ها در روز گذشته را نشانه بی تدبيری دستگاه های امنيتی دانسته و اعلام کرده است که ديکتاتوری ايران برای جبران همه خيانت ها و جنايت ها، رذالت حمله به عده ای دانشجو را پيشه گرفته است.

متن اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


و اين قصه پرکين استبداد ادامه دارد. داستانی که اين بار آدمی کشی و انسانيت ستيزی پيشه کرده است و نيش زهرش را از بهر کين بر هر انسان آزاده ای در اين روزگار فرو نشانده است. خبر تلخ بازداشت عباس حکيم زاده برای سومين بار خاطر ما را آزرد و پليدی استبداد را زشت و تر و کريه تر از هميشه در مقابل ديدگان ما به تصوير درآورد. ساعت ۷ صبح روز گذشته نيروهای امنيتی با حمله به منزل عباس حکيم زاده علاوه بر بازداشت او، وسايل شخصی از جمله کامپيوتر او را با خود بردند. هنوز روز به پايان نرسيده بود که بازداشت هايی ديگر بر اين آزردگی افزود. مهرداد بزرگ، سورنا هاشمی، عليرضا موسوی، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، سينا شکوهی و البرز زاهدی در حمله نيروهای امنيتی به جمعشان بازداشت شدند.

رسوايی بازداشت های پيشين عباس حکيم زاده هنوز برای عاملان و آمران اين بازداشت های خودسرانه باقی مانده بود که اين بار به بهانه ای ديگر دبير سياسی دفتر تحکيم وحدت و عضو پيشين شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی تکنيک را ۱۳۴ روز پس از آزاديش، مجددا بازداشت کردند و فرصت ندادند تا عباس بيش از روزهای بازداشت قبلی اش حتی با قرار وثيقه بيرون از زندان بماند. هرچند اين روزهای سرزمين ما، زندان را واژه ای آشنا برای همه ساخته است و زندان، آدرس يافتن انسان های پاک و بااراده ای شده است که در اين ظلمت استبداد و ديکتاتوری حاملان نور و راهنمايان فانوس در دست شده اند. ايستادگانی که آرامش و ايمان را در دل می کارند و ترس و خشونت در برابر آن ها اعلام عجز می کند.

خيال خام ديکتاتوری در آستانه ۱۶ آذر با بازداشت های گسترده دانشجويان در دانشگاه های مختلف در پی ساختن دانشگاهی آرام و مطيع است. وقاحت تا به جايی رسيده است که پس از ماه ها بی تدبيری دستگاه های امنيتی در توجه به خواسته های مردم و ترس و هراس ايشان از موج ملی برخاسته از اراده مردمان ايران، برای جبران همه خيانت ها و جنايت ها، رذالت حمله به عده ای دانشجو را پيشه گرفته است.

زشتی بازداشت و صلب حق آزادی در اين روزهای ايران که نظاميان بر مسند رياست نشسته اند و باتوم به دستان اداره شهرها را بر عهده گرفته اند چنان شده است که اعتراض به آن عجيب می نمايد. ايران زندانی شده است که همه ما در آن هستيم. اما تجربه های پيشين بازداشت و گزارش های رسيده از سلول های انفرادی و اتاق های بازجويی نگرانی ادامه روند غيرانسانی بازجويی ها در بندهای امنيتی را مطرح می سازد. خطری که اين روزها جان عزيزان بازداشت شده را تهديد می نمايد.

انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اميرکبير با محکوميت بازداشت عباس حکيم زاده و ساير بازداشت شدگان اين روزها به ويژه دانشجويان در بند، خواهان آزادی فوری و بی قيد و شرط همه بازداشت شدگان است و هشدار می دهد که رفتارهای نابخردانه و ددمنشانه در اين روزها جز بر آتش خشم دانشجويان نمی افزايد و دانشگاه را به کابوس خيره سری های شما تبديل خواهد کرد. ۱۶ آذر از راه خواهد رسيد و ما اينبار برای آزادی و همه آرمان هايمان ايستاده ايم و اين ۱۶ آذر را به پاس تلاش های دوستان در بندمان و سال های سال استبدادستيزی ملت ايران پرشکوه تر از هميشه به سرود زوال استبداد می آراييم.

۲۹ آبان ۱۳۸۸
انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی تکنيک تهران)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016