دوشنبه 2 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرلشگر صفوی: بسيج نيروی تحت فرمان دولت نيست، ايلنا

- هر کسی در هر نقطه‌ای از ايران که به قانون اساسی اعتقاد داشته باشد و خود را موظف به اجرای آن بداند قطعا بسيجی محسوب می‌شود


ايلنا: مشاور و دستيار ارشد فرمانده معظم کل قوا در امور دفاعی با تاکيد بر اينکه بسيج يک نيروی تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا است نه دولت گفت: مصوبات شورای عالی امنيت ملی که به تاييد مقام معظم رهبری برسد را بسيج اطاعت می‌کند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار سرلشکر سيد رحيم صفوی شب گذشته با شرکت در برنامه تهران ۲۰ بسيجی را چنين تعريف کرد: هر کسی در هر نقطه ای از ايران که به قانون اساسی اعتقاد داشته باشد و خود را موظف به اجرای آن بداند قطعا بسيجی محسوب می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی مردمی بودن را ويژه گی اصلی بسيجی و مردم يار بودن را از ويژگی‌های ديگری بسيجيان عنوان کرد و با اشاره به برخی خدمات اين نهاد در عرصه‌های مختلف سازندگی و پزشکی تاکيد کرد: بسيجی هيچ حقوقی نمی‌گيرد البته بسيجيانی که در زمان جنگ چند ماهی به جبهه می آمدند حقوق می گرفتند ولی بسيجيان امروز حقوق بگير دولت نيستند.انسان‌هايی هستند داوطلب به خدمت و دارای مبانی خدمتی . نيروهايی هستند که در قالب‌های سازماندهی شده آماده خدمت در هر عرصه که تکليف باشد هستند.
وی با تاکيد بر اينکه بسيج يک نيروی تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا است نه دولت اضافه کرد: مصوبات شورای عالی امنيت ملی که به تاييد مقام معظم رهبری برسد را بسيج اطاعت می‌کند به طور مثال چنانچه مقرر شود که بسيج در سيستان و بلوچستان حضور يابند طبيعتا اين نيرو که جزو ساختار سپاه است آن مصوبه را اجرا می کند اما بسيج يک نيروی دولتی نيست.
وی در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اينکه آيا خود را يک بسيجی می‌داند يا خير اظهار داشت: من اميدوارم که روحياتم مثل گذشته بسيجی وار و پاسدار باقی بماند زيرا ما خاک پای بسيجيان هم نمی‌شويم.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بيان خاطراتی با تاکيد بر اينکه ابتدا از خدا می‌خواهم عاقبت به خير بشويم گفت: در اين ۳۰ سال مسايلی به اين کشور ، ملت و بعضی از مسوولين گذشته و رفته است که انسان نيز همواره از خدا می خواهد که حسن عاقبت داشته باشد.
وی سپس از مهدی باکری ياد کرد و گفت: اين شهيد همواره در جبهه لباس بسيجی می پوشيد و آرم سپاه را نيز به لباس خود آويزان نمی‌کرد من دليل اين کار را از ايشان جويا شدم که وی گفت نمی خواهد بسيجی‌ها بفهمد که او اولا يک فرمانده و ثانيا يک پاسدار است و به عبارتی او را مثل خود بداند.
در اين گفت‌وگو همچنين سوالی مبنی بر اينکه چه مسووليت‌هايی بر دوش بسيجيان است با توجه به نقش بسيج در حفظ و احيای ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس آيا بسيجی واقعی می‌تواند از آرمان‌های آن دوره فاصله بگيرد مطرح شدکه وی پاسخ داد: البته يک دسته از ارزش‌های اخلاقی ، اعتقادی و فکری هستند که بسيجيان حايز آنها می‌باشند. زيرا همانطوری که بسيجيان در دوران جنگ از استقلال ، اسايش و امنيت کشور دفاع کردندهم اکنون نيز با همان صلابت و اعتقادات در حفظ آرامش ، امنيت ، سازندگی و پيشرفت کشور حضور دارند.
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسيد”بسيجيان چه نقشی در امر سازندگی دارند،گفت:مسئول سازندگی و عمران و آبادی دولت است.
فرمانده سابق سپاه همچنين در بخش ديگری از اين گفت‌وگو و در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام نظامی عليه ايران آن را غير محتمل ندانست و در عين حال تاکيد کرد:تهديات نظامی دشمنان مخصوصا آمريکا را ضعيف می‌دانم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016