چهارشنبه 27 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار همدانی: بسيجيان با رعايت اصول می‌توانند در مسايل سياسی شرکت کنند، تجمع بسيجيان پنجم آذر در ورزشگاه آزادی، فارس

۱۰۰هزار بسيجی تهران پنجم آذر در ورزشگاه آزادی تجمع می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه تهران بزرگ از برپايی تجمع ۱۰۰ هزارنفری بسيجيان در روز ۵ آذر در ورزشگاه آزادی تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسين همدانی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری که در آستانه هفته بسيج در ستاد سپاه تهران بزرگ برگزار شد، با بيان اينکه ما هر کسی که معتقد به مبانی انقلاب اسلامی با هر سليقه‌ای که باشد، بسيجی می‌دانيم، گفت: سپاه محمد رسول الله(ص) توانسته است از بين ۷ ميليون و ۵۰۰ هزار بسيجی خواهر و برادر در تهران بزرگ، يک ميليون و ۵۰۰هزار نفر از آنها را سازماندهی کند.
همدانی با بيان اينکه در رويکرد جديد بسيج به دنبال سازماندهی همه اقشار در سازمان بسيج هستيم، گفت: در چند سال اخير سعی کرديم بنا بر تغيير وضعيت تهديدات به تهديدات نرم فرهنگی، نقش نظامی بسيج را کمتر و بيشتر تلاش خود را در حوزه مبارزه با تهديدات نرم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به کار بگيريم.
وی تصريح کرد: از ميان ۱ميليون ۵۰۰ هزار بسيجی تهران بزرگ حداکثر ۱۰ درصد آنها در حوزه نظامی در قالب گردان‌های عاشورا، الزهرا(س) و ذوالفقار فعاليت می‌کنند و بقيه بسيجيان در حوزه مقابله با تهديدات نرم فرهنگی به کار گرفته می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* راه‌اندازی بسيج نونهالان و بسيج اقليت‌های مذهبی

فرمانده سپاه تهران بزرگ، با اشاره به حکم مقام معظم رهبری برای سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: با اين حکم بسيج ديگر به عنوان يک نيرو و تحت يک فرماندهی کار نمی‌کند بلکه برای سازمان بسيج يک رئيس مشخص شد تا همه اقشار را بتواند در خود جای دهد.
همدانی با اشاره به سازماندهی ۱۱ قشر در سازمان بسيج مستضعفين در طول سالهای اخير، گفت: در رويکرد جديد و در آستانه دهه چهارم عمر بسيج تلاش داريم تا اقشار ديگری از جمله بسيج نونهالان،‌ نوجوانان و اقليت‌های مذهبی را شکل دهيم و تجربه ۳۰ سال بسيج کمک کند تا گام‌های بلندی در اين زمينه برداشته و همه مردم شريف تهران را در بخش‌های مختلف بسيج سازماندهی کنيم.
وی با اشاره به اهميت توجه به بسيج محلات و بسيج دانش‌آموزی نيز اظهار داشت: مساجد به عنوان پايگاه بسيج محلات همواره مورد توجه ويژه قرار دارد و در بسيج دانش‌آموزی هم سعی داريم تا ۲۰ ميليون نفر از کسانی که تحت اين عنوان قرار می‌گيرند را سازماندهی کنيم.
فرمانده سپاه تهران بزرگ برنامه‌های بسيج در هفته اول آذرماه (هفته بسيج) را دارای دو بخش "مانور قدرت " و بخش "محتوايی و عمقی " عنوان کرد و افزود: ماموريت بسيج اين است که با بالابردن سطح بصيرت و آگاهی جامعه به عمق‌بخشی بيشتر انقلاب اسلامی کمک کند.
همدانی با اشاره به وجود بيش از ۷ هزار و ۳۱۵ رده بسيج در سطح تهران بزرگ که شامل پايگاه‌ها،‌ حوزه‌ها و کانون‌های مقاومت بسيج و گردان‌های عاشورا، الزهرا(س) و ذوالفقار هستند، گفت: در طول هفته بسيج سعی داريم بيش از ۶۳ برنامه متنوع و پرمحتوا را برای بسيجيان اجرايی کنيم.

* ستاد جذب بسيج ده‌ها ميليونی در فضای مجازی شکل می‌گيرد

وی برنامه‌های روز اول هفته بسيج را برپايی همايش هاديان سياسی، همايش فناوری اطلاعات، نشست حلقه‌های صالحين، مسابقه کتابخوانی و برگزاری نمايشگاه‌های متعدد فرهنگی عنوان کرد و افزود: ستاد راه‌اندازی بسيج ده‌ها ميليونی نيز برای جذب بيشتر بسيجيان شکل خواهد گرفت که از طريق آن می‌توانند در فضای مجازی و بدون مراجعه به پايگاه‌ها و ثبت‌نام در بسيج مستضعفين عضو شوند و همه آموزش‌های عقيدتی و سياسی ونظامی نيز از اين طريق به آنها داده خواهد شد.
جانشين سابق نيروی مقاومت بسيج برپايی همايش فرماندهان پايگاه‌ها و ائمه جماعات برای همفکری بيشتر، افتتاح مرکز تحقيقات و فناوری تهران توسط فاوای سپاه محمد رسول‌الله(ص) و همچنين نشست سياسی فرهنگی بسيجيان را از ديگر برنامه‌های روز اول هفته بسيج عنوان کرد.

* تاکنون ۵۵ هزار نفر از نخبگان بسيجی را شناسايی کرده‌ايم

همدانی با اشاره به تدبير مقام معظم در خصوص توجه بيشتر به موضوع علم، فناوری و نخبگان جامعه، با بيان اينکه در روز دوم که سعی داريم با نگاه علمی برنامه‌های خود را اجرا کنيم، اظهار داشت: از سه سال قبل موضوع توجه به مخترعين و نخبگان بسيجی در دستور کار قرار گرفت و امروز بيش از ۵۵ هزار نفر از آنان شناسايی شده‌اند.
وی به برگزاری همايش علمی تحقيقاتی دانش‌آموزان بسيجی در اين روز اشاره کرد و گفت: برخی از اين نخبگان با سرمايه شخصی اختراعات و ابتکارات خوبی انجام داده‌اند که بسياری از آنها شگفت‌انگيز و کارآمد است.
فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به برپايی همايش تجليل از نخبگان بسيجی و نيز نمايشگاه ابتکارات و اختراعات که در همه رده‌ها برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: سايت اينترنتی نخبگان بسيجی در روز دوم راه‌اندازی می‌شود تا اين عزيزان ارتباط بيشتری با سازمان بسيج داشته باشند.

* نقش اصناف در دفاع مقدس توسط بسيج تدوين می‌شود

همدانی نشست نخبگان بسيجی در ناحيه قدس و برپايی المپياد علمی را از ديگر برنامه‌های روز دوم هفته بسيج عنوان کرد و افزود: سعی داريم تا تدوين نقش اصناف در دفاع مقدس را آغاز کنيم و در اين زمينه بيش از ۱۰ هزار سوژه از کمک‌های مردمی در ايام دفاع مقدس تهيه شده است.
وی مراسم تجليل از نخبگان بسيجی، طرح آيه‌های تمدن و همچنين شناسايی و حمايت از استعدادهای نخبه محروم جامعه را از ديگر برنامه‌های مهم بسيج عنوان کرد.
جانشين سابق نيروی مقاومت بسيج در خصوص برنامه‌های روز سوم هفته بسيج نيز به نشست علمی ۱۲۰ نفر از هنرمندان بسيجی با موضوع هنر دينی اشاره کرد و گفت: همايش‌های با موضوع مقابله با جنگ نرم، مسابقه وبلاگ‌نويسی، نمايشگاه دستاوردهای مقابله با تهديدات نرم، مسابقات فرهنگی وهنری، تجليل از هنرمندان بسيجی، افتتاح کانون‌های بسيج هنرمندان و نيز تشکيل گنجينه دفاع مقدس متشکل از آثار و اسناد ۸ سال جنگ تحميلی را در دست اقدام داريم که امسال يکی از اين کانون‌ها به طور کامل تجهيز خواهد شد.

* رزمايش پدافند غيرعامل بسيج در ۶ مدرسه تهران بزرگ برگزار می‌شود

همدانی همايش خادمين و خيرين بسيج و اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزی در مناطق محروم اطراف تهران را از جمله برنامه‌های روز چهارم دانست و گفت: در اين روز رزمايش پدافند غيرعامل در ۶ مدرسه تهران به صورت نمادين برگزار می‌شود و بعد از هفته بسيج اين موضوع به صورت گسترده در تهران اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: ‌امسال ۳۹ پروژه عمرانی در سطح تهران شامل احداث حوزه‌ها و پايگاه‌های بسيج در دستور کار بود و در روز چهارم هفته بسيج نيز اعزام ۵۰ گروه جهادی برای محروميت‌زدايی به مناطق محروم و مستضعف اطراف تهران اعزام می‌شوند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اعزام تيم‌های پزشکی به مناطق محروم نيز اظهار داشت: ۶۰ خودرو به عنوان کاروان جهيزيه برای اهدا به زو‌ج‌های جوان محروم و نيز سبد کالا برای در اختيار قرار دادن خانواده‌های مستضعف به مناطق محروم اعزام می‌شوند و در اين ايام بيماران نيز به صورت رايگان در درمانگاه‌های سپاه تهران بزرگ ويزيت خواهند شد.

* تجمع ۱۰۰هزار نفری بسيجيان ۵ آذر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود

همدانی تجمع ۱۰۰ هزار نفری بسيجيان در ورزشگاه‌ آزادی را از مهمترين برنامه‌های هفته بسيج عنوان کرد که روز ۵ آذر برگزار خواهد شد و افزود: برای اين کار از شب قبل از مراسم يک ميليون نفر از بسيجيان به پايگاه‌های خود فراخون می‌شوند که از اين ميان يکصد هزار نفر برای شرکت در تجمع بزرگ ۵ آذر انتخاب خواهند شد.
وی اهدای گل به شهروندان، غبارروبی از مزار شهدا، به صدا درآمدن زنگ بسيج مستضعفين در مدارس، برگزاری دعای کميل، تجليل از بسيجيان نمونه و برپايی نمايشگاه عملکرد سی ساله بسيج در ناحيه شهيد بهشتی را از ديگر برنامه‌های روز پنجم هفته بسيج معرفی کرد.
جانشين سابق نيروی مقاومت بسيج افزود: در روز جمعه بسيجيان با حضور در دعای ندبه، مسابقات قرآن و برپايی ورزش در محلات و پارک‌ها، برنامه‌های اروز ششم را اجرا کرده و يک هزار نفر از دوچرخه‌سواران بسيج نيز به صورت نمادين در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.
همدانی زيارت خانواده شهدا و ايثارگران، برپايی يادواره شهدا، همايش عفاف و حجاب و همچنين همايش "بسيج، انرژی و اصلاح الگوی مصرف " را با موضوع صرفه‌جويی در برق و بنزين از ديگر برنامه‌های آخرين روز هفته بسيج عنوان کرد.

* بسيج ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی دولت را برعهده گرفت

وی در خصوص طرح محروميت‌زدايی بسيج از روستايی‌ها و مناطق محروم ضمن تقدير از تلاش بسيجيان در اين زمينه با بيان اينکه ‌گاهی با حضور در اين روستاها شرمنده می‌شويم که هموطنان ما در چنين وضعی زندگی می‌کنند، گفت: بايد تلاش بسيج در زمينه محروميت‌زدايی مستمر و متداوم باشد.
فرمانده سپاه تهران بزرگ در خصوص اصلاح الگوی مصرف نيز تصريح کرد: اين امر از سالهای گذشته مد نظر بسيج بوده و حتی در بسيار از مواقع، طرح‌های عمرانی که با هزينه‌های زياد روبرو می‌شوند باکمک بسيج اين هزينه‌ها کم شده و برای مثال از يک ميليون و ۵۰۰ واحد مسکونی که سال قبل توسط دولت ساخته شد، ۵۰۰ هزار واحد آن را بسيج تقبل کرد که اين امر با کمترين هزينه صورت گرفت.

* قرارگاه فرهنگی بسيج در تهران بزرگ راه‌اندازی می‌شود

همدانی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی بسيج تهران، اظهار داشت: فرماندهی اين قرارگاه به عهده فرمانده سپاه تهران بزرگ قرار دارد و ما به رده‌های مختلف بسيج ابلاغ کرديم که می‌تواند ۷۰ درصد از بودجه خود را در مقولات فرهنگی خرج کنند.
وی همچنين از احداث بيش از ۱۰ موسسه فرهنگی غيرانتفاعی بسيج تا سال آينده خبر داد که کار آنها واگذاری فعاليت‌های فرهنگی به بسيجيان است.
فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اهميت پرداختن به موضوعات فرهنگی گفت: از آنجايی که دولت محترم رويکرد خود رد سفرهای استانی جديد را رويکرد فرهنگی عنوان کرده است،‌نامه‌ای خطاب به رئيس جمهور نوشتيم تا يک تيم متشکل از بسيجيان همراه دولت باشد و به فرماندهان سپاه‌های استانی نيز ابلاغ کرديم تا طرح‌های فرهنگی خود را آماده کنند تا در دولت مصوب شود.
همدانی با بيان اينکه بسيج همواره به عنوان بخشی از سپاه مطرح بوده است، گفت: بسيج در سالهای اول انقلاب به عنوان يک معاونت در سپاه عمل می‌کرد که بعد از جنگ تبديل به يک نيرو شد اما اين امر نيز تمامی نيازهای بسيج را محقق نمی‌کرد و با تغيير و تحولات صورت گرفته در ساختار سپاه شاهد شکل‌گيری ۳۱ سپاه استانی به عنوان ۳۱ سپاه بسيج هستيم و تمام تلاش ما نيز اين است تا توان بسيج را بالا ببريم و درحالی که طی سی سال اخير ۱ميليون و ۵۰۰ هزار نفر از بسيجيان سازماندهی شدند، قصد داريم تا سال آينده اين تعداد را صد در صد افزايش دهيم.

* بسيجيان با رعايت اصول می‌توانند در مسايل سياسی شرکت کنند

وی در خصوص فعاليت‌های سياسی و انتخاباتی بسيجيان نيز اظهار داشت: با تدبير حضرت امام(ره)، تشکل بزرگ بسيج مستضعفين با رويکرد سياسی، فرهنگی، امنيتی و حتی نظامی و با حضور همه مردم شکل گرفت که اين بسيج شانی بالاتر از همه گروه‌ها و احزاب دارد.
فرمانده سپاه تهران بزرگ با بيان اينکه همه احزاب و گروه‌ها دارای خط قرمزی هستند و احزابی که در مقابل نظام بياستند صلاحيت ادامه کار را نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: مبنا و اساس سازمان بسيج نيز اصولگرايی و اصول نظام و انقلاب اسلامی است و با توجه به اينکه مطابق تدابير مقام معظم رهبری اقشار مختلف بسيج استقلال نسبی دارند، بسيجيان می‌توانند بر اساس مبانی و اصول بسيج از کانديدای خاصی حمايت و يا با آنها مخالفت کنند.
همدانی با بيان اينکه گاهی ممکن است در اين خانواده بزرگ برخی اشتباهات رخ دهد، افزود: با افراد خاطی برخورد شده و تنبيه می‌شوند و بسيج در اين زمينه با قوه قضائيه همکاری می‌کند.
همدانی تاکيد کرد: هر بسيجی که برای دفاع از مردم در هر عرصه‌ای وارد می‌شود بايد عملکردی در چارچوب اصول داشته باشد و در انتخابات و عرصه سياسی بايد دقت شود کاری نکنند که به اين اصول و ارزشها خدشه وارد شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016