جمعه 29 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان برای تظاهرات در پاريس در اعتراض به صدور حکم اعدام برای فعالين سياسی در ايران، ۲۷ نوامبر

جمعه، ۲۷ نوامبر ۲۰۰۹، از ساعت ۱۸ تا ۲۰
صحن آزادی‌ها و حقوق بشر (تروکادرو)

در ادامه ی سرکوب وسيع معترضان به نتايج انتخابات، اينبار شاهد يکی از فجيع‌ترين روش‌های برخورد با دگر انديشان و فعالين سياسی هستيم. صدور حکم اعدام برای فعالين سياسی، سلاح مهيب ديگری است که دولت کودتا در مسير خاموش‌کردن صدای آزاديخواهی مردم ايران به کمر بسته است.
بسياری از کشورهای جهان، حکم اعدام را از دايره ی احکام قضايی خود حذف کرده اند، در حاليکه در ايران، بيگناهانی تنها و تنها به خاطر افکار و عقايدشان پای چوبه دار می‌روند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هفته ی گذشته، احسان فتاحيان فعال سياسی کرد، در کمال بهت و ناباوری همگان اعدام شد و به جمع شهدای جنبش ايران پيوست. چندين تن ديگر نيز در زندان‌های غيرقانونی جمهوری اسلامی، در انتظار اجرای حُکم‌شان هستند.
ما ايرانيان خارج از کشور، فارغ از هر عقيده و مرامی، هر قوم و مذهب و زبانی، نسبت به اين فجايع مسئوليتی سنگين داريم. حالا که به يمن جنبش سبز، برای احقاق حقوق مدنی خود ايستاده ايم و با يکديگر پيمان بسته ايم که تا آخرين نفس از پای ننشينيم، دگربار، برای پايمال نشدن خون هم ميهنانمان، گرد هم می آييم تا قطره قطره ی خون شهدا را تبديل به کابوس کودتاگران کنيم. ما در هرکجای جهان که زندگی می‌کنيم می‌توانيم با برگزاری گردهمايی‌هایِ اعتراضی و تماس با رسانه ها برای آگاه کردن افکار عمومی از آنچه در ايران می‌گذرد، واکنش خود را نسبت به اين فجايع اعلام کنيم.
در ادامه یِ موج اعتراضی که با صدور حکم اعدام برای احسان در سراسر جهان به وجود آمد و در ادامه موج تاثر و تنفری که اعدام احسان برانگيخت و برای پيشگيری از تداوم اعدام فعالين سياسی در ايران، کميته ی مستقل ضدسرکوب شهروندان ايرانی، هم‌راه و هم‌صدا با هزاران انسان آزاده ديگر در سراسر جهان، روز جمعه ۲۷ نوامبر تجمعی را در پاريس برگزار می کند. از دوستانی هم که در ديگر شهرهای فرانسه ساکنند و امکان برگزاری حرکتی مستقل را در شهر خود ندارند، دعوت می کنيم به گردهمايی پاريس بپيوندند. حضور تک تک ما، بی‌شک، صدای اين اعتراض را بلندتر خواهد کرد.

ما بی شماريم

کميته ی مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی – پاريس
Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens
www.whereismyvote.fr

Vendredi, 27 novembre 2009 de 18h à 20h

Parvis des Libertés et des Droits de l'Homme
L'Esplanade du Trocadéro - 75007 Paris - Métro : Trocadéro (ligne 6 et ligne 9)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016