شنبه 30 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم اعدام محمدرضا علی زمانی، از متهمان اعتراضات پس از انتخابات تاييد شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - علی‌زمانی که در جلسه دوم دادگاه‌های علنی، بدون حضور وکيل مدافع انتخابی مورد محاکمه قرار گرفته بود، توسط قاضی صلواتی رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم و با اعتراض وی، حکم مزبور به دادگاه تجديدنظر ارسال شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق اخبار رسيده، صبح امروز دادگاه تجديدنظر، تاييد اين حکم را به علی‌زمانی ابلاغ کرده است.

در متن کيفرخواست صادره عليه علی‌زمانی آمده است:" آقای محمدرضا علی‌زمانی فرزند اسماعيل ۳۷ ساله اهل و ساکن اسلام‌شهر متهم است به: ۱- محاربه از طريق عضويت و فعاليت مؤثر در راستای پيشبرد اهداف گروهک تروريستی انجمن پادشاهی ايران؛ ۲- توهين به مقدسات؛ ۳- فعاليت تبليغی عليه نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران؛ ۴- تبانی و اجتماع با هدف اقدام عليه امنيت داخلی کشور و ۵- خروج غيرقانونی از کشور. "

علی‌زمانی درحالی به عنوان يکی از متهمان اعتراضات پس از انتخابات محکوم شده که زمان بازداشت وی اسفندماه ۸۷ بوده و هيچ‌گونه دخالتی در رويدادهای پس از انتخابات نداشته است.

تاکنون برای ۵ تن از متهمان حوادث پس از انتخابات، حکم اعدام صادر شده است.

دادگاه‌های تجديدنظر در روزهای گذشته نه تنها احکام دادگاه بدوی را کاهش نداده‌اند، بلکه در بسياری از موارد، احکام صادره را تشديد کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016