یکشنبه 8 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يورش نيروهای سرکوب‌گر با گاز اشک آور به‌سوی مادران عزادار، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، مادران عزادار عليرغم حضور تعدادی از نيروهای سرکوبگر و پرتاب گاز اشک آور و برخورهای توهين آميز و غير انسانی ، تجمع اعتراضی خود را از ميدان آب نمای پارک لاله به خيابانهای تهران کشاندند و در حين راه پيمائی شروع به خانواندن سرود ای ايران و يار دبستانی نمودند.

مادران عزادار از ساعت ۱۷:۰۰ در پارک حضور داشتند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شد . ساعت ۱۷:۱۵ دقيقه اقدام به راه پيمائی به دور ميدان آب نما نمودند که با برخورد وحشيانه نيروهای ولی فقيه مواجه شدند و از ادامه راه پيمائی آنهادر پارک ممانعت گرديدد.ولی مادران قهرمان و دختران جوان شرکت کننده در اين حرکت اعتراضی ،راه پيمائی خود را از پارک لاله بسوی خيابان کارگر و ۱۶ آذر و بلوار گشاورز به مسافت طولانی ادامه دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مادران و دختران جوان راه پيمائی خود را به خيابانهای تهران کشاندند. آنها با روشن کردن شمع و خواندن سرود ای ايران و ياردبستانی در خيابانها به اعتراضات خود ادامه دادند. ماشينها با مشاهدۀ راه پيمائی اعتراضی مادران به حمايت از آنها اقدام به بوق زدند می کردند و تعدادی از عابرين پياده به حرکت اعتراضی مادران پيوستند.

تعداد مادران و دختران جوانی که در راه پيمائی امروز شرکت داشتند به بيش از ۱۵۰ نفر تخمين زده می شد.

نيروهای سرکوبگر انتظامی و لباس شخصی حوالی ساعت ۱۷:۴۵ دقيقه برای متفرق کردن مادران اقدام به پرتاب گاز اشگ آور نمودند که تعدادی از مادران دچار ناراحتی تنفسی شدند. ولی مادران قهرمان با خواندن سرود به اعتراضات خود ادامه دادند و به اعمال سرکوبگران توجهی نکردند. رفتار نيروهای سرکوبگر با مادران و دختران جوان توهين آميز و وحشيانه بود . اين راه پيمائی تا حوالی ساعت ۱۸:۰۰ ادامه داشت.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
۰۷ آذر ۱۳۸۸ برابر با ۲۸ نوامبر ۲۰۰۹

***

گزارش تکميلی از حرکت اعتراضی مادران و برخوردهای وحشيانه مامورين ولی فقيه

روز شنبه ۷ آذر ماه تعداد زيادی ازمادران و دختران جوان از ساعت ۱۷ در پارک لاله به نشانه اعتراض گرد هم آمدند. تمام محوطه پارک توسط نيروهای انتظامی و افراد لباس شخصی کنترل می شد مادران شروع به حرکت به دور ميدان آب نما را کردند در دور دوم يک اتومبيل نيروی انتظامی در چندمتری مادران ايستاد و ۶ مامور نيروی انتظامی با دو لباس شخصی از جلو و ۵ مامور نيروی انتظامی از پشت سر به مادران نزديک شدند و با داد و فرياد سعی می کردند مادران را متفرق کنند اما مادران به حرکت خود ادامه دادند.

يکی از ماموران از جلو مانع حرکت مادران شد و با داد و فرياد گفت چکار می کنيد؟ يکی از مادران گفت در پارک قدم می زنيم! که دوباره داد و بيداد کرد دسته جمعی در پارک قدم می زنيد! سردسته شما کيست؟ که مادران گفتند ما سردسته نداريم بچه های ما را کشته ايد داريم با اين حرکت اعتراض می کنيم. همين مامور باتوم خود را در آورد و بالای سر يکی از مادران گرفت و گفت: تو سردسته آنها هستی و به ماموران ديگر گفت بازداشتش کنيد که صدای اعتراض ديگر مادران بالا رفت.همين مامور داد زد شما ديگه کی هستيد؟ که يکی از دختران گفت ايرانی! که باتوم خود را بلند کرد وبا فرياد گفت ايرانی ما را مسخره می کنيد.

امروز ماموران نيروی انتظامی و لباس شخصی ها با وحشی گری هر چه تمام تر فرياد می زدند تا مادران را از پارک بيرون کنند. حتی به خانم هايی که با همسران خود آمده بودند و نشسته بودند برخورد می کردند و با فحاشی و فرياد آنها را بيرون می کردند .

مادران به درب مقابل پارک لاله رسيدند و همچون هفته گذشته در خيابان به حرکت خود ادامه دادند و در حالی که دستها را به نشانه پيروزی بالا گرفته بودند سرود ای ايران و يار دبستانی را خواندند ماموران در پشت مادران حرکت می کردند و وقتی ديدند مادران مصمم به حرکت خود ادامه می دهند. يکی از مامورانشان از يک فروشگاه بيرون آمد و با اسپری فلفل به جان مادران افتاد در پايان مادران و دختران با روشن کردن شمع به حرکت اعتراضی خود پايان دادند.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
۰۷ آذر ۱۳۸۸ برابر با ۲۸ نوامبر ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016