یکشنبه 8 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان برای تبديل ۱۶ آذر به "روز سبز دانشگاه"، کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی – پاريس

جنبش سبز ايران ماه هاست که به پا خاسته و کم کم می‌رود تا با امواج خروشان خود تيرگی و آلودگی را از دامن کشور عزيزمان ايران بشوياند. آنچه مسلم است نقش مهم دانشجو و دانشگاه در اين جنبش حق طلبانه می‌باشد.
۱۶ آذر سال‌روز جان‌باختن ۳ شهيد اهورايی در حالی فرا ميرسد که امروز از يک سو نهاد دانشگاه در ايران در مبارزه با کودتا و سرکوب ملت ايران، در خط مقدم قرار دارد و از سويی به عرصه تاخت و تاز و هجوم بی‌رحمانه نيروهای کودتاچی به هم‌نسلان بی‌دفاع ما تبديل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امروز درست بعد از ۵۶ سال، از آن بيم داريم که تاريخ تکرار شود و دولت کودتايی، به تقليد از نياکان خود، بی‌رحمانه ماشه را يک بار ديگر بر دانشجو و دانشگاه بفشارد. از همين روی ما دانشجويان و دانشگاهيان ايرانی مقيم خارج از کشور حمايت همهٔ جانبه خود را از آنچه امروز شعار دانشجو و دانشگاه در ايران است اعلام داشته و با معرفی ۱۶ آذر(۷ دسامبر) به عنوان روز سبز دانشگاه و سبز نمودن فضای دانشگاهای‌مان در کشورهای مختلف، هشدار می‌دهيم که هر گونه تجاوز به دانشگاه در اين روزهای سرنوشت‌ساز برای کشورمان، مطمئناً با پاسخی در خور خود مواجه خواهد بود.
ما از تمام دانشجويان سبزی که تا کنون به پايداری اين جنبش کمک کرده اند صميمانه می‌خواهيم در جهت نامگذاری اين روز از طرف دانشگاه خود در هر شهری خارج از ايران اقدام لازم را به عمل آورند و به ويژه از رسانه های عمومی بخواهند نامگذاری اين روز را «به طور جهانی» با عنوان «روز سبز دانشگاه» در روزنامه ها، راديو ويا حتی تلويزيون کشور به گوش ملت‌شان برسانند.
تک تک ما رسانه هستيم و تک تک ما اين جنبش را رهبری می‌کنيم پس خواهشمنديم با فرستادن اين فراخوان به دوستان سبز خود در هر جای دنيا گامی ديگر در راستای اهداف اين جنبش برداريم.

در سراسر جهان
۱۶ آذر را به «روز سبز دانشگاه» تبديل کنيم!
ما بی‌شماريم


کميته ی مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی – پاريس
Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens
www.whereismyvote.fr


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016