سه شنبه 10 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور دانشجويان معترض در جلسه نماينده وزارت علوم در پاريس، راديو بين‌المللی فرانسه

ليدا پرچمی - دانشجويان ايرانی عضو "کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی" در پاريس، روز ۲۸ نوامبر بدون دعوت قبلی در يک گردهمائی که بوسيله سفارت جمهوری ايران برای نمايندۀ وزارت علوم و آموزش عالی ترتيب داده شده بود شرکت کردند و از اين مقام مسئول خواستند تا در آستانۀ ۱۶ آذر، روز دانشجو، نظرات آنها را به اطلاع دولت برسانند.

بابک اکبری فراهانی، يکی از دانشجويانی که در اين برنامه شرکت کرده است، در پاسخ به اينکه چرا اين باراعتراض ها نه درخارج از سفارت، بلکه در داخل صورت گرفت؟ يادآوری می کند که دانشجويان خارج از کشور نيز خود را بخشی از جنبش گستردۀ دانشجوئی در داخل می بينند و حرکاتشان در متابعت و همراهی با آنان پيش می رود. از آنجا که دانشجويان در ايران با مسئولان گفتگو دارند، دانشجويان خارج نيز، حتی اگر اين دولت را نامشروع می دانند و آن را برسميت نمی شناسند، در هر فرصتی که پيش آيد، اين کار را تکرار می کنند و خواسته هايشان را مطرح می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بابک اکبری فراهانی توضيح می دهد، جلسه ای که در سفارت ايران در پاريس برگزار شد، بی خبر و تنها با دعوت از دانشجويانی خاص تدارک ديده شده بود ولی آنها به محض اطلاع در آن شرکت کردند و حرف هايشان را زدند.

محورهای اصلی مذاکرات اين دانشجويان، در تداوم مسائل دانشجوئی داخل، در درجه اول در ارتباط با دستگيری ها، تعطيلی نشريات دانشجوئی، سرکوب تظاهرات دانشجويی، تصفيه اساتيد دانشگاه و حمله به علوم انسانی بود و سپس به تمام ابعاد جنبش در داخل کشور گسترش يافت.

اين دانشجويان در گفتگوی خود با مسئول وزرات علوم و آموزش عالی در امور دانشجويان ايرانی خارج از ايران،ضمن ابراز همبستگی با جنبش درون کشور، تأکيدکردند که آنان نيز مانند مردم ايران خواهان ايرانی برای همۀ ايرانيان از هرفرقه و گروه هستند و در ايران مورد نظر آنان، حتی با کسانی نيز که مرتکب جرم شده اند، با تکيه بر حقوق مدنی و انسانی برخورد خواهد شد.

بابک اکبری فراهانی تأکيد می کند، اعتراض آنها و برسميت نشناختن دولت کنونی به اين معنی نيست که برخوردشان با متصديان فعلی امور سلبی يا حذفی باشد.

اين جوانان بر روش صلح جويانۀ اعتراضی خود اصرار می ورزند ومی گويند، حرف آنان و مردم معترض اينست: "آنها با عقايد خودشان و ما با عقايد خودمان بتوانيم انتخاب کنيم و بتوانيم در معرض انتخاب شدن قرار گيريم و اين مردم باشند که مسئولين خود را معرفی کنند و نحوۀ اداره مملکت را به عهده بگيرند".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016