پنجشنبه 12 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان به بزرگ‌داشت ۱۶ آذر در استکهلم و کاروان سفر به کپنهاگ برای تظاهرات عليه حضور احمدی‌نژاد در دانمارک، ۷ و ۱۷ دسامبر

هم ميهنان!

مردم ايران خود را برای بزرگداشت گسترده ١٦ آذر و تبديل آن به تظاهرات بزرگ ضد دولتی آماده ميکنند. روز١٦ آذر ١٣٣٢ سه تن از دانشجويان به نام های قندچی، بزرگ نيا و شريعت رضوی در پی تظاهرات دانشجويان در اعتراض به سفر نيکسون به تهران و حمايت آن از دولت کودتا به قتل رسيدند. از آن زمان ١٦ آذر بعنوان روز دانشجو نامگذاری شد. هرساله آزادی خواهان با بزرگداشت آن، اين روز را به فرصتی برای رسا کردن بانگ آزادی خواهی و پاسداری از حرمت دانشگاه و دانشجو بدل ساخته اند.
١٦ آذر امسال اما در پی جنبش گسترده مردم عليه دولت کودتايی احمدی نژاد و ولی فقيه، در شرايطی کاملا متفاوت برگزار ميگردد. اين بار علاوه بر دانشجويان، بسياری از مردم و طرفداران جنبش سبز نيز در تهران و شهرستان ها خود را آماده برگزاری تظاهراتی گسترده در ١٦ آذر کرده و در پی آنند تا اين روز را به نمايش قدرتمند ديگری عليه سلطه استبداد دينی در ايران بدل سازند. هم از اينرو سرکوبگران حاکم با دستگيری گسترده دانشجويان، صدور احکام اعدام و ايجاد فضای پليسی در پی آنند تا مانع از برگزاری گسترده تظاهرات ١٦ آذر در ايران شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جمعيت پشتيبانی از مبارزات مردم ايران، همگان را با هر رنگ و عقيده ای و هر پرچمی دعوت می کند برای همبستگی با دانشجويان و تظاهرات مردم ايران در ۱۶ آذر، همبستگی با روز جهانی حقوق بشر و عليه حضور احمدی نژاد در دانمارک، با داشتن مشعلی در دست در تظاهرات روز دوشنبه ۷ دسامبر ساعت ۱۷ در ميدان mynttorget روبروی پارلمان سوئد شرکت کنند.

احمدی نژاد قرار است در کنفرانس بين المللی اقليمی که از ۷ تا ۱۸ دسامبر ۲۰۰۹ در کپنهاگ برگزار ميگردد، حضور يابد. ما همچنين ايرانيان مقيم استکهلم را فرا می خوانيم با کاروانی که روز پنج شنبه ۱۷ دسامبر راس ساعت ۷ صبح از مرکز شهر استکهلم به سوی دانمارک راهی خواهد شد همراه گردند تا در تظاهرات روزهای ۱۷ و ۱۸ دسامبر عليه حضور احمدی نژاد و کنفرانس مطبوعاتی او در کپنهاک شرکت کنيم. ما ايرانيان ديگر شهرهای سوئد و کشورهای اروپايی را نيز فرا می خوانيم در اين تظاهرات ۲ روزه شرکت کنند.

ما با اين تظاهرات در پی آنيم تا بار ديگر از جهانيان بخواهيم تا از مبارزات ايرانيان برای دستيابی به حقوقی که بيش از سه دهه برای تحقق آن از هرگونه تلاش مسالمت آميز و مدنی فروگذار نبوده اند، حمايت کنند و همچنين:
۱- دولت کودتايی احمدی نژاد را به رسميت نشناسند و از خواست برگزاری انتخابات آزاد و دمکراتيک زير نظر مراجع بين المللی دفاع کنند.
۲- خواستار لغو شکنجه و احکام اعدام و آزادی دستگير شدگان اخير و کليه زندانيان سياسی گردند.
۳-از هرگونه فشار سياسی عليه جمهوری اسلامی ايران درجهت تامين حقوق بشر و خواسته های برحق مردم ايران حمايت نمايند.

زمان تظاهرات ۱۶ آذر: دوشنبه ۷ دسامبر ساعت ۵ بعد از ظهر مکان ميدان
mynttorget
زمان حرکت کاروان به سوی کپنهاگ: ۷ صبح پنج شنبه ۱۷ دسامبر ۲۰۰۹ مکان
Sergelstorget

تلفنهای تماس برای اطلاعات بيشتر و همراهی با کاروان سفر به در دانمارک اعتراضی به احمدی نژاد
:۰۷۳۶۶۳۱۱۷۷ ، ۰۷۳۹۰۴۳۲۶۸
۰۷۳۵۷۳۵۱۷۷ ، ۰۷۳۶۰۰۵۰۶۰
۰۷۲۳۹۷۷۷۵۹۲
جمعيت پشتيبانی از مبارزات مردم ايران استکهلم


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016