چهارشنبه 11 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه تهران: دانشجويان می‌توانند تجمع و ميزگرد داشته باشند اما در جهت مصالح نظام، ايسنا

* پيوند دانشگاه با نظام اسلامی بسيار مستحکم است!

مسوول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با توجه به نزديک بودن ۱۶ آذر در رابطه با وظيفه و رسالت دانشجويان گفت: با توجه به جريان جنگ نرم و با توجه به مسائل سياسی که بعد از انتخابات به وجود آمد وظيفه و نقش ويژه‌ای بر دوش دانشگاه، دانشجويان و استادان قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت‌الاسلام و المسلمين کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن اينکه دانشگاه را خط مقدم جبهه فکری، فرهنگی و سياسی کشور دانست، اظهار کرد: دشمن به صورت جدی می‌خواهد تلاش کند فضا را ملتهب و به نفع خود مصادره کند و وانمود کند دانشگاه در مقابل نظام قرار گرفته است در حالی که پيوند ناگسستنی دانشگاه با نظام اسلامی بسيار مستحکم و مبتنی بر آگاهی و شناخت عميق می‌باشد به گونه‌ای که رهبران نظام اسلامی هميشه بر اين باور تاکيد دشته‌اند که دانشگاه اميد آينده کشور است و دانشجويان مديران آينده کشور هستند.

وی با اشاره به نقش ويژه دانشگاه در نگاه درونی و بيرونی افزود: بحث بصيرت از موضوعات بسيار بااهميت در بين دانشجويان است؛ چرا که هر حرکتی بايد مبتنی بر بصيرت،‌ آينده‌نگری و آگاهی بخشی و معرفت دقيق نسبت به مسائل ديروز امروز و فردای کشور و منطقه باشد اگر واقعا ندانيم ۱۶ آذر چه طور به وجود آمد ممکن است همين حرکت ارزشمند به انحراف کشيده شود، همچنين اگر به مسائل سياسی ۱۰۰ سال گذشته اشراف نداشته باشيم ممکن است به صورت جدی ابزار دست دشمن قرار گيريم و برخلاف جهت حرکت کنيم.

مسوول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران ضمن تاکيد بر اهميت بحث بصيرت دانشجويان در مقطع فعلی افزود: اگر بصيرت وجود داشته باشد، پويايی و تحرک سياسی نيز می‌تواند به صورت جدی مطرح شود و تشکل‌های سياسی می‌توانند نقش خود را به خوبی ايفا کنند و در خدمت کشور و ميهن اسلامی خودمان باشند و به هيچ وجه پتانسيل و توانايی خود را در اختيار دشمن قرار ندهند.

وی همچنين به مسائل خاص مطرح در شرايط فعلی از جمله قطعنامه شورای حکام، قطعنامه سازمان ملل در مورد حقوق بشر، شاخ و شانه کشيدن قدرت‌های استکباری جهانی عليه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر تمام اين موارد را در کنار هم بگذاريم متوجه می‌شويم که بايد هوشيار‌تر باشيم و ابزار دست دشمن، تريبون و بلندگوی دشمن نشويم.

حجت‌الاسلام و المسلمين کلانتری، با بيان اين نکته که دانشجويان بايد فعال باشند و حرکت سياسی داشته باشند، تصريح کرد: دانشجويان و تشکل‌های دانشجويی می‌توانند ميزگرد، مناظره و تجمع و برنامه‌های دانشجويی داشته باشند، اما همه اين‌ها بايد در راستای منافع ملی و مصالح کلان نظام جمهوری اسلامی باشد و با اين رويکرد هيچ مشکلی به وجود نمی‌آيد و همه در مسير کمال حرکت خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016