چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب و جرح شديد مجيد توکلی هنگام بازداشت و گزارشات جعلی رسانه‌های دولتی، مجموعه فعالان حقوق بشر

مجيد توکلی دانشجويی بازداشتی که در روز ۱۶ آذر توسط ماموران امنيتی با ضرب و جرح شديد بازداشت شده بود، با تداوم شکنجه‌ها روبه‌رو است.
به گزارش واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ايران، مجيد توکلی روز گذشته در دانشگاه اميرکبير هنگامی که همراه ديگر دانشجويان قصد خروج از دانشگاه را از در حافظ داشت، توسط مامورانی که در يک خودروی ون سفيد بدون پلاک و يک پژوه ۴۰۵ پلاک دولتی منتظرش بودند بازداشت شد.
ماموران امنيتی در هنگام بازداشت آقای توکلی در محدوده چهارراه کالج او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. ضرب و شتم اين فعال دانشجويی به حدی بوده که عابران و رهگذاران را شوکه کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاهدان عينی به مجموعه گفتند، بعد از سخن‌رانی توکلی در دانشگاه اميرکبير تعدادی از دانشجويان قصد همراهی کردن او از دانشگاه را داشته‌اند. با کمک دانشجويان و مردم، توکلی کاپشن تيره‌ی خود را با يک کاپشن کرم رنگ، عوض کرده و همراه چند فعال دانشجويی ديگر از در منتهی به خيابان حافظ خارج شده و به طرف چهارراه کالج حرکت می‌کند.
در چهار راه کالج يک ون سفيد و يک پژوه ۴۰۵ راه مجيد و چهار همراه او را می‌بندند و بعد از ضرب و شتم شديد وی را به زور و با خشونت سوار ماشين می‌کنند.
يکی از شاهدان عينی که از دانشجويان محروم از تحصيل دانشگاه اميرکبير است به مجموعه گفت: «عکس‌های خبرگزاری‌های دولتی و گزارشات آنان کاملا ساختگی بوده و مصداق بارز استفاده‌ی حکومت از روش‌های غيراخلاقی عليه فعالان دانشجويی و مدنی در ايران است.»
اين در حالی است که طبق گزارش‌های دريافتی مجيد توکلی در يک بازدشتگاه واقع در خيابان نجات الهی مورد شکنجه ماموران امنيتی قرار گرفته و پس از آن به محل نامشخصی منتقل شده است. ماموران امنيتی با کمک رسانه‌های هوادار دولت امروز سعی بر جعل واقعيات خبر بازداشت مجيد توکلی با توجه به نوع بازداشت‌اش را داشته‌اند. شاهدان عينی خبرهای رسانه‌های حامی دولت احمدی‌نژاد را کاملا تکذيب کرده اند.
اين نوع بازداشت که همراه با ضرب و شتم شديد اين دانشجو بوده است و همراهی رسانه‌های امنيتی، نگرانی‌ها نسبت به وضعيت اين فعال دانشجويی را بيش‌تر کرده است.
لازم به يادآوری است، مجيد توکلی دو سال پيش نيز به مدت ۱۵ ماه به اتهام چاپ نشريات جعلی در زندان بود که بعد از اين مدت از اتهامات وارده تبرئه شد. او در مدت زندان ۷۰ مورد از شکنجه‌های صورت گرفته بر روی خود را افشا کرد.
هم‌چنين او بار ديگر در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان که لغو شده بود بازداشت و مدت ۱۱۵ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين گذارند و اخيرا با توديع وثيقه سنگين آزاد شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016