چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موج حمايت از مجيد توکلی، دانشجوی منتقد رهبر پس از دستگيری در ۱۶ آذر، موج سبز آزادی

در پی دستگيری مجيد توکلی در روز ۱۶ آذر، موج حمايت از اين دانشجوی شجاع وبلاگ ها و سايت های دانشجويی را فرا گرفته است. به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی، مجيد توکلی در سخنان شجاعانه ای در جمع دانشجويان در ۱۶ آذر مستقيما آيت الله خامنه ای را مخاطب قرار داده و گفته بود :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"امروز اينجاييم تا اعتراض مان را بر سر همه مستبدان و مستکبران جامعه و در راس آن ها آقای خامنه ای فرياد بزنيم." اين سخنان که با استقبال دانشجويان مواجه شده بود، توسط کودتاچيان تحمل نشد و به فاصله کوتاهی پس از آن نيروهای لباس شخصی وی را دستگير و به مکان نامعلومی انتقال دادند. اين در حالی است که پيش از اين آيت الله خامنه ای در ديدار با دانشجويان نخبه در برابر سخنان دانشجويی که به "عدم امکان انتقاد از رهبری" معترض بود گفته بود که انتقاد از وی در جامعه آزاد است و در حال حاضر بسياری انتقادات از وی آزادانه مطرح می شود.

امروز نيز خبرگزاری های حامی کودتا، ايرنا و فارس در حرکتی غير اخلاقی عکس های مجيد توکلی را با لباس زنانه در بازداشت منتشر کردند که خشم دانشجويان را برانگيخته است. بسياری از وبلاگ ها و سايت ها به تحسين شجاعت "مجيد توکلی" برخاسته اند و حمايت خود را از وی اعلام کرده اند. يکی از دوستان مجيد توکلی در سايت فيس بوک نوشته است : "سالها در دانشگاه بودم و فعالان بسياری را ديدم. اما هيچ کس را شجاع تر از مجيد توکلی نديدم که با اين همه زندان و شکنجه و داشتن ۱۵ ماه حکم زندان، نزديک ۱۶ آذر سر از پا نشناخت و يک تنه يک تجمع بزرگ را برگزار کرد. مجيد اسطوره مقاومت جنبش دانشجويی است.". همچنين برخی افراد نيز در پاسخ به حرکت فارس و ايرنا، اقدام به انتشار عکس های رهبران کودتا با لباس های مبدل در اينترنت نمودند.

لازم به توضيح است که پيش از اين نيز خبرگزاری فارس سعی در تحقير نماد های مقاومت جنبش سبز داشت که با انتشار عکسهايی از پرتاب کفش به سوی مهدی کروبی آغاز شد. در پاسخ به اين بی احترامی تعدادی از مردم در ۱۳ آبان بولتنهای بزرگ تصوير آيت الله خامنه ای را پاره کرده و زير پا لگدمال نمودند. حرکتی که فيلم ان در سراسر جهان توسط خبرگزاری ها مخابره شد و از آن به عنوان حرکتی بی سابقه در تاريخ جمهوری اسلامی ياد کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016