چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير: تمامی دانشجويان دربند استبداد، افتخار جنبش دانشجويی هستند چه با لباس زنانه چه با لباس مردانه، اميرکبير

انجمن اسلامی دانشجويان پلی تکنيک با صدور بيانيه ای ضمن تشکر از تمامی دانشجويان ايران به دليل شرکت پرشکوه در تجمعات خود بر ضداستبداد کشور در روز دانشجو تشکر کرد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير در اين بيانيه همچنين با اشاره به تصاويری از مجيد توکلی عضو اين انجمن اسلامی پلی تکنيک که توسط تريبون های وابسته همچون ايرنا و فارس منتشر شده، آمده است: «اعتراض های پرشکوه و گسترده دانشجويان مقاوم ايران در سراسر کشور آنچنان مستبيدين فرومايه کشور را گيج کرده است که راهی جز، لباس‌ مبدل بر تن مجيد توکلی کردن و عکس انداختن از وی را پيدا نکرده اند. بی‌خبر از آنکه بفهمند مجيد توکلی افتخار جنبش دانشجويی بوده و هست، چه با لباس زنانه و چه با لباس مردانه.»

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


و عشق را
کنار تيرک راه بند
تازيانه می زنند
آنک قصابان اند
بر گذرگاه ها مستقر
با کنده و ساتوری خون آلود
روزگار غريبی است نازنين


دانشجويان ايرانی پس از سپری کردن روزهايی بسيار دشوار و خونبار طی سال های اخير و به خصوص پشت سر گذاشتن کودتای انتخاباتی در ماه های گذشته، ديروز در مراسم های دانشجويی بار ديگر شجاعت و ايستادگی اشان را اثبات کردند. بايد بر مقاومت و آزادگی دانشجويان که زندان، شکنجه، ضرب و شتم های وحشيانه، شهادت و اسارت را برگزيدند و آرامش جان را فدای آسايش آتی ايران زمين کردند، سجده نهاد.

۱۶ آذر سال ۱۳۸۸ به راستی يادآور ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بود. روزی که از «سه قطره خون» آذران اهورايی مبارزه جوشيد و همچنان پاسداشت اين روز پس از ۵۰ سال اينچنين برای دانشگاهيان مقدس است و در هر شرايطی تجمعات پر شور و باشکوه را در دانشگاه رقم می زنند. روز گذشته دانشگاه نماد انسانيت و اخلاق بود و نيروهای سرکوبگر و مزدور حکومت نماد زشتی و پلشتی.

آنان که با چماق ها و کارت های جعلی شان به خاک مقدس عرصه دانش پا نهادند و با وحشيگری و خشونت بی پايان به سنگربانان اين عرصه يورش بردند، کوشش وافرشان را جهت برهم زدن و به خشونت کشانيدن تجمعات دانشجويی کردند و آخر کار همچون قوم مغول جز ويرانی بر دانشگاه ها و به اسارت بردن دانشجويان چيزی بر جای ننهادند.

دانشگاه پلی تکنيک نيز هم پای ديگر دانشگاه ها يکصدا فرياد آزادی بود و دانشجويان آزاده و حقيقی همراه و همرزم يکديگر، آواز حقانيت خويش را سر دادند. تجمع باشکوه و تکرار ناشدنی دانشجويان اميرکبير که با دعوت انجمن اسلامی اين دانشگاه (که اولين قربانی پروژه نابودسازی انجمن های دانشجويی از آغاز به کار دولت نهم در دانشگاه های ايران بود)، نشان داد که در رگ های تک تک دانشجويان خون آزادی خواهی می جوشد. اما آنان که اين روزها داعيه عدالت و صلح خواهی شان گوش فلک را پر کرده است، با دانشجويان چه کردند؟ سنگ ها را آنچنان به سوی فرزندان راستين ايران زمين پرتاب می کردند گويی در درونشان جز کينه و نفرت هيچ چيز نيست. چشمشان را بر شعارهای حق طلبانه دانشجويان بستند و دهان هايشان را گشودند، گاز های اشک آور را به محيط دانشگاه پرتاب می کردند و در نهايت اتوبوس هايشان را در مقابل درها مستقر نمودند و دسته دسته دانشجويان را به اسارت بردند. دستگاه های تبليغاتی شان را که با پول مردم تأمين و اداره می شود، روشن کردند و دروغ پراکنی را آغاز کردند. همچون سردسته دروغگويشان، که جز به دشنام و دروغ زبان نمی گشايد، روز را شب جلوه دادند.

آنان که خروش آزاديخواهانه دانشجويان اميرکبير را برنمی تابند باز هم همچون گذشته دست به کار ِ تخريب کرامت انسان های آزاده شده اند ولی بدانند آزادگی از آن آنانی ست که در راه آزادی خطر می کنند و به راستی مجيد توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اميرکبير همان آزاده ای است که هميشه در دل ها و بر سر زبان های دانشجويان جاری است.

ديکتاتوری ايران بايد که از سخنان و انتقادات مجيد توکلی نسبت به استبداد موجود در کشور عصبانی باشد چرا که خود را همچون پادشاهی يافته است که دانشجويان لخت بودنش را آشکار کرده اند. اکنون نيز درمانده و وامانده از فهم شعارهای صريح دانشجويان، انتقام و کينه خود را از مجيد توکلی آشکار کرده است.

اعتراض های پرشکوه و گسترده دانشجويان مقاوم ايران در سراسر کشور آنچنان مستبيدين فرومايه کشور را گيج کرده است که راهی جز، لباس‌ مبدل بر تن مجيد توکلی کردن و عکس انداختن از وی را پيدا نکرده اند. بی‌خبر از آنکه بفهمند مجيد توکلی افتخار جنبش دانشجويی بوده و هست، چه با لباس زنانه و چه با لباس مردانه.

آنچه که مهم بوده و هست ايستادگی و مقاومت دانشجويان ايران برای به دست آوردن آزادی بوده و هست و بی‌شک اين تلاش تا برقراری دموکراسی ادامه پيدا خواهد کرد چه با لباس زنانه و چه با لباس مردانه.

اين سرکوبگران بی شرم امروز کسانی هستند که سال ۸۵ پروژه «جعل نشريات» دانشگاه اميرکبير را برای سرکوب فعالين دانشجويی اين دانشگاه رقم زدند و پس از شکنجه های وحشيانه تلاش کردند از دانشجويان اعترافاتی دروغين برای دادگاه بگيرند. دادگاهی که در نهايت نشريات را «جعلی» دانست اما با اين وجود مجيد توکلی به همراه دو تن از دانشجويان بی گناه يک سال و سه ماه را در جبس گذراند. وی در بهمن سال گذشته نيز به هنگام شرکت در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان بازداشت شد تا بيش از سه ماه مجددا در زندان به سر برد.

پس از آزاد شدن از زندان نيز، «تبعيد شدن» به بندر عباس برای ادامه تحصيل آنچه بود که در اين سرزمين به وی اعطا شد. مجيد گرچه در کمال بی‌عدالتی و بی قانونی به بندرعباس تبعيد شد اما برای ادامه تحصيل از آغاز مهرماه امسال به بندرعباس رفته بود. حال رسانه های دروغ پرداز منتصب به دولت کودتا و سپاه پاسداران که مديرانشان با مدارک جعلی و سهميه به دانشگاه ها می روند مدعی شدند که وی از دانشگاه اخراج شده بود. سرکردگان کودتاگر که يکی پس از ديگری مدارک جعلی، مقالات کپی شده و اختراعات دزديده شده شان قطار می شود، با رتبه های نجومی در دانشگاه های تهران تحصيل می کنند و در نهايت دانشگاه آکسفورد مدرک دکترا تقديمشان می کند از عدم صلاحيت علمی کسانی می گويند که تنها به جرم آزادی خواهی برای دانشگاه و جامعه از تحصيل محروم گشته و تبعيد شدند.

در سرزمينی که متقلبينی همچون کردان و رحيمی مدرک بگيرند، دزدانی همچون بهبهانی و کامران دانشجو از مقالات ديگران کپی کنند بايد که مجيد توکلی در نظر کودتاچيان دانشجوی اخراجی جلوه کند.

تک تک دانشجويان اميرکبير که طی سال های گذشته به شکنجه گاه اوين فرستاده شدند دانشجويانی اند که در راه آزادی، آزادی اشان را قربانی می کنند و افتخار دانشگاهيان هستند، حتی اگر همچون مجيد توکلی در مقابل دانشگاه با ضرب و شتم وحشيانه و جنون آميز بازداشت شوند و به زور مشت و لگد و با آثار زخم بر پيشانی و گوشه های چشمشان، مقنعه و چادر بر سرشان کنند و در مقابل دروبين بنشانندشان.

آنان اند که درس مقاومت را در شکنجه گاه ها و سلول های انفرادی تدريس می کنند. آنان اند که حتی اگر صد بار از دانشگاه برانند شان باز هم به منزلگاه حقيقی و راستين باز خواهند گشت و غاصبان اين خاک را بيرون خواهند انداخت.

انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اميرکبير ضمن تقدير و تشکر از دانشجويان مقاوم و مبارز در برگزاری تجمع باشکوه اين دانشگاه به مزدوران و جيره خواران دولتی که فاقد مشروعيت اند، هشدار می دهد که هر چه بر آتش خاکسترگونه دانشگاه بدميد شعله ورتر خواهد شد و سرانجام ِ کار در آن خواهيد سوخت. دانشگاه ياران بی باک و مقاوم خويش را تنها نخواهد گذاشت و تا به آخر بر سر آرمان های آزادی خواهانه خواهد ايستاد حتی اگر اوين دانشگاه شود.

به انديشيدن خطر مکن
روزگار غريبی است نازنين
آن که بر در می کوبد شباهنگام
به کشتن چراغ آمده است
نور را در پستوی خانه نهان بايد کرد


انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی تکنيک تهران)
۱۸ آذر ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016