پنجشنبه 19 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی‌رفسنجانی: نيروگاه‌های هسته‌ای مهم‌ترين چيز نزد ما است، از حق هسته‌ای خود چشم‌پوشی نمی‌کنيم، مهر

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ايران اظهار داشت: غرب در اتخاذ سياست تهديد و ارعاب عليه ايران اشتباه می کند و ما هرگز از حق استفاده از انرژی هسته ای صلح آميز چشم پوشی نمی کنيم.
به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در گفتگو با شبکه المنار لبنان خاطرنشان کرد: بايد [با کشورهای غربی] مذاکرات جدی صورت گيرد تا اعتماد سازی درباره پرونده هسته ای ايران افزايش يابد. ما آماده گفتگو هستيم و برای اثبات صداقت و حسن نيت [هسته ای خود] به دنيا هر کاری انجام خواهيم داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين مطلب افزود: حق داشتن انرژی هسته ای صلح آميز برای ايران به علت نياز کشور به آن يک مسئله استراتژيک است و ما هرگز از اين موضوع چشم پوشی نخواهيم کرد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: ما به برنامه هسته ای صلح آميز خود ادامه می دهيم اما کشورهای غربی به طور آشکار اعلام کرده اند که با تکنولوژی غنی سازی اورانيوم در ايران مخالفند زيرا غرب بر اين باور است که اين تکنولوژی به ايران اجازه دستيابی به سلاح هسته ای را می دهد لذا می خواهند ما را از حق خود در توسعه انرژی هسته ای صلح آميز محروم کنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ايران تاکيد کرد: ما می گوييم هرگز به دنبال دستيابی به سلاح هسته ای نخواهيم بود و به دليل نياز کشور به تکنولوژی صلح آميز هسته ای هرگز از آن چشم پوشی نخواهيم کرد.

وی تصريح کرد: نيروگاه های هسته ای مهمترين چيز نزد ما است و به دليل تامين نياز کشور به انرژی تصميم گرفته شده است شمار زيادی نيروگاه احداث شود زيرا ما می دانيم نفت در آينده به اتمام خواهد رسيد و بنابراين بايد به انرژی جايگزين دست يافت.

آيت الله هاشمی رفسنجانی در پايان خاطرنشان کرد: ما و غرب هر کدام برای تحقق اهدافمان تلاش می کنيم، کشورهای غربی بر شورای امنيت و آژانس بين المللی انرژی اتمی سيطره دارند و به صدور قطعنامه و تحريم ما می پردازند. اين مسئله اندکی بر ما تاثير می گذارد، اما هرگز اراده ما را برای تحقق اهدافمان تضعيف نخواهد کرد زيرا انرژی هسته ای صلح آميز يک مسئله استراتژيک برايمان به شمار می رود و هرگز نمی توانيم از آن چشم پوشی کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016