چهارشنبه 11 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن کامل سخنان احمدی‌نژاد: اگر پدرتان هم در‌بيايد بر سر مسئله هسته‌ای با شما گفت‌وگو نمی‌کنيم، به سوخت ۲۰ درصد دست خواهيم يافت، ايلنا

رئيس جمهور تاکيد کرد: ما به کشورهای غربی پيشنهاد گفت‌وگو داديم تا هر وقت سر عقل آمده و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند با آنها مذاکره کنيم، اما بايد بگويم در مسائل هسته‌ای اگر پدرشان‌هم در بيايد و جلز ولز هم کنند ايران در مسائل هسته‌ای با شما گفت‌وگو نخواهد کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا به اصفهان ، محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز در جمع مردم اصفهان در ميدان امام خمينی اين شهر عيد غدير را به مردم اين استان تبريک گفت و اظهار داشت: اصفهان پيشانی ادب، هنر، عشق‌ورزی و علم‌آموزی ملت بزرگ ايران است، اصفهان ترکيبی بسيار زيبا از تدين ايمان ناب، مجاهدت و نجابت است.
رئيس‌جمهور، اصفهان را خورشيدی فروزان در مرکز ايران عنوان کرد که شعاع آن به همه سرزمين ايران نورافشانی می‌کند و نسخه‌ای گويا از تمدن و فرهنگ اسلامی‌ايرانی سرزمين ماست.
وی ادامه داد: اصفهان زادگاه عالمان، معماران، فيلسوفان و فقهای بزرگ است که طی صدها سال پناهگاه مردم و سنگر صيانت از اسلام ناب محمدی بوده است.
رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: دينداری، شجاعت، علم و هنر در اصفهان می‌جوشد و بر آسمان پر می‌کشد و در دوره معاصر و چهارصد سال اخير و در قبل و بعد از انقلاب اصفهان نقش برجسته و پيشتازی را در بالندگی، عظمت، عزت و پيشرفت ملت ايران داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی مومن بودن، اميدوار بودن، تلاش خستگی ناپذير، شجاعت، هوشياری و حضور و هميشه در صحنه‌های انقلاب بودن را از ويژگی‌های برجسته مردم اين استان عنوان کرد و گفت: به همت مردم اين استان و فضل الهی بايد اين ويژگی‌ها نسل به نسل حفظ شده و پرفروخته‌تر در خدمت اسلام و انقلاب باشد.
احمدی‌نژاد عيد غدير را بزرگترين عيد آفرينش دانست و گفت: عيد غدير مهمترين روز تاريخ بشر است و خدا برای بشر بالاتر از امامت و ولايت قرار نداده است و بالاترين نعمت الهی عبارت از امامت و ولايت است.
رئيس‌جمهور گفت: خدای متعال يک دين بيشتر برای بشر قرار نداده و آن دين اسلام است که پيامبر اکرم آن را تکميل کرده و همه دين را به بشر عرضه کرد.
وی ادامه داد: خدای متعال نقطه توان و کمال دين را در ولايت و امامت معرفی می‌کند و استقلال و دلايل آن کاملا روشن است ، چراکه اگر امامت نباشد تمام زحمات پيامبران الهی ابتر است.
احمدی‌نژاد از ولايت و امامت به عنوان حلقه اتصال ميان زمين و آسمان ياد کرد و گفت: خدا انسان را آفريد و دو ماموريت خودسازی و رسيدن به اوج کمال انسانی و برپايی عدالت، احکام الهی و حيات طيبه را بر دوش بشر قرار داد.
وی افزود: خدا حلقه اتصال خود با آفرينش و انسان را امام قرار داده و امام در بالاترين نقطه کمال انسانی و الهی است.
وی تاکيد کرد: خارج از مسير امام هيچ علم، حکم، رهبری و زيبايی نصيب بشر نخواهد شد و به همين خاطر خدا بعد از ابلاغ امامت و ولايت می‌گويد اکمنت لکم دينکم.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه ولايت و امامت فقط جنبه حکومت و رهبری ندارد، اظهار داشت: ولايت و امامت ريسمانی بين انسان و خداست و شرط رسيدن به امامت و ولايت چنگ زدن به حبل‌الله، کفر به تابوت و ايمان به خداست.
احمدی‌نژاد ادامه داد: در نقطه امامت و ولايت طاغوت و طاغوتيان قرار دارد. طاغوتيان ولايتی ندارند و خدای متعال نيز هيچ راهی برای غلبه طاغوتيان و مومنان قرار نداده و آنها اصالتی ندارند که ولايتشان اصالت داشته باشد.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه همه بدبختی بشر به خاطر دوری از امامت است، اظهار داشت: همه دنيا رو به نابودی است، به جز چيزی که به سمت خدا باشد. هر‌کس با ولايت و امامت متصل شد، جاودان خواهد بود و هر کاری که در مسير امامت قرار گيرد به کمال خواهد رسيد اما هر اقدام و نيت خارج از امامت و ولايت فنا و نابود شدنی است.
رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: هنوز بشر نتوانسته از اين حلقه اتصال زمين و آسمان به طور کامل بهره برد. نقطه اوج کمال بشر استفاده از تمامی ظرفيت‌های امام است و راهکار مشکل‌هايی که بشر در طول تاريخ با آن مواجه بوده استفاده از ظرفيت امام است.
رئيس‌جمهور در بخش ديگری از سخنان خود به قطعنامه اخير آژانس اشاره کرد و گفت: در شورای حکام آژانس برخلاف قانون، مصوبات خود، منطق و عدل و البته تحت فشار چند کشور به ظاهر قدرتمند اما شکست خورده، عليه ايران قطعنامه‌ای صادر کرد ، اما روشن است که ملت ايران حتی اگر همه آنها با هم جمع شوند، هيچ ترسی نخواهد داشت.
وی تاکيد کرد: آنها قدرت انديشه، تفکر و تعقل خود را از دست داده‌اند و متوجه نمی‌شوند که سر خود را در زير برف کرده و فرياد می‌زنند و خيال می‌کنند هرچه آنها بگويند دولت‌ها شنيده و به آن عمل می‌کنند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: آنها به دليل اينکه در زير سلطه طاغوت هستند در تاريکی و ظلمت به سر برده و به ضرر خود عمل می‌کنند، ما گفته‌ايم اين سازمان‌ها که تحت اداره چند کشور هستند هيچگاه عادلانه برخورد نکرده و همواره شاهد رفتارهای دوگانه آنها هستيم.
رئيس‌جمهور گفت: خدا پس‌گردن اين طاغوتيان زده است و آنها با عمل خود سندی برای گفته‌های ما تهيه می‌کنند.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه از نظر ما موضوع هسته‌ای ايران تمام شده است، تصريح کرد: سوختن اينها از جای ديگر است، ما گفتيم سوخت ۲۰ درصد بدهيد، چراکه طبق مقررات آژانس آنها موظف به اين کار هستند. گفتيم بيايد مذاکرات کنيم، اما آنها شروطی قائل شدند که ما در پاسخ آنها اعلام کرديم ما شروط را نمی‌پذيريم و اگر سوخت نمی‌دهيد ما را به خير و شما را به سلامت، اما آنها آمدند قطعنامه‌ای عليه ما صادر کردند و اين منطق شکست خورده برای دوره قرون وسطا است.
رئيس‌جمهور خطاب به آنها اظهار داشت: اگر سوخت مورد نياز ما را نمی‌دهيد، ندهيد بنده در اينجا اعلام می‌کنم ملت ايران به سوخت ۲۰ درصد و هرچه که لازم داشته باشد، دست خواهد يافت.
وی ادامه داد: ما به آنها پيشنهاد گفت‌وگو داديم تا هر وقت سر عقل آمده و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند با آنها مذاکره کنيم، اما بايد بگويم در مسائل هسته‌ای اگر پدرشان‌هم در بيايد و جلز ولز هم کنند ايران در مسائل هسته‌ای با شما گفت‌وگو نخواهد کرد.
رئيس جمهور با اشاره به تهديدات رژيم صهيونيستی گفت: رژيم صهيونيستی که هيچ ، متحدان آنها هم در رابطه با ايران هيچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
احمدی‌نژاد وجود تاسيسات هسته‌ای در اصفهان را صلابت و پايداری مردم اصفهان دانست و گفت: حتی اگر بعضی از سياسيون بخواهند، مردم اصفهان اجازه نمی‌دهند يک سانتريفيوژ هم خاموش شود.
وی اظهار داشت: پيمان‌شکنان بدانند حتی اگر سوخت ۵/۳ درصد را به ما تحويل ندهند ما باز هم به روند خود ادامه خواهيم داد و ۱۰ مرکز مانند نطنز راه‌اندازی خواهيم کرد.
احمدی‌نژاد گفت: اگر رسانه‌ها و رسانه‌ها بخواهند از نرمش ما در بخش انرژی به عنوان يک امتياز برداشت کنند، ما بر سر مواضع خود ايستادگی خواهيم کرد.
وی تاکيد کرد: کسانی که باعث کارشکنی در رسيدن سوخت ۵/۳ درصد به ايران شدند مخالف فضای آرام، دوستی و صلح هستند، اما بدانند ملت ايران در چارچوب قانون محکم حرکت می‌کنند.
وی با اشاره به تهديدات رژيم صهيونيستی گفت: رژيم صهيونيستی که هيچ ، متحدان آنها هم در رابطه با ايران هيچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
وی به تصميمات رئيس‌جمهور آمريکا در خصوص ايجاد تغييرات اساسی اشاره و اظهار داشت: وقتی اوباما بحث تغيير را مطرح کرد، ما گفتيم؛ بسم‌الله و پيام تغييرات اساسی را داديم. گفتيم که بايد سياست‌زورگويی، تجاوز، بی‌قانونی، تبعيض، لشکرکشی به خاورميانه و حمايت از صهيونيست‌های آدم‌کش را تعطيل کنيد. سعی کرديم کمک کنيم که تغيير ايجاد شود، اما امروز نگرانيم که صهيونيست‌ها ايشان را به همان راهی هل دهند که بوش را هل دادند .
احمدی‌نژاد با اشاره به اطلاع‌رسانی در خصوص راه‌اندازی سايت قم به آژانس هسته‌ای اشاره کرد و گفت: آژانس هسته‌ای اين شفاف‌سازی را به دليل اطلاع سازمان‌های جاسوسی از وجود اين سايت در ايران می‌داند ، اما ما جاسوسی در ايران را محکوم می‌کنيم و اين عمل در راستای اعتمادسازی انجام داده‌ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016