پنجشنبه 19 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: ‌رفسنجانی در تحليل قضايای انتخابات و جايگاه ولايت فقيه تعابير نامناسبی را به کار برد، دشمن از طريق آقازاده‌ها کار می‌کند

قم – خبرگزاری مهر: وزير اطلاعات در قم ضمن اشاره به تلاش دشمن در جهت براندازی از طريق جنگ نرم گفت: مقام معظم رهبری در جريانات پس از انتخابات با آينده نگری و تدبير مانع از تحقق اهداف دشمن شدند و يکی از برنامه‌های دشمن اين است که از طريق آقازاده‌ها روی خواص انقلاب کار می‌کند و آنها را آلوده می‌سازد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، شامگاه چهارشنبه طی سخنانی در نشستی با عنوان بررسی آخرين وضعيت امنيتی کشور که در سالن اجتماعات مدرسه فيضيه قم برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جريانات پس از انتخابات با آينده نگری و تدبير مانع از تحقق اهداف دشمن شدند و يکی از برنامه‌های دشمن اين است که از طريق آقازاده‌ها روی خواص انقلاب کار می‌کند و آنها را آلوده می‌سازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ضمن اشاره به تلاش دشمن در جهت براندازی از طريق جنگ نرم تصريح کرد: ما امروز می‌بينيم برخی از خواص انقلاب که سرباز ولايت بودند به علت سکوتشان در جريانات مربوط به انتخابات، سقوط کردند و با وجود اين که رهبری آغوش خود را با محبت به سوی آنها باز کرده بود هنوز هم حاضر نيستند سکوت خود را شکسته و همراه و همسو با مقام معظم رهبری باشند.

مصلحی همچنين با اشاره به اين که عوامل جريان های سياسی در قضايای اخير به صورت متراکم و پراکنده عمل کردند، گفت: ما با بررسی جريان اخير به خوبی می‌بينيم که هر کسی با نظام و ولايت فقيه خصومت داشت به نوعی در قضايا حضور داشت.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با انتقاد شديد از کسانی که برای خود و بستگانشان حاشيه امنی قايل هستند گفت: جامعه نمی‌پذيرد که کسانی در کشور برای خود حاشيه امنی داشته باشند. وی افزود: من در جايی اعلام کردم که اجازه نمی‌دهم بچه‌های وزارت اطلاعات که سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) هستند در جريان رسيدگی به پرونده‌های اين قبيل افراد ذبح شوند.

وزير اطلاعات همچنين با ابراز تأسف نسبت به کسانی که با مقوله ولايت فقيه به عنوان پشتوانه در اصل اعتقادی، بازی سياسی می‌کنند تصريح کرد: ما در جريان روز دانشجو که گوشه‌ای از آن در صدا و سيما هم پخش شد ديديم که عده‌ای چگونه به حضرت امام(ره) توهين کردند و به دنبال ساختار‌شکنی بودند.

وی با بيان اين که حوزه در دفاع از شخصيت حضرت امام(ره) رسالت سنگينی بر عهده دارد اظهار داشت: خواست جدی من از طلبه‌های حوزه اين است که به هيچ وجه در مقابل اين ساختار شکنی‌ها سکوت نکنند.

مصلحی در ادامه با بيان اين که دشمن در جنگ نرم خود عليه ايران به دليل وجود ولايت فقيه شکست خورده است گفت: کسانی چنين القا می‌کنند که کشور دچار بحران است در حالی که اين‌گونه نيست، البته فتنه و برنامه ريزی دشمن وجود دارد.

وی اضافه کرد: شما در قضايای مربوط به ۱۶ آذر ديديد سران برخی جريانات که در ۱۳ آبان لطمه اساسی ديدند می‌خواستند در روز دانشجو جبران کنند که به حول و قوه الهی در اين زمينه هم ناکام ماندند و کل جمعيتی که با برنامه‌ريزی‌های زياد توانستند در اين روز در دانشگاه جمع کنند حدود هزار و دويست نفر بود.

وزير اطلاعات در قسمت ديگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سؤال يکی از طلاب مبنی بر مقابله با مفاسد اقتصادی در کشور ابراز داشت: در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی کار‌های خوبی در وزارت اطلاعات انجام شده است ضمن اين که در اين رابطه شورای دستگاه نظارتی نيز فعال شده است.

وی همچنين در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرايی کمرنگ شدن ارتباط دولت با مراجع و روحانيت گفت: گر چه ممکن است در برخی مسايل گلايه‌هايی باشد اما اين به معنای عدم وجود ارتباط و علاقه نيست.

مصلحی با تأکيد بر اين که ارتباط دولت با روحانيت ارتباط تنگاتنگی است، تصريح کرد:‌امروز کسانی به دروغ به بهانه ارتباط ميان مراجع و روحانيت با دولت، دستمال به دست گرفته و اشک تمساح می‌ريزند.

وی همچنين گفت که آقای هاشمی رفسنجانی در سفر اخيرشان به مشهد در پاسخ به سؤال دانشجويی راجع به تحليل قضايای انتخابات و جايگاه ولايت فقيه تعابير نامناسبی را به کار برد از جمله اين که گفت «ولی فقيه تا زمانی است که مردم بخواهند».

وزير اطلاعات با تأکيد بر ضرورت برخورد با فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی گفت: وزارت اطلاعات در اين خصوص اقداماتی را انجام داده است البته ما در اين قضايا به دنبال اين نيستيم که اسطوره سازی بشود، خيلی‌ها در قضايای اخير به دنبال اسطوره ‌سازی بودند اما به دليل تدبير رهبری اين مسأله منتفی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016