جمعه 27 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ايلنا از راه‌پيمايی امروز: قدردانی از صداوسيما، درخواست حکم اعدام برای "سران فنته"

* در راهپيمايی مردم تهران حجت‌الاسلام رحيميان طی سخنانی خواستار اعدام کسانی شد که وی آنها را سران فتنه ناميد
* در قطعنامه پايانی اين راهپيمايی از صدا وسيما به خاطر افشای ماهيت حقيقی جريان فتنه قدردانی شد


ايلنا:راهپيمايی مردم تهران همزمان با سراسر کشور از جلوی درب اصلی دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، در اين راهپيمايی که به دعوت شورای هماهنگی تبليغات اسلامی صورت گرفت،مردم تهران ضمن اعتراض به اهانت به تمثال رهبر کبير انقلاب شعارهايی در اين خصوص سر دادند.
ای سران فتنه اين آخرين پيام است،مرگ بر ضد ولايت فقيه،مرگ بر منافق، ياد امام خمينی پاينده باد رهبر ما خامنه‌ای زنده باد، نهضت ما نهضت انتظار است اطاعت از رهبری اعتبار است، فرياد ما هميشه اينچنين است مرگ در انتظار خائنين است، رهبری ملت ما الهی است خط بدون رهبری گمراهی است، ولايت فقيه اصل دين است محور اتحاد مسلمين است،صدا وسيمای ما تشکر تشکر از جمله شعارهايی بود که راهپيمايی‌کنندگان سر دادند.
در اين مراسم حجت الاسلام رحيميان ،نماينده ولی فقيه در بنياد شهيد طی سخنانی توهين به امام را توهين به همه دستاوردهای عزتمندانه جمهوری اسلامی ايران دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد:توهين به امام توهين به همه ارزش‌های ملت بزرگ ايران، شيعيات و مسلمانان جهان و همه آزادانديشان جهان است توهين به امام، توهين به شهدا، ايثارگران و خانواده‌های آنهاست.
به گفته رحيميان کسانی که عزيزانشان را در راه امام، اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند، اين توهين را نمی‌پذيرند چراکه توهين به امام، همصدايی با آمريکا، اسرائيل و در جهت مقابله با اسلام است اين توهين به منزله همنوايی با فرعون‌ها، نمرودها، ابوجمل‌ها و يزدهاست.
وی خطاب به کسانی که آنها را سران اغتشاشات اخير ناميد، ادامه داد: بدانيد که يک اهانت به امام در سال ۵۶، منجر به تسريع در سقوط نظام شاهنشاهی شد و به همين دليل پيروزی انقلاب اسلامی زودتر رقم خورد.
رحيميان ادامه داد: واکنش به اين توهين، يک بار ديگر نام و ياد امام خمينی‌(ره) را در دنيا احيا می‌کند و چشم فتنه‌گران را کور خواهد کرد.
وی با اشاره به حضور ۴۰ ميليونی مردم در انتخابات رياست‌جمهوری گذشته خاطرنشان کرد: مردم با آرای خود به نظام اسلامی، قانون اساسی و ولايت فقيه رای دادند. در اين ميان يادمان باشد که در زمان حيات امام خمينی(ره) و هم در زمان حاضر و هم در هر زمان ديگری، همواره يک عده از اشرار و نابخردان در جامعه حضور داشته و دارند.
نماينده رهبری در بنياد شهيد ادامه داد: چنانچه اين افراد جسارتی انجام دهند، از آنها انتظاری نيست اما عوامل و عناصری که زمينه اين جسارت را فراهم می‌کنند و به فتنه دامن زده و آتش آن را روشن می‌کنند، فضا را به آنجا رسانده‌اند تا اين عده معدود شرور، در ماه رمضان به روزه‌خواری تظاهر کنند.
رحيمان تصريح کرد: تظاهر به روزه‌خواری در ام‌القرای جهان اسلام، عليه قدس در روز قدس شعار دادن و شعار عليه تمام ميراث امام زير پرچم سبزی که منافقان برافراشته‌اند از پاره کردن عکس امام هم بالاتر است.
وی با تشکر از موضع مقتدرانه دستگاه قضايی در خصوص حوادث اخير، تصريح کرد: طبق آيات قرآن دوستان ما که خود را معتقد به خط امام می‌دانند بايد زودتر خط خود را از کسانی که با حمايت آمريکا و انگليس فعاليت می‌کنند جدا کنند.
نماينده ولی فقيه در بنياد شهيد با استناد به يکی از آيات قرآن تاکيد کرد: بايد سران فتنه به بدترين وجه ممکن اعدام شوند زيرا در هر کشوری در جهان با هر اندازه ادعای دموکراسی، با براندازان همانگونه می‌شود که قرآن فرموده است.
در اين راهپيمايی شعارهايی همچون سران اغتشاشات اعدام بايد گردد، مدعی جمهوری ايرانی تو دشمن اسلامی و قرآنی و... سر می‌دادند.
در پايان راهپيماای امروز نيز قطعنامه ای قرائت شد که بدين شرح است:
نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران بر پايه ولايت‌فقيه، يادگاری ارزشمند و ميراثی گران‌سنگ است که بنای آن به دست معمار کبير انقلاب و بنيانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمينی (ره) پايه‌ريزی شده و با ارائه الگويی نوين و جامع برای اداره جوامع بشری، جهان را در آستانه تحولی عظيم و بی‌بديل قرار داده و روح بيداری اسلامی را در جهان اسلام جاری وساری کرد.
انقلاب اسلامی به سرعت تبديل به نقطه عطفی در روند موجود جهانی شد و مايه اميدواری مستضعفان جهان در مبارزه با استکبار جهانی گرديد و از همين رو قدرت‌های سلطه‌گر و زورگوی دنيا از روز نخست تخريب و تضعيف اراده ملی و روحيه انقلابی ملت ايران و به فراموشی و غفلت سپردن آرمان‌های بلند و آزادی‌بخش رهبر کبير انقلاب اسلامی را در سطح دنيا پيگيری کردند.
متاسفانه در وقايع چند ماه اخير و اغتشاشات پس از انتخابات برخی از برادران سابق ما و کسانی که اسم و رسمشان را به برکت انقلاب اسلامی و حضرت امام به دست آوردند، از استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده انقلاب گوی سبقت را ربودند و زمينه‌ساز و مشوق ظهور و بروز دشمنی و کينه‌توزی استکبار جهانی نسبت به آرمان‌ها و انديشه‌های رهبر کبير انقلاب اسلامی شدند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: «کاری کردند که دشمن مايوس و نوميد، جان تازه بگيرد و تشويق شود»
آخرين اقدام وقيحانه و شرم‌آور اغتشاش‌طلبان و فتنه‌گران، جسارت به حريم و ساحت کبير انقلاب و بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران، بود که عمق رذالت دشمنان قسم خورده انقلاب را نشان داد و خشم انقلابی امت حزب‌الله را درآستانه آغاز ماه محرم، ماه پيروزی خون بر شمشير برانگيخت.
اينک، ما شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات ضمن اعلام انزجار و برائت از زمينه‌سازان و عاملين اهانت به ساخت قدسی امام راحل که با سوء‌استفاده از نام دانشجو و محيط پاک دانشگاه صورت گرفت، با فريادهای رسا و يکپارچه‌ تکبير مواضع خود را نسبت به استکبار جهانی و برخی فريب‌خوردگان و سرسپردگان داخلی آنها اعلام می‌داريم؛
۱ـ نام امام و راه امام از صحنه روزگار محوشدنی نيست و تلاش دشمنان اين مرز و بوم و هم‌پيمانان داخلی آنها برای به فراموشی سپردن آرمان‌های امام عظيم‌الشان (ره) نتيجه‌ای جز ناکامی دوباره جبهه باطل در مقابل جبهه حق و حزب‌الله نخواهد داشت چرا که امام راحل‌مان يک حقيقت هميشه زنده در قلب ملت ايران است.
۲ـ اهانت اخير به ساحت مقدس حضرت امام و تفکرات و انديشه‌های پاک و زلال ايشان ادامه جسارت‌های ديروز است، همان جريانی که تظاهرات عليه خدا، انتقاد عليه معصومين و استيضاح کابينه ائمه هدی را تجويز می‌کردند. قيام کربلايی حسين‌بن علی (ع) را خشونت می‌ناميدند و افکار و انديشه حضرت امام (ره) را عامل عقب‌ماندگی ايران می‌دانستند و خواستار به موزه سپردن افکار ايشان بودند. پاره شدن عکس امام نتيجه‌چينی جريانی است که سال‌هاست تلاش خود را مصروف پاره کردن‌، سوزاندن، تحريف و محو انديشه‌های تابناک امام خمينی کرده‌اند. ما اعلام می‌کنيم ملت بزرگ ايران اين افکار و سخنگويان آن را در خط مقدم مقابله با امام و آرمان‌های او می‌دانند.
۳ـ انتظار ما از اطرافيان و منتسبان امام عزيزمان اين بود که در مقابل حرمت‌شکنی‌های اغتشاشگران در مناسبت‌های اخير نظير روز قدس، سيزدهم آبان و شانزدهم آذر که به صورت سازماندهی شده و با پشتيبانی عناصر فتنه نسبت به انديشه‌های امام صورت می‌گرفت موضع‌گيری نمايند و به جای انکار اصل قضيه، عمق فاجعه و دسيسه‌های دشمن را شناخته و به سکوت طولانی خود در قبال جفاهايی که نسبت به آرمان‌های بنيانگذار کبير جمهوری اسلامی ايران صورت می‌گيرد، پايان دهند.
۴ـ حرکت‌های خودجوش مردمی و موج خشم و انزجار و نفرت اقشار مختلف مردم فهيم و ولايت‌مدار ايران اسلامی،‌طوفانی از ترس، وحشت و ترديد را در دل‌های ناپايدار و لرزان مخالفين و معاندين اين انقلاب برپا کرد و آنان را در رسيدن به اهداف خود با ياس و نااميدی رو به رو ساخت. شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات ضمن تشکر از اين همه شور و و شعور انقلابی ـ اسلامی آحاد و اقشار مختلف مردم، طلاب، روحانيون و اساتيد حوزه‌های علميه به خصوص مراجع عظام تقليد، تشکل‌های دانشجويی و دانش‌آموزی، بازاريان و اصناف، کارگران، کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرايی و اداری و ساير اقشار متدين ايران اسلامی به خاطر موضع‌گيری هوشمندانه و اعلام برائت و ابراز خشم و نفرت از اين اقدام سخيفانه و ننگين، از همه علاقه‌مند و دلبستگان خمينی کبير می‌خواهند که بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبری ضمن حفظ آرامش به آگاه‌سازی و ايجاد بصيرت دينی و تعميق بينش سياسی در سطح جامعه بپردازند.
۵ـ ما شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات اعتراض‌آميز از صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران و مسئوليت انقلابی خود را در افشای ماهيت حقيقی جريان فتنه و به نمايش گذاشتن جلوه‌های دلبستگی عميق ملت ايران به آرمان‌های امام را به نحو احسن انجام داد،‌تشکر کرده و اين اقدام شجاعانه و از روی بصيرت سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران را مورد حمايت قرار می‌دهيم.
۶ـ در اين ايام؛‌گرد و غبار به هوا برخاسته فتنه بزرگ دشمنان استقلال و آزادی ملت ولايت‌پذير ايران رو به فروکش است و نقاب نفاق، تزوير و دروغ از چهره تودر توی چهره‌پردازان دغل‌کار و فتنه‌انگيزان سيه‌کردار يکی پس از ديگری کنار می‌رود و چهره واقعی آنان در پيشگاه ملت مسلمان ايران آشکار می‌شود و به زودی خواهيم ديد که مخالفان نظام جمهوری اسلامی ايران و کسانی که با حق و حقيقت مخالفت می‌کنند در مقابل چشمان ملت مبارز و رشد ايران اسلامی نابود خواهند شد.
۷ـ ما شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات همراه با ساير آحاد و اقشار ملت موحد ، انقلابی و هميشه در صحنه ايران از مسئولين قضايی کشور مصرانه می‌خواهيم مجرمين و عاملين اهانت به ساحت قدسی بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران شناسايی و کسانی را که با اعمال و رفتار ضد انقلابی زمينه بروز اين اقدام وقيحانه را پديد آورده‌اند بدون هيچ‌‌گونه اغماض و مماشات به مردم معرفی نموده و برخورد قانونی و قاطع با آنان انجام دهند.
۸ـ ملت مسلمان و انقلابی ايران ضمن ميثاق با آرمان‌های والای حضرت امام و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بار ديگر با ولی‌فقيه زمانه، رهبر حکيم و فرزانه حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای، تجديد ميثاق کرده و با صدای رسا شعار اساسی انقلاب اسلامی ايران را پرشکوه‌تر از هميشه فرياد برمی‌آورد: مرگ بر ضد ولايت‌‏فقيه.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016