سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه چپ دموکرات به‌مناسبت درگذشت آيت الله منتظری

"در آن آنی که از خود بگذری از تنگ خودخواهی
برآيی بر فراخ روشن فردای انسانی"
*

"آيت الله منتظری" بزرگمرد آزاديخواهی بود که زندگیِش صحنه‌ی تلاش های خستگی ناپذير در عرصه حقوق بشر، بی توجه به اعتقادات و خط مشی سياسی افراد بود. تلاش هايی که تا پش پا زدن به اريکه‌ی قدرت و کناره گيری از کليه‌ی مواهب آن تداوم داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گرچه چپ دموکرات در بسياری مبانی نظری افتراقات قابل توجهی ميان اصول اساسی خود و معتقدات آيت الله منتظری می بيند اما به رسميت شناحتن اين تفاوتها را از زيباييهای جامعه دموکراتيک آينده دانسته و آن ها را مانعی بر راه پاسداشت اين مبارز پيگيرِ راه آزادی و عدالت نمی بيند و باور دارد که او جزو ميراث جاودانی خواهد بود که بايد پاس داشته شود.

کوشش های ارزنده‌ی آيت الله منتظری در مخالفت با اعدام‌ مخالفين سياسی از گروه‌های سياسی مختلف در دهه‌ی ۶۰ و تلاش در راه احقاق حقوق زندانيان سياسی و خانواده هايشان، حمايت همه جانبه از جنبش مردمی ايران در سال های اخير و همچنين در آن (آن) ِ تاريخی از ميان قدرت و مردم؛ جانب مردم را گرفتن، از وی شخصيت قابل تقديری ساخته است تا در حالی که از سوی رسانه های دولتی، برای مراجع و روحانيون دون پايه و جيره خوار قدرت تعزيه و تشريفات گسترده گرفته می شود و سعی در بزرگنمايی اقبال و حضور اندک نيروهای بسيجی و حکومتی در مراسم ايشان می نمايند، ترديدی برای حاکميت باقی نگذارد که با سانسور اقبال خودجوش مردمی که پاس آزادمنشی و انسانگرايی "آيت الله منتظری" را می داشتند، بار ديگر زبونی و تشويش خاطر قدرت حاکم و در راس آن ولی فقيه را نشان دهد.

بی ترديد "آيت الله منتظری" بزرگ مردی است که جسم بی جانش نيز دست از سر حق سوزان و مردم ستيزان حاکم در جمهوری اسلامی برنخواهد داشت و همواره ياد او در کنار جنبش آزاديخواه و دموکراسی طلب ايران خواهد بود.

چپ دموکرات ايران، ضمن ابراز تأسف از فقدان آيت الله العظمی منتظری، به عنوان يکی از برجسته‌ترين کوشندگان آزادی، عدالت و حقوق بشر در ايران، آرزوی گسترش و تکثير ايده های انسانی وی در ميان نيروهای مذهبی و تعميق نگاه غير ِ ايدئولوژيک او در ميان همه ی فعالين عرصه های سياسی – اجتماعی کشور را دارد.

_____________
* بخشی از شعر «آن ِ جاودان» سروده‌یِ احسان طبری

چپ دموکرات ايران
۲۹ آذر ۱۳۸۸
۲۱ دسامبر ۲۰۰۹

http://chapedemocrat.blogfa.com
http://dl-of-iran.blogspot.com
chapedemocrat@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016